Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Brian Taylor 69" Mustang

  1. #1
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard Brian Taylor 69" Mustang

    Efter att jag inte byggt en enda flygande modell på ett par år (varken ARF eller ritning) så är det nu dags igen

    Valet denna gången föll på en Brian Taylor 69" Mustang som jag köpte med laserskuret "wood kit". Dock ingår ju inte all material utan lister och plankmaterial måste inhandlas.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0429.JPG 
Visningar:	317 
Storlek:	180,3 KB 
Id:	55335

    Själva byggandet kommer inte komma igång på en gång för just nu har jag ingen lämplig bygglokal utan nu i början ligger fokus att hitta lämplig hårdvara till modellen.

    Modellen kommer bli eldriven.

    Förebilden kommer bli en Reno racer. Antingen som Voodoo #5 eller Precious Metal #38 i båda fallen kommer vingen och stabben bli en aningen kortare än original mustang.

    Om jag ska bygga en Precious Metal så blir det lite specielt då den framförallt har dubbla motroterande propellrar, men även en H version fena och helt annorlunda motorkåpa då den har en RR griffon motor istället för RR merlin, men det är ju lite roligare att ha denna som förebild då ägaren och piloten har sina rötter i sverige.

    Voodoo däremot påminner betydligt mer om en orginal mustang.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	maxresdefault.jpg 
Visningar:	353 
Storlek:	123,2 KB 
Id:	55333Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	airplane-air-racing-AV150802.jpg 
Visningar:	315 
Storlek:	79,8 KB 
Id:	55334
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  2. #2
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Det har inte hänt så mycket med byggandet mer än att jag köpt in det trämatterial som behövs samt börjat bygga landställen. Har kollat mycket utan att hitta några som passar in utan allt för stor modifiering så jag beslutade mig att bygga egna eftersom det ändå finns på ritningen.

    Så en liten bild på hur jag börjat med de profiler som skall ligga på infästningen i vingen samt de block som skall sköta själva vridningen av landställaxeln. Dessa block är gjord i dural alu för att klara hårda landningar bättre.

    Dessutom gör jag 2 uppsättningar ställ så jag kan bygga en till mustang i framtiden och ha ställ klart för den

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0590.jpg 
Visningar:	335 
Storlek:	49,6 KB 
Id:	56718
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  3. #3
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Arbetet med ställen fortsätter.

    Här syns sidostyckena med sina lager. Det stora är för själva landställsbenet och det lilla är för mekanismen som fäller ut och in. L profilen som skall skruvas fast i vingen är nitad med alu-nit men den kommer även fästas med 2 skruvar som håller ihop det hela.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	mlg1.JPG 
Visningar:	290 
Storlek:	178,3 KB 
Id:	56753

    Eftersom mustangens har sina landställ väldigt långt fram i vingen, nästan ända ut i vingframkanten så behöver landställsbenet sitta med lite offset mot vad som är vanligt.

    Detta är hela anledningen till att jag valde att bygga egna ställ från ritningen istället för att köpa färdiga eftersom utbudet av ställ i rätt skala med offset verkar vara ytterst ovanligt att hitta. Hittade ett företag Unitracts i England och gjorde en beställning men har sedan dess inte hört något på 3 månaders även om jag mailat så jag antog att jag inte kommer få några därifrån och började tillverka egna. Som dessutom är riktigt roligt

    Här är stället utan själva fällmekanismen, axeln som går framåt kommer att gå in i en plywoodbit som limmas in i framkantslisten på vingen. På så vis fördelas belastningen på vingen vid hårda landningar.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	mlg2.JPG 
Visningar:	303 
Storlek:	189,1 KB 
Id:	56754
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  4. #4
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Efter en vår och sommar där tiden fyllts av flytt till hus och flyga så mycket jag hunnit med de som varit flygbart har jag nu börjat få tid i hobbyrummet och bygget av mussen har kommit igång på allvar.

    Planerna har ändrats lite från en race mustang till en vanlig WWII mustang. Vilken individ jag ska måla som har jag inte bestämt än men det lutar åt den musse som tidigare var målad i en grön variant av Old Crow, den mustang som jag tror är stationerad i västerås?

    Kroppen är ganska enkelt uppbyggd med ordentliga sidor i 6mm balsa, men mycket av materialet kommer slipas bort för att få kroppens runda form senare. Plankningen på topp och botten ska enligt ritningen vara 3mm men jag valde att gå ner till 2,5.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0019.JPG 
Visningar:	325 
Storlek:	93,6 KB 
Id:	60548Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0031.JPG 
Visningar:	372 
Storlek:	90,0 KB 
Id:	60549Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0048.JPG 
Visningar:	362 
Storlek:	85,0 KB 
Id:	60550

    Plankningen på toppen var inga större problem men den på botten på vatten/oljekylarkanalen är en annan femma, här behöver jag lite tips om hur man enklast å bäst plankar en yta med dubbelkrökning
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  5. #5
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Trevligt! Ligg på nu Krille..Old Crow finns lite varstans,förebilden var en ww2 Musse som flögs av Chuck Yeager´s polare Bud Andersson och är en poppis förebild=snygg. Så det kan inte bli fel!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  6. #6
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Det som är lite roligt med just denna individ 44-73877 som jag troligen kommer ha som förebild är att det är den Mustang jag såg på F4 1996 på en flyguppvisning när jag var liten. Första flyguppvisningen jag var på som jag kommer ihåg.

    Såhär såg den ut när jag såg den första gången
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	0000051216.jpg 
Visningar:	234 
Storlek:	185,7 KB 
Id:	60571

    Såhär såg den ut 210-2014 om http://www.mustangsmustangs.com/ har rätt. Vilket är den jag troligen kommer måla den som.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	mus22-9279-3.jpg 
Visningar:	339 
Storlek:	114,2 KB 
Id:	60572

    Eller så blir den i nuvarande målning, denna bild tog jag när jag såg den sommaren 2015 i duxford på flying legend uppvisningen. Och det va först efteråt jag luskade fram att det va just detta flygplan som jag såg på F4 när jag va liten. Så jag har en liten speciell känsla i kroppen för just denna individ

    För tillfället är den i england för reparation efter att den slog proppen i backen när den va tvungen att tvärnita för att inte kollidera med något under taxning i skövde i somras.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2353.jpg 
Visningar:	217 
Storlek:	38,3 KB 
Id:	60573
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  7. #7
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Både stabben och fenan görs i 2 halvor, med lister som fram och bakkant som jag sedan plankat med 1,5mm lätt balsa.

    Bakkanten på både fenan och stabben har jag lagt i 0,4mm plywood som förstärkning så bakkanten inte går av eftersom rodrena går in lite som på fullskalan.

    Höjdrodrena är helt i balsa som sedan hyvlas och slipas till rätt form. Fenan däremot är uppbyggd av 2mm balsa med spryglar.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0176.JPG 
Visningar:	202 
Storlek:	143,4 KB 
Id:	61241Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0189.JPG 
Visningar:	188 
Storlek:	125,7 KB 
Id:	61242Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0190.JPG 
Visningar:	203 
Storlek:	117,2 KB 
Id:	61243
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0133.JPG 
Visningar:	192 
Storlek:	144,7 KB 
Id:	61240
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0133.jpg 
Visningar:	201 
Storlek:	55,7 KB 
Id:	61238   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0176.jpg 
Visningar:	192 
Storlek:	57,9 KB 
Id:	61239  
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  8. #8


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 220
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Hej krille, fint träbygge. Kul att se.
    Spännande med egna ställ. Skal bli kul att följa.
    Vad blir det för spv och ca-vikt på den när den är klar?

    // Mats W
    Flygsmurfen

  9. #9
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Tjena,

    Spv är 175cm. vikten vet jag inte, det står inget på ritningen och google säger inte så mycket om vikten heller. Men det jag hittat på nätet när jag söker så verkar det ligga mellan 3,4-5,4kg. så runt 4-4,5kg tror jag är realistiskt.
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  10. #10
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Sporrhjulet i full fart, mekanismen för att fälla ut/in har jag gjort i 1 och 1,5mm rostfritt. resten är en kombination av balsa, plywood, pianotråd och mässingsrör.

    Måste bara skaffa ett hjul i rätt storlek. detta är 38mm å det ska vara 45.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0198.jpg 
Visningar:	209 
Storlek:	66,4 KB 
Id:	61288
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  11. #11
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Hej!
    Följer ditt bygge med spänning. Jag håller själv på att bygga en mustang från Top Flite med en spännvidd på 165cm och är inte så erfaren byggare. Vad för motor & batteri kommer du att använda? Jag har köpt en begagnad OS FS-120 surpass III men funderar lite på el istället.

    mvh Jonas

  12. #12
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Tjena jonas!
    Roligt med en annan som bygger musse i ungefär samma storlek. Jag sneglade lite på den du bygger först, men har för mig det föll på att byggsatsen inte tillverkas längre.

    Motorn jag valt är en Joker 5050-10 http://www.modellhobby.com/home/7946...-10-450kv.html
    Den är specad för att ersätta 60-90 4-takt motor, det kommer ju inte bli någon raket men jag tror den kommer bli ganska lagom. Tänkte köra den på 6celler 5000mah för då kan jag använda samma ackar som jag har i mina helikoptrar
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  13. #13

    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    316
    Jobb
    Ing
    Klubb
    Eslövs mfk

    Standard

    Hej

    Dubbelkrökta ytor plankar jag normalt med ribbor som skärs till lite mindre i ändarna och lite sneda kanter så de passar bra ihop i krökningen. Limmar med vitlim mot spanten och nålar fast utan lim i kanterna. När de sitter fint limmar jag kanterna med CA-lim, gärna tunnaste typen. Ibland får man nåla lite även i kanterna.

    Det blir väldigt kladdigt om man använder vitlim i kanterna, därför CA där.

    Stor krökning kan kräva blötning med vatten + fönsterputs. Alternativt att ribbor görs av dubbel men klenare material.

    Spanten måste sitta fast ordentligt så de inte flyttar sig under torkningen. I så fall väntar man med CA-limmet tills det torkat

    Intressant med ställen enligt B Taylor, skulle gärna se den konstruktionen, har en 71" P 51B ARF i väntrummet som behöver ställ.

    Hej
    PF

  14. #14
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Krille Visa inlägg
    Tjena jonas!
    Roligt med en annan som bygger musse i ungefär samma storlek. Jag sneglade lite på den du bygger först, men har för mig det föll på att byggsatsen inte tillverkas längre.

    Motorn jag valt är en Joker 5050-10 http://www.modellhobby.com/home/7946...-10-450kv.html
    Den är specad för att ersätta 60-90 4-takt motor, det kommer ju inte bli någon raket men jag tror den kommer bli ganska lagom. Tänkte köra den på 6celler 5000mah för då kan jag använda samma ackar som jag har i mina helikoptrar
    Jag köpte byggsatsen för ca 12 år sedan och sen den blev liggandes på landet tills jag hittade den i november

    Motorn verkar vettig och hoppas att du inte får blya för mycket. Min OS 120 väger ca 920g och jag såg att din motor väger 280g. Men du kanske kan bygga så att batteriet sticker ut in i motorkåpan? Jag gjorde så precis nu när jag elkonverterade en gammal dubbeldäckare (Josefin) för att få till rätt CG.

    Kommer du att klä den med vanlig klädsel eller glasa? Jag är inne på glasning men inte bestämt mig riktigt ännu då jag aldrig gjort det.

  15. #15
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonasH Visa inlägg
    Jag köpte byggsatsen för ca 12 år sedan och sen den blev liggandes på landet tills jag hittade den i november

    Motorn verkar vettig och hoppas att du inte får blya för mycket. Min OS 120 väger ca 920g och jag såg att din motor väger 280g. Men du kanske kan bygga så att batteriet sticker ut in i motorkåpan? Jag gjorde så precis nu när jag elkonverterade en gammal dubbeldäckare (Josefin) för att få till rätt CG.

    Kommer du att klä den med vanlig klädsel eller glasa? Jag är inne på glasning men inte bestämt mig riktigt ännu då jag aldrig gjort det.
    Aha trevligt å hitta en sådan modell i gömmorna

    På ritningen står det att med en laser 75 motor och servona där dom är på ritningen så ligger det lite bly längst bak i modellen. Kommer inte ihåg hur mycket just nu men laser 75 tillverkas inte längre och jag har inte hittat någon vikt på den. Men om jag kollar laser 70 och 80 som finns nu så ligger dom på 580/690g. så jag har gissat att en laser 75 låg på ca 650g. min motor väger ju ca hälften men acken kommer väga ca 6-700g. Så jag gissar att med acken strax bakom motorspantet så hoppas jag den kommer väga ganska bra. Annars blir det nog en större motor. Bättre med större motor än bly, men vi får se hur de blir

    Jag kommer att glasa modellen, har gjort det på ett par modeller tidigare och det är inte speciellt svårt, men framförallt så ska jag försöka få till skala paneler och såna detaljer på detta bygget. Det däremot har jag aldrig gjort förr så det blir spännande
    Senast redigerat av Krille den 2017-01-13 klockan 14:43.
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  16. #16
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Här har jag ritat ut vart kylluftutsläppen samt landställsluckorna skall vara. Det jag gjorde sedan för att tillverka luckorna som jag inte har på bild är att jag spände plastfolie på kroppen å la sedan glasfiber/kolfiber åvanpå. Det blev 2 lager kol och ett lager glasfiber som tillsamans gjorde en ca 0.5mm tjock lucka. Limmade sedan lite balsa på insidan luckan för att den blev lite för sladdrig.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0199.jpg 
Visningar:	203 
Storlek:	53,8 KB 
Id:	61375

    Det stora kyluftsutsläppet kommer jag göra öppning/stängbart via ett servo. Den lilla som är framför kommer vara öppen hela tiden. Troligen kommer jag koppla ihop luckan med det servo som sköter in/ut fällning av sporrhjulet. Så att när hjulet går in öppnas luckan.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0211.jpg 
Visningar:	205 
Storlek:	43,7 KB 
Id:	61376Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0212.jpg 
Visningar:	215 
Storlek:	35,8 KB 
Id:	61377
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  17. #17
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Efter ett litet (inte så litet) uppehåll i byggandet är det nu igång igen. Kroppen börjar bli träfärdig och stabbe/fena är glasad. Mycket tid har gått åt att försöka få till alla länkage bak i kroppen.

    Hittade ett mycket lätt å bra spackel på mbs models, väger lite och blir inte så hårt utan hårdheten känns ungefär som balsan vilket gör det mycket enkelt att slipa å bearbeta.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20180813_203856.jpg 
Visningar:	171 
Storlek:	91,6 KB 
Id:	66470


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20180910_220341.jpg 
Visningar:	176 
Storlek:	42,7 KB 
Id:	66471

    Infällning av luckorna finns beskrivet på ritning genom att hjulet går emot en liten plåtbit som drar in luckorna via länkage, fick inte detta att funka riktigt bra då fjädern som håller ut luckorna antingen blev för hård när väl stället åkte in så det åkte inte in helt, eller blev den för lös så luckorna inte orkade öppna helt. Kommet byta denna metod till å köra ett servo som öppnar å stänger luckorna istället.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20180911_221109.jpg 
Visningar:	184 
Storlek:	37,0 KB 
Id:	66472

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20180919_093830.jpg 
Visningar:	193 
Storlek:	107,0 KB 
Id:	66473
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  18. #18


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 220
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Det hedrar dig att du bygger musse med infällbart sporrhjul.
    Allt annat är otänkbart. :-)
    Fint bygge, kul at följa.

    // Mats W
    Flygsmurfen

  19. #19
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Haha ja jag håller med dig, en mustang ska fälla in alla 3 hjul ��

    Här en liten film
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  20. #20
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Har börjat med ena vinghalvan, den är traditionellt uppbyggd av spryglar å 2 vingbalkar som förbinds men webbers? eller va de nu heter. Det finns tabbar utskurna på spryglarna för att ge exakt rätt form men det kluriga med vingen är att nästan all roderkontroll samt stötstänger för fällning av fälltankar är gjorda för att installeras åvanifrån, detta löses genom att planka den främre yttre delen först, för att sedan vända på vingen och försiktigt planka undersidan, löste det genom att palla upp vingen på lister för att inte få en skev vinge efter plankning. Ett tidskrävande och noggrant jobb men tycker det blev bra tillslut.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20180926_194810.jpg 
Visningar:	118 
Storlek:	118,5 KB 
Id:	66591

    Sen va det dags att börja finjustera landställsmekanismen, när jag gjorde dessa så gjorde jag totalt 4st och det va tur för jag upptäckte att jag gjort lite fel på ett av ställen samt att alla funkade lite olika bra beroende på naturlig variation under tillverkning, svårt att få den precision som krävs när man bygger för hand.

    Men efter att ha kombinerat 4 mekanismer å tagit de bästa bitarna fick jag tillslut med mycket filande å finlir till 2st mekanismer som går superlätt utan något som helst glapp.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20180927_194015.jpg 
Visningar:	119 
Storlek:	136,9 KB 
Id:	66592
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •