Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Viken eletronik "äger" mina motorer?

  1. #21

    Reg.datum
    okt 2015
    Inlägg
    13
    Jobb
    datanörd
    Klubb
    säve

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Kent
    Om det är Göteborgs Säve Du bor i, så är vi några som kan hjälpa dig med quadden om Du inte får ordning på den.
    Hör av dig om du fortfarande behöver hjälp.
    //Stefan
    Tjenis Stefan..
    jo tack, som en skänk från ovan hallelulja, det lutar nog åt det,
    skall göra ett sista försök idag, bor på hisingen runt backaplan.

  2. #22

    Cool

    Mcgregor:
    har bara kört futaba de senaste decennierna hehe ).. men skulle tro att det funkar lika i alla sändare.
    Ett enkelt sätt att kolla det, är att gå in i menyn "servo/servomonitor" i sändaren.där alla utslag syns i stapelform för varje kanal.
    Ge tex.fullt skevroderutslag åt höger på spaken o håll den där..trimma nu på sändaren åt höger..håll inne trimmen så ser du att stapeln som visar maxutslag höger ökar.. om du istället ger fullt utslag med spaken åt vänster,men forsätter o trimma höger.så ser du att stapeln minskar.alltså flyttas Hela max/min utslaget åt höger i detta fall.
    så subtrimma din multirotors mittlägen och ställ sen in max/min värden i Resp.Styrprogram för varje kanal med ändlägesjustering,så kommer allt bli bättre.
    som tex.naze32 kortet som vill ha min-max utslag på 1000us-2000us.viktigt men enkelt att ställa in i styrprogrammen,och man gör det en gång från början bara.
    futaba tex har 1520us som mittläge.. inte 1500us som de flesta andra radiomärken. enkelt justerat med subtrim(us=microsekunder)som förtydligande. verkar kanske överkurs,men styrkortet har mycket lättare o göra "rätt" jobb åt din multirotor och du får sedan mycket lättare o Tuna/finjustera den.


    //Patrik.

  3. #23
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Detta med subtrim var ytterst hjälpfullt för mig! Tack, nu slipper jag operera upp min kärra! Mitten på roderservo är fel vet jag men kommer inte längre åt där så tack! Lätt att ordna subtrim på futaban!

  4. #24

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kent melker Visa inlägg
    Tjenis Stefan..
    jo tack, som en skänk från ovan hallelulja, det lutar nog åt det,
    skall göra ett sista försök idag, bor på hisingen runt backaplan.
    Vi är minst 2 som kommer flyga imorgon på Nya varvet. Kom dit med din quad och dator, så kan vi titta på den om du vill.

  5. #25

    Reg.datum
    okt 2015
    Inlägg
    13
    Jobb
    datanörd
    Klubb
    säve

    Standard

    fan försent.. jag hade gärna dykt upp, skicka en ny blänkare nästa gång.. krokar gärna på.

  6. #26

    Reg.datum
    okt 2015
    Inlägg
    13
    Jobb
    datanörd
    Klubb
    säve

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Vi är minst 2 som kommer flyga imorgon på Nya varvet. Kom dit med din quad och dator, så kan vi titta på den om du vill.
    HEJ kolla din PM-box... om du eller dina polare har nån beggad motor?!

  7. #27

    Reg.datum
    okt 2015
    Inlägg
    13
    Jobb
    datanörd
    Klubb
    säve

    Standard

    Jag hitta felet, som vi ana, på denna PDB skall blå flyttas fram till den lilla fan där. Han som byggde den löda fel.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	222.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	135,7 KB 
Id:	55791

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •