Reklam

 
Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Fick med tjejen och planet flög ej

  1. #1
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard Fick med tjejen och planet flög ej

    Hej! Tänkte dela med mig av min idioti; efter hela sommaren följde tjejen min äntligen med för att flyga litet, vindstilla och härligt väder cyklar vi iväg till mitt flygställe och jag slår på sändaren och kopplar i batteriet.

    ...piiiiip piiiiip! ! ..en elak signal som jag ej var bekant med - trodde det var nåt glapp el att jag hade en tom acc m mig men nej,!inget av mina fältfix fungerade! Sändaren rörde servon men motorn vägrade röra sig.
    Vi gav upp och vi stack hem och jag drog fram flux, tenn, kniv och lödpenna och började undersöka... Efter ett tag tog jag fram manualen för att ev kunna reda ut vad signalerna betydde.
    Signalerna betydde att jag gått in i prograMmeringsläge då throttle-kanalen var reverserad av nån jäkla anledning! !
    Det var hela felet - a flick of a switch!!!!

    Hon säger att hon följer med imorgon en det blir säkert storm eller nåt

  2. #2
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Det är bra om min kvinna blir intresserad av RC då hon kanske då förstår hur viktigt det är att investera i prylar

  3. #3

    mrfxcoupes avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    260
    Jobb
    Hyrdraultekniker SCA Underhåll.
    Klubb
    MFK Skvadern

    Standard

    Fan vad surt.. Typiskt..
    Jag hoppas att nästa tur går bättre.. Som du säger är det viktigt att du får med henne i hobbyn.
    Känner några som slutat pga motstånd i från andrahälft..

    Lycka till..
    Peter

  4. #4


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 219
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Surt men sådant händer.
    Det är bara att bryta ihop och gå vidare.
    Det där om att andra hälften är emot fattar jag inte alls??
    Om man väljer att vara tillsammans med någon och planera en framtid tillsammans så gläds man väl åt sin partners intressen och stöttar dem??
    Det är väl själva grunden för ett lyckligt förhållande?
    Sedan finns givetvis aspekten att det inte får ta tid och resurser fr annat som måste göras i hushållet, typ renovera hus och fixa med småbarn mm.
    Jag skulle aldrig kunna dela min tillvaro med någon som missunnar mig att hålla på med det jag tycker är kul.
    Givetvis stödjer jag henne i allt hon vill göra på samma sätt.
    Bara lite familjefilosofi så här på morronkvisten :-)

    // Mats W
    Flygsmurfen

  5. #5
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Haha tack allesammans!

    Jo hon tycker ju naturligtvis att det är kul och så att jag hittat en hobby som gör mig så glad och dessutom får chans att lära mig så mycket! (jag kunde inte limma eller löda förut jag har varit tvungen att lära mig
    Dock kan hon bli trött om jag gaggar för mycket eller tvingar henne se flygvideor (första 3-4 var OK men video nr 63 är inte lika kul kanske; )

    Jag ska försöka få med henne ner nu då solen skiner = termik och nästan vindstilla = hon kanske t o m kan prova flyga lite och då lär hon bli mer intresserad.

    Jag har stora förhoppningar kring mitt kommande fpvsystem då jag kan sätta glasögonen på henne och flyga runt henne

    Borde kanske köpa nån teknikmagasinet 3ch -Trainer till henne som present? Eller är det för genomskinligt grabbar ?

  6. #6

    Standard

    Och vad har hon för hobby som du tänker bli intresserad av?

    /Mats

  7. #7
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av senmathal Visa inlägg
    Och vad har hon för hobby som du tänker bli intresserad av?

    /Mats
    Ingen tyvärr, vi delar styrketräningen/tyngdlyftning som hobby (när vi träffades 6år sedan tränade hon inte men hon ville följa med efter förslag från mig och nu är det bland det bästa hon vet och det är nice att bieffekten är en otrolig kropp; ) ♡.

    Dock om hon hade en hobby som jag ej var intresserad av hade jag intresserat mig för den då jag tycker det är mycket viktigt att följa sina passioner och göra saker man blir glad av!

  8. #8


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 219
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Trevligt med "bieffekten" :-)
    Min fru har ingen hobby men hon drar på Spa med väninnor några ggr/ år.
    Kostar som en bättre luftis så det jämnar ut sig.
    Dessutom vet hon att om hon vill ha nya kläder eller liknande så är det bara att köpa.
    Ju mer hon spenderar så.....ni fattar? ;-)

    // Mats W
    Flygsmurfen

  9. #9
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Flygsmurfen Visa inlägg
    Trevligt med "bieffekten" :-)
    Min fru har ingen hobby men hon drar på Spa med väninnor några ggr/ år.
    Kostar som en bättre luftis så det jämnar ut sig.
    Dessutom vet hon att om hon vill ha nya kläder eller liknande så är det bara att köpa.
    Ju mer hon spenderar så.....ni fattar? ;-)

    // Mats W
    Jag är med
    Jag fick med henne idag! Kort tur, en acc men flög 16-17 min hon tyckte det var kul och log när jag berättade om mina planer att hon i ett senare skede förmodligen får ärva easytrainern som sin egen! Givetvis behöver jag mer plan i det skedet...vill gärna testa nån vinge modell större, gärna tvåmotorigt..

  10. #10

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    Haha mycket rolig och trevlig läsning här.... har försökt i snart 1 år att få min tant till vilja prova quad copter eller helikopter i simulator men ja får hela tiden samma svar. Visst kan ja flyga. Men jag kommer sikta på landa i ån... så slipper ja skiten sen.......

  11. #11
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av n30 Visa inlägg
    Haha mycket rolig och trevlig läsning här.... har försökt i snart 1 år att få min tant till vilja prova quad copter eller helikopter i simulator men ja får hela tiden samma svar. Visst kan ja flyga. Men jag kommer sikta på landa i ån... så slipper ja skiten sen.......
    Hahaha det låter som en refräng man inte vill höra

    Om du köper en miniquad til henne? Sån där pytteliten för 300? Hon kanske tycker den är söt?

    Lycka till! Jag har fått med henne 1gång nu så det blir säkert flera...

  12. #12

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    Barnen har såna mini quads som får plats i handflatan inte ens dom vill hon prova

  13. #13


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    584
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Har inga större problem med min särbo, hon och hennes ungar följer gärna med till fältet när det är dags att flyga.
    Har försökt få henne att prova på men det går väl så där. Hon vill inte. Däremot stöttar hon mig i rchobbyn
    Hennes egna hobby är hästar..... ;-) (jag tycker också det är trevligt med hästar, men rider inte.)

  14. #14

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    Mina barn gillar med min hobby o brukr följa med ut o provflyga ibland

  15. #15
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av n30 Visa inlägg
    Mina barn gillar med min hobby o brukr följa med ut o provflyga ibland
    !jag får se till att göra henne gravid då så jag får mer sällskap på fältet; )

    Har 3 hundar och hade med mina tikar 1 gång och de trodde vi lekte och planet var leksaken... de följde det med stora ögon och hoppade efter det vid lågpass och det var tur att jag landade snyggt framför fötterna för en foamie i mina hundars munnar tar väl ca 3s innan det är skit kvar bara och de springer runt glatt med ett halvt plan var; )

  16. #16

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ken1 Visa inlägg
    Har inga större problem med min särbo, hon och hennes ungar följer gärna med till fältet när det är dags att flyga.
    Har försökt få henne att prova på men det går väl så där. Hon vill inte. Däremot stöttar hon mig i rchobbyn
    Hennes egna hobby är hästar..... ;-) (jag tycker också det är trevligt med hästar, men rider inte.)
    Jag har också en hästintresserad fru med 5 egna hästar. Fördelen med det är att man aldrig behöver höra något om att man lägger för mycket pengar på hobbyn. Jag kan ändå aldrig komma i närheten av vad 5 hästar kostar att äga. Ytterligare en fördel är att jag har ett eget litet flygfält uppklippt i hästhagen. Ibland kan det dock bli lite knepigt vid landningarna då hästarna ibland är väldigt intresserade av mina förehavanden. Hunden vågar jag inte ens tänka på att ha i närheten av en modell som drar iväg över fältet.

    /Mats

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •