Reklam

 
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 62 av 62

Ämne: Longrange-system?

  1. #61
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Okej, intressant. Vad var det för antenner? Har det nämnts om IBCrazys Diamond-antennen? Jag tänkte ta hem en sån för att den skulle avhjälpa såna problem lite mer. Men den kanske är mer för bortfall än avstånd. 3 km låter ju inte så långt.
    http://team-blacksheep.com/products/...ji815]_antenna

    Men skulle jag flyga långt skulle jag iofs inte välja Crossfire, utan något 433MHz-system (som jag tänkt skaffa för FPV). Jag tycker iofs att de olika systemen skulle klara av att ha olika frekvenser på 433-bandet (tänker på SIK-radion och LRS), kanske flera LRS är FHSS. Osäker på SIK-radion, man kan välja olika NetID, men osäker på om det gäller olika frekvenser.
    868 är helt klart mer lämpat för LOS-flygning.
    Jag minns inget om någon antenn, var inne för annat ärende när jag stötte på denna diskussion, dock var en nöjd med sin men han flög i öppet landskap och på höjd. Det fina är gps spårning till borttappad modell, fast det har väl snart alla LR system.

    Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  2. #62

    Standard

    En massa folk är nöjda med alla system bara man läser. Och så finns det en massa folk som är missnöjda med det dom har eller haft. :-) Och så finns det de som flyger i städer som stör ut allt. Och så finns det dom som placerar antennerna fel på sin modell. Och så finns det ett drös som flyger 50+ km med vad som helst. Och så finns det olika versioner av saker och ting, vissa bättre än andra. Hel oreda det där. Blev nyfiken på Dragon Link efter era rekommendationer för mina andra FPV-grejer.

    Men nu är TBS Crossfire beställt, såg att det sänder telemetri för Pixhawk så det lockade. Men det gör säkert alla andra system också. Man måste börja nånstans.

    Blev hela TBS Crossfire-paketet med sändare (den "fristående") och samtliga option-antenner, stora diversity-mottagaren + samtliga antenner, samt micro-mottagaren (inte nano) med nån specialantenn, filter, osv osv. Ett av varje.

    Det finns tydligen nåt FrSky LRS också som är betydligt billigare men lär ska funka bra det med.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •