Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Värdelösa batterier eller har jag bara otur..?

  1. #21

    Standard

    Jaha... 4000 accen fick jag i 2350 mAh. Det betyder att även den ger upp efter ca hälften.??

    Måste helt enkelt köpa nått betydligt värre än detta larv.
    Har ni nått förslag.? Ska jag kanske gå upp till 4s i samma vända.? Vad jag kan se så klarar samtlig elektronik både 3 och 4s så det borde ge mig lite mer flygtid och mer kraft ?
    Setup:
    Nasa M
    AR600
    Tiger Motor MT2216-11 KV900
    ESC RCTimer SimonK SK 30A
    T Motor CF Prop 10x3,3

    Vad tror ni som inte är nybörjare som mig.?

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JBear Visa inlägg
    Jag har haft dåliga erfarenheter av Zippy Compact batterier så det är inte alls omöjligt att det är de som är kassa. Mina problem har varit ungefär samma som du. Dvs att de dippar väldigt mycket i spänning under belastning vilket indikerar att C-ratingen är lite väl optimistisk. Tror dessutom mina accar är 35C, men det verkar inte hjälpa...
    Hehehe skrev samtidigt som dig Ja nog verkar det vara väldigt optimistiska siffror... verkar vara bara skäp

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Jag skule välja att kontrollera batterierna. Ladda batteriet och ta upp en urladdningskurva (spänning som funktion av tiden) för att se vad som händer.
    Med en iCharger kan detta bäst ske genom att ansluta laddaren med den medföljande USB-kabeln till en PC där du installerat programmet Logview. Laddaren har ett urladdningsprogram där du kan ansluta batterierna via en yttre belastning (förslagsvis ett par parallellkopplade 12V 55W billampor) så att du kan ladda ur med en högre ström än vad laddaren klarar på egen hand.

  4. #24

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Om man ställt in failsafe korrekt i Rx så ska man kunna stänga av Tx före Rx.
    Inte bara ska, man bör göra det emellanåt! Detta bara för att kolla att det funkar och man inte har tappat sin failsafeinställning. Speciellt efter uppdateringar etc etc. Men då ska man vara beredd, och hålla fast maskinen.
    /A

  5. #25

    Standard

    Har provkört i veckan nu å jag behöver nog inte fundera mer... dom klarar helt enkelt inte att leverera nog med kraft.
    4000 accen gav ca 4 minuter och 2700 ca 3 minuter.... hovrade och höll koll på mätaren. Dom går ner nästan direkt till 11,6 volt och håller sig kvar där en stund sen tappar dom mer och då märker jag hur den börjar bete sig konstigt.

    Nu blir det till å köpa nått mer mer krut i
    Nån som provat dom här?
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=51499
    Dom verkar ge bra C och ha låg vikt.

  6. #26

    Standard

    Det är HV lipo så därför dom är lättare. Laddas till 4.35v. Såg nått test på rcgroups förut och BOLT batterierna visade dålig prestanda dessvärre.

    Lindinger har annars Hyperion HV batterier som är bättre än BOLT.

    Var dock ett bra tag sen så vet inte om BOLT har blivit bättre än det var förut.


    Citat Ursprungligen postat av JonkeO Visa inlägg
    Har provkört i veckan nu å jag behöver nog inte fundera mer... dom klarar helt enkelt inte att leverera nog med kraft.
    4000 accen gav ca 4 minuter och 2700 ca 3 minuter.... hovrade och höll koll på mätaren. Dom går ner nästan direkt till 11,6 volt och håller sig kvar där en stund sen tappar dom mer och då märker jag hur den börjar bete sig konstigt.

    Nu blir det till å köpa nått mer mer krut i
    Nån som provat dom här?
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=51499
    Dom verkar ge bra C och ha låg vikt.

  7. #27

    Standard

    Jag kör med Bolt och är nöjd, används till edf. Tänk bara på med mer effekt drar farkosten också mer ström. Dina batteri som du säger är dåliga, vilket ri värde har de? Den siffran avslöjar allt om ditt batteri, så mät den först innan du drar egna slutsatser.

  8. #28

    Standard

    Här var en positiv liten review med Bolt också. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2523112
    Kan vara olika kvalitet på tidiga och senare batchar eller nått. Som vanligt med Hobbykings batterier så verkar det skifta ganska stort hur folk tycker dom funkar. Är nöjd med dom flesta av mina batterier från Hobbyking för priset dom kostar dock.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •