Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Byggdagbok, Saab J-29 från Aerotetris. Längd: 144 cm.

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Mantiss avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    63
    Jobb
    Statligt
    Klubb
    Åkersberga

    Standard Byggdagbok, Saab J-29 från Aerotetris. Längd: 144 cm.

    Men då drar jag igång en byggtråd för Aerotetris J-29 Tunnan. 144 cm lång (skala?) för en 90 mm edf. Den ska flyga på 6 celler tänkte jag och har infällbara ställ med rätt storlek på hjulen. Ska funka bra på gräs. Klaff förstås...

    Lägger ut ganska många inlägg istället för enskilda med en massa text. Skriver fritt om funderingar och omfall. Denna modell är helt oprövad och om inte min flygkompis Micke, som också bygger en, hinner före blir det världspremiär. Spännande med tyngdpunkt, roderutslag och allt det där. Men jag går igång lite på att allt är oprövat.

    Beställde 3 stycken, en såld till Micke, en i reserv hemma och denna skall upp i luften om brallorna håller. Ska kläs med brunpapper som de övriga modeller från Aerotetris jag byggt.

    Steg 1. Öppna paketen, märk ut alla delar. Var noga med att det böir rätt samt att nästan alla delar har en spegelbild. Ex. del 2.2 finns det två av och den spegelvända är då del 2.2 II.

    Fpl är gjort av jag tror ca 30 sektioner. Längst fram är 1 och längs bak är 30. Varje sektion kan bestå av 2 till ungefär 8 delar. Väldigt enkelt men kräver att man inte slarvar vid uppmärkning.
    Jas Gripen är nästan flygklar men får anstå. Tänkte provflyga på sjöns is här hemma.


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	373 
Storlek:	71,4 KB 
Id:	55378Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	323 
Storlek:	75,8 KB 
Id:	55379Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	316 
Storlek:	47,3 KB 
Id:	55380Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	286 
Storlek:	89,2 KB 
Id:	55381Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	301 
Storlek:	79,5 KB 
Id:	55382Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	268 
Storlek:	75,9 KB 
Id:	55383
    Senast redigerat av Mantis den 2015-10-29 klockan 16:24.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •