Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Liftoff simulator

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard Liftoff simulator

    Igår släpptes en "beta" av Liftoff simulatorn.
    Finns på Steam portalen för 19$ om någon är sugen att testa.
    Givetvis ingår fullversionen när den släpps i vår.

    http://www.liftoff-game.com/
    //Lasse

  2. #2

    Standard

    HAr kikat på, men inte köpt ännu. Verkar som de har rätt höga mål satta. Hoppas de når upp till dem också

  3. #3

    Standard

    Ja man hoppas det blir riktigt bra. Just flygkänslan är viktig, att fysiken känns rätt.
    Vet inte om jag kommer prova just nu, vill nog se lite videos och reviews.

  4. #4
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Jag slog till på betan och köpte liftoff igår.. Lekte med det i 5-10 minuter och stängde av.. Tycker inte att det kändes speciellt realistiskt.. Känns som att dom inte fått till gravitationen riktigt.. Allmänt floaty och svampigt i min mening. Blir säkert bättre med tiden dock.

  5. #5

    Standard

    Jag tittade på videon och jag är förbannat imponerad över en sak, störningar i bilden!

  6. #6

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Jag tog också hem den och har enbart testat en liten stund.
    Som the_storm så tycker jag att känslan inte riktigt infinner sig, pga att fysikens grundlagar inte riktigt gäller här.
    Testade lite olika banor och den första upplevs som om quaden just "flyter".
    Testade även parkeringshuset och där kändes den iaf bättre att flyga.
    Hur som så är det ju bara en beta och jag är övertygad om att det kommer att bli bättre när det väl släpps.
    //Lasse

  7. #7

    Standard

    Vad använder ni för sändare till Liftoff?

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Redrobjem Visa inlägg
    Vad använder ni för sändare till Liftoff?
    Samma som när jag flyger Frsky tranis

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Data Dan Visa inlägg
    Samma som när jag flyger Frsky tranis
    Hur kopplar du den till datorn? Jag har denna lösningen men den funkar inte https://www.hobbyking.com/hobbyking/...dProduct=52145.

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Redrobjem Visa inlägg
    Hur kopplar du den till datorn? Jag har denna lösningen men den funkar inte https://www.hobbyking.com/hobbyking/...dProduct=52145.
    Jag skaffade just simulatorn och har just den adaptern du länkade till och kör med min gamla JR-X3810 och det går bra.
    Adaptern är ställd på "aerofly" för mig med JR, kör även detta läge till neXt sim och samma minne i radion men då kör JR 0-100 i radion.

    Vid calibrering av trottel i Liftoff så får man dra full trottel innan man trycker på trottel setup.

  11. #11

    Standard

    Jag tyckte att jag såg att du kopplar Taranis till datorn direkt med USB när du använder den som simulator. Men det får någon som använder en Taranis som simulatorkontroll utveckla vidare.

  12. #12

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    72
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    IT Pro
    Klubb
    Lindsdals Radioflygklubb - Kalmar

    Standard

    Oavsett sändare så vill liftoff ha 0-100 som input, inte -100-100 som man normalt får. Man får justera sina kurvor/mixar i sändaren för det. På taranis innebär det weight 50 / offset 50.

    Har du en sån där kinadongel så måste man välja xps och vissa av donglarna är helt okompatibla.

  13. #13

    Standard

    Det funkade bra. Det var en annan sim som den inte funka till insåg jag. Men kan man ändra kamera lutningen?

  14. #14

    Standard

    Ja det går att ändra. Man får gå in på "Workbench" och välja den quad man flyger och sen får man klicka på quaden och man ser en liten vit ring vid kameran som man klickar på och då kan man välja kamera lutning.

    Man kan ändra andra saker med där inne.

    Men ett tips, byt inte linsen på kameran. Den är satt till 3,6 från början och då provade jag 2,1 som jag har på min riktiga quad och då gick det inte att flyga för bilden vart helt konstig när man ändrade vinkel på quaden.
    Senast redigerat av Hunter den 2015-12-19 klockan 14:27. Anledning: Korr.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •