Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Easy Star 2 och Mobius flygning över Amundön

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    480
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard Easy Star 2 och Mobius flygning över Amundön

    Jag försökte mig på att fånga höstfärgerna. Våren pågår i flera månader men den gul-orangea skönheten i hösten varar bara ett par veckor.

    Amundön ligger bara 15 km söder om Göteborg. Det kommer snart att bli ett naturreservat, vilket är välförtjänt. Det är en populär plats för alla typer av fritidsaktiviteter.

    Under våren och sommaren har Norra strandängarna tillträdesförbud på grund av fågelskydd. De södra ängarna är betesmark för hästar. Detta innebär att området normalt inte fungerar för RC-flyg.

    Flygplanet är ett standard Easy Star 2 från Multiplex och kameran är den allestädes närvarande Mobius. Radio: Spektrum DX6i sändare med en LemonRX mottagare. Musiken improviserade jag på en akustisk gitarr, Epiphone J200.

    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    kul att se amundön från ovan, firade alltid midsommar där ute under min uppväxt så det blir lite extra roligt.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    480
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard

    Det är lite extra kul för mig med. Ett av mina första modellflygminnen är att flyga på den ängen med min pappa, en frigolitkärra från Mattel som han köpte i USA. Den hade elmotor. Kan ha varit runt 1980 kanske. Den hamnade i ett träd!
    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    480
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard



    Jag trotsade ruskvädret idag. Höll på att bli en modell fattigare men det gick fint till slut.
    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •