Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Någon att flyga med!

  1. #21

    Standard

    En liten update!

    Var uppe i Norrland nu över helgen och de blev såklart lite flygning med P3 standard! Temperaturer mellan -15 till -5 på marknivå!

    Problem som kom upp!
    1, Drönaren gillar inte när batteriets temperatur faller under 15grader och varnar i appen (den vill gärna att man landar)
    2, Uppvärmningstiden som drönaren behöver innan starta är fruktansvärt lång!
    3, Extremt kallt om händerna
    4, Appen tror att drönaren och sändaren tappar kontakten med varandra

    Lösningar?
    1, Ha batterierna på ett "varmt" ställe jag hade dem i väskan tills de var dags att lyfta
    2, Startade drönaren i bilen och tog sedan ut den när jag skulle göra kalibreringen på GPSen
    3, Ett par skinhandskar med bra foder som funkar med touch
    4, Inte mycket det var bara 1 sekund appen sa till sen stog de att de hade kontakt igen så tror mest de är mobilen/appen som har problem med tempen.

    Men annars gick de riktigt bra att flyga när det var så kallt

  2. #22

    Standard

    Du har helt hoppat över steget "acklimatisera" som man nog ska göra. =) Men om det funkar så är det bara att hålla tummarna.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mjezperrr Visa inlägg
    En liten update!

    Var uppe i Norrland nu över helgen och de blev såklart lite flygning med P3 standard! Temperaturer mellan -15 till -5 på marknivå!

    Problem som kom upp!
    1, Drönaren gillar inte när batteriets temperatur faller under 15grader och varnar i appen (den vill gärna att man landar)
    2, Uppvärmningstiden som drönaren behöver innan starta är fruktansvärt lång!
    Kul att få del av dina erfarenheter! Jag har inte vågat mig ut i kylan ännu, vill köra de första turerna under hyfsat bra förhållanden. Köpte förresten "handvärmare" på Jula, http://www.jula.se/catalog/klader-oc...armare-959123/, tänkte ha dem för batteriuppvärmning och eventuellt för att hålla iPad-minin varm, risk för att den lägger av på samma sätt som min iPhone när det är lite kallt annars.

    Men batteritempen, kommer den inte upp till bra temperatur när du kört en stund?

    Uppvärmningstemperaturen, fruktansvärt lång, vad innebär det?

    Ser fram emot nya rapporter!

    Anders

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Du har helt hoppat över steget "acklimatisera" som man nog ska göra. =) Men om det funkar så är det bara att hålla tummarna.
    Nu vet jag inte om jag är med dig riktigt, men jag tror du menar att jag inte ska ha batteriet i ett tag först?

    Jag transporterar ju drönaren utan batterier, packar upp den och sedan fixar jag allt och sist sätter i batteriet! Men kanske inte de du menar?

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AndersGB Visa inlägg

    Men batteritempen, kommer den inte upp till bra temperatur när du kört en stund?

    Uppvärmningstemperaturen, fruktansvärt lång, vad innebär det?

    Ser fram emot nya rapporter!

    Anders
    Jo efter ett tag så slutar den varna, tog kanske någon minut av flygtid sen var varningen på batteritempen borta!

    När man startar drönaren och efter kalibreringen av GPS så får man medelande "aricraft warming up" Normalt så tar de någon sekund på somaren men nu fick den stå någon minut innan jag kunde lyfta "säkert" enligt appen.

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mjezperrr Visa inlägg
    Nu vet jag inte om jag är med dig riktigt, men jag tror du menar att jag inte ska ha batteriet i ett tag först?

    Jag transporterar ju drönaren utan batterier, packar upp den och sedan fixar jag allt och sist sätter i batteriet! Men kanske inte de du menar?
    Det är komponenterna som ska aklimatisera sig, gyroskop och sånt. Acken ska du sätta i just före du ska flyga. Då acken börjar dra ström håller den värmen och blir inte lika snabbt försvagad av kylan, men påverkar gör kylan ändå. Den där är inte gjord för under 0 grader verkar det som. Men funkar "säkert". =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •