All blåst sista tiden i mina trakter gjorde att det blev ett byggprojekt till. Hade en "Air Hog Titan" från Toys´R'Us som blivit liggande sista två åren. Men nu blev det till något.
Under sista veckan fixade jag till skev-, höjd- o sidoroder samt en pylon för en motor (Emax 2206 med trebladspropp) 8 gr servon till sid/höjd och 5 gr till skev. Karvade ur två hål för mottagare bakom motorpylonen och för batteriet framför. CG ligger strax framför pylonen. Det är långt bak, men där Titan har sin CG i orginal. Då kärran är rätt lik Folland Gnat, är det lite synd att modellen inte går att få tag i längre. Hade varit kul att försöka integrera en 50mm fläkt.
Hade jag tänkt till hade jag även försökt att köra den enbart med skevrodren i elevon-konfig. Ett problem med modellen är att plasten den är gjuten i, inte tål Biltemas snabblim eller temperaturerna på smältlimmet jag har, UHU POR fungerar, men tar ett dygn att härda tillräckligt. Höjdrodret har jag limmat om tre ggr för att roderhornet har släppt. Därför ännu ingen provflygning trots att grannens flagga visar nästan noll vind.
Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20180623_BRC_Air Hog3.jpg 
Visningar:	183 
Storlek:	37,4 KB 
Id:	66066