Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: konstiga ackar

  1. #1
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard konstiga ackar

    Har vid ett antal tillfällen köpt Gen´s Ace ackar o tyckt dom varit super. Stenhårda nästan som tegelstenar o levererat bra. Nu, efter endast ett tiotals laddningar börjar flera tappa stinget. Jag klagade hos säljaren som bara svarade att det hade dom aldrig hört talas om. Beställde nya ackar och nu har en splitter ny 4S-2200 lagt av. Det verkar som om en cell sviktar för efter avdrag i ca 10 sekunder kommer acken tillbaka med full effekt men då endast under ca 10 sekunder. Sedan levereras dom ju otroligt obalanserade. Det tar ett antal laddningar innan dom blir balanserade. De ackar jag köpt är i storleken 3S-1300 . 3S-2200. 4S-2200. och 4 av dessa oavsett storlek är kass. Ett tag trodde jag min I charger 106.B var kass men den laddar Turnigy Nano-Tech som är 3 år gamla utan bekymmer så frågan kvarstår. Nu har jag köpt på mig nya ackar av annan tillverkare men det är bra surt att kassera ackar som är nya. Är det någon som haft liknande bekymmer?

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Har kört GensAce 3S2200 (25C) i flera år utan problem - förrän i år när kablarna till ena ackens balanskontakt gav upp. F ö inga bekymmer. Och ingen obalans vid leveransen heller. Köpte mina från England på den tiden det gick att handla LiPo därifrån...
    Roger

  3. #3

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Finns det tillverkningsdatum på ackar?
    Ibland kan man undra vad man har fått för något.
    Är det ett produktionsfel så bör de vara medvetna om det och ersätta med nya.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  4. #4
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard

    Nä,hä du Pgrts. Här kan man inte klaga. Svaret jag fick var att det var så dåliga avanser att det vore omöjligt att kompensera. Tack för den. Var ute idag och provade min splitter nya 4S-2200. Som jag berättade tidigare var den kass. Inte bättre idag. Har kvitto på att den var köpt i maj månad innevarande år.. Blääää.

  5. #5

    Standard

    Har du mätt cellerna under belastning så att du ser att en cell sviktar? Om det är så skulle jag reklamera.

    "Beställde nya ackar och nu har en splitter ny 4S-2200 lagt av. Det verkar som om en cell sviktar för efter avdrag i ca 10 sekunder kommer acken tillbaka med full effekt men då endast under ca 10 sekunder."
    "Allting beror på allting"

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Mogge - den handlaren verkar ju måttligt seriös - i vart fall om han levererat alla dina dåliga GensAce-ackar. Om de är köpta inom Sverige så har du trots allt reklamationsrätt och inom 6 månader från köpet är det handlaren som skall kunna påvisa att det är ditt fel och inte fabrikationsfel - allt enligt Konsumentköplagen. Vi modellflygare är nog lite dåliga rent generellt på att hävda vår rätt men visst kan det vara besvärligt när det gäller t ex ackar.
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •