Köpte mig en begagnad sån här av en kille som byggt den själv.
Jag är nybörjare på både utrustning och lipo

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Quad.jpg 
Visningar:	128 
Storlek:	101,4 KB 
Id:	55179
Här är setup:
Tiger Motor MT2216-11 KV900
Esc RCTimer SimonK SK 30A
T Motor pro CF 10x3,3.

Hans accar var slut men han sa han hade kört med 2200 mAh, 25c som gav flygtid på ca 7 minuter.
Har för mig han sa att det var Turnigy.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0996 [66811].jpg 
Visningar:	141 
Storlek:	89,1 KB 
Id:	55180
Jag köpte dom här accarna. Med förhoppning på ca 10 minuter vilket vore lagom till film/foto.
Zippy compact 2700mAh och 4000mA från Hobbyking
samt ett Black magic 3000mA från ebay.
Samtliga är 25c.

Har kört med larmet som följde med.
Det började med att allt gick hur bra som helst, superstadig och enkel att flyga sen efter ett tag får den damp och vobblar och går inte kontrollera... Kollar alla kablar, kontakter mm och hittar en kallödning så jag går genom allt och löder om allt.! Tar bort kontakter mellan esc och motorer och löder istället. Enda kontakter som finns kvar är till batterierna, även dom lödde jag om då dom inte var alldeles 100..

Allt verkade funka igen, superstadig och jag körde ett par laddningar med 2700 accen.
Laddar 4000 accen och får ut ca 10 minuter lugn flygning sen får den damp och typ tappar all kraft och ramlar i backen. Utan att larmet varnat. Provstartar om allt och den går då ca 1 minut sen larmar den.

Ställer om larmet till att larma vid 3,7 volt. Då verkar det gå köra utan problem med att larmet inte varnar. (bytte även batterilarm för att vara säker)

Idag provkörde jag med 2700 accen en sväng (ej full tid) och testar 3000 accen.
Kör ett par minuter och går upp till 25 meter ovanför ett hus och då tappar den all kraft... trycker full gas och precis innan backen går allt igång igen. Inget larm, åker upp en bit och tappar allt kraft igen. Hård landning och kollar på larmet, 11.1 volt står den på och lika på alla 3 celler. Inget larm.??

Är det bara skräp som jag köpt.? Inget blir varmt, har kollat acc,esc och motorer direkt efter landning och inget känns ens ljummet. Kan man "stresstesta" batterier och logga hur dom beter sig.?

/Jonas