Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Drivrutiner, fejk?

  1. #1

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard Drivrutiner, fejk?

    Hej .
    Jag får allt som ofta nedanstående uppmaning när jag kikar på nå´t inlägg på tuben. Klickar alltid bort det då jag tror att det ät fejk. Någon som vet?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Drivrutiner.PNG 
Visningar:	644 
Storlek:	87,0 KB 
Id:	55554
    /Lelle

  2. #2

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Vist är det fejk, de där programmen som den annonserar på det här vistet kan stöka till din dator odentligt

  3. #3

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Tack Uffe. Precis vad jag trodde. Jag klickar alltid bort skräp som jag inte känner igen.
    /Lelle

  4. #4

    Standard

    Kolla i webläsarens tillägg om det ligger nå skumt där och kör även sökning med Malwarebytes gratis version. Kolla även i installerade program.
    Sån där reklam brukar man inte få i vanliga fall så kan ligga något installerat som gör att den kommer upp.

    Men har iof blockat all reklam sen länge så kanske har dom börjat med sånt där men bäst att köra sökning iaf.

  5. #5
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 664
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Ta bort programmet "Registry Reviver" så blir du av med möget. När du installerar gratisprogram så ska du alltid läsa texten för vad reklammög de vill installera. "Registry Reviver" har troligen kommit med något annat program.
    Skaffa sen adblock+ som plugin i webbläsaren så får du en trevligare youtubeupplevelse.
    fredrik

  6. #6

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Tack Boys.
    Ska försöka att fixa bort skiten.
    /Lelle

  7. #7
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lelle Visa inlägg
    Jag klickar alltid bort skräp som jag inte känner igen.
    Gör INTE det... titta på din reklamruta och notera att krysset inte är standard gränssnitt. Klickar du på krysset så säger du ja tac ktill viruset och ditt virusprogram kan inget göra eftersom du själv klickat på jarutan.

    Man är sitt eget virus, jag kör alltid utan virusprogram och har väldigt sällan problem. Klicka inte utan kör taskmanager och avsluta processen.
    Superhero

  8. #8

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Oj, är jag rökt nu då eftersom jag klickat bort det? Vad göra nu ?
    /Lelle

  9. #9

    Standard

    Henke kör lite hardcore...

    Att köra utan antivirusprogram och säga det är ok är ett dåligt förslag. Virus kommer nämligen inte bara in genom att klicka på saker och ting.

    Det räcker tex att en av alla uppkopplade enheter på ett nätverk är smittad så är resten det också. Det betyder tex inte dina egna saker utan du kanske låter en kompis koppla upp sig en stund när de är hos dig och vips så är skadan skedd.

    Personen i fråga kanske vet inte om det för den enheten kan varit uppkopplad vartsomhelst och blivit smittad.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  10. #10
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Henke kör lite hardcore...
    Jepp och det funkar för mig. Har kanske vart 3:e år ett problem med ett virus, då laddar jag ner lämpliga motmedel och tar bort skiten. Sen ut med virusprogrammet igen.

    För mig är nämligen virusprogrammet viruset. Det scannar min dator i tid och otid, det uppdaterar sig och ploppar upp rutor och shit. Låser processorkraft och gör att datorn laggar ihop. Så det har jag alltid klarat mig utan.
    Superhero

  11. #11


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jag kör numera med en Chromebook när jag surfar så gissningsvis har jag inte riktigt samma virusproblem som de som kör Windows. Men den största fördelen är att den är totalt tyst och har många timmars drifttid på batteri.
    Roger

  12. #12
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 664
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lelle Visa inlägg
    Oj, är jag rökt nu då eftersom jag klickat bort det? Vad göra nu ?
    Läs mitt första inlägg igen. Gör som jag säger. Det är inte ett virus i sig det är bara "crapware" som inte ger dig något. Syftet med programmet är att ta betalt för att uppdatera drivrutiner. Det finns cirka 14 på dussinet av såna program. Detta är ett av de mer irriterande då det kommer med andra program. Själv uppdaterar jag skärm- och ljuddrivrutinen på windowsmaskinen, och håller datorn därmed frisk. Du får ett enklare liv om du kör med någon linuxvariant som Roger skrev om här ovan.
    fredrik

  13. #13

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    ok, tack.
    /Lelle

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •