Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: HK Skipper

  1. #21

    Standard

    RC Åland
    På tok för många flygande saker.

  2. #22

    Standard

    Skipper XL på byggbordet mitt

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_4375.JPG 
Visningar:	65 
Storlek:	269,0 KB 
Id:	56042 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_4376.JPG 
Visningar:	66 
Storlek:	266,6 KB 
Id:	56043
    RC Åland
    På tok för många flygande saker.

  3. #23

    Standard

    Här kommer en Skipper entusiast!

    Flyger hur bra som helst, tycker det funkar fint på allt från 3S 1300 till 4S 2200 samt FPV grejer, startar enkelt från snö,vatten,gräs osv, kan handlaunchas, är snabb o bra storlek för att transportera. Den är stryktålig osv, flyger den mest av alla mina plan, har säkert minst 10 videos på den på min kanal:

    https://www.youtube.com/user/TheAdamtoolanen/videos

    den bästa är helt klart denna:

    https://www.youtube.com/watch?v=omxigZ-q730

    Köp en!

    PS instämmer att tyngdpunkt ca 10mm bakom avsatsen är bäst
    Största faran är för låg hastighet, börjar man dra elevator då hamnar man lätt i en högalfa flygning som är krävande att flyga i, behövs full gas o nosen ner för att komma igång igen. Vissa upplever problem vid start också o det är oftast pga för låg hastighet, de får upp den i luften i ngn högalfa flygning o då är den ganska instabil på roll. Går även alldeles utmärkt att köra 4S på stock setup antingen med 5x5 prop eller stock 6x4 prop. På dåliga 3S batterier mätte jag 212 W på 3S o 6x4, på 4S med 6x4 mäter jag 480W o har ca 10 flights med den setupen nu. Mätte även hastighet 118 kmh med 5x5 prop på 4S. Nu vet jag att mitt inlägg här blev väldigt dåligt strukturerat men kan också säga att en nackdel är att den stora tailen lätt gör att modellen välter om du taxar runt på vatten i mycket vind. Sedan behövs man förstärka alla pushrods då de är extremt svaga o böjliga stock. Man får gärna förstärka hela tailen. För den som brutit av tailen så märks det att den sitter endast fast med foam o en liten bit plywood, känn på den o du märker hur lös o instabil den är.

    Sedan är den snygg också, ser lite ut som ett JAS i siluett.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	12351192_1042665879117654_2108085420_n.jpg 
Visningar:	55 
Storlek:	75,4 KB 
Id:	56049   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	12351211_1042665875784321_1105411670_n.jpg 
Visningar:	54 
Storlek:	78,9 KB 
Id:	56050   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	12358068_1042665865784322_182479232_n.jpg 
Visningar:	54 
Storlek:	45,5 KB 
Id:	56051   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	12366703_1042665872450988_722211981_n.jpg 
Visningar:	53 
Storlek:	38,7 KB 
Id:	56052   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	12366903_1042665859117656_687282671_n.jpg 
Visningar:	45 
Storlek:	32,9 KB 
Id:	56053  

    Senast redigerat av adamtoo den 2015-12-10 klockan 13:19.
    T-Rex 450L, RVJet, Skipper, Vortex Pro
    https://teamhotglue.wordpress.com/

  4. #24

    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    6 463
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Personligen tycker jag att Skipper gör sig bäst med så lätt setup som möjligt. Har kört på 3S1200 och 3S2200 och jag föredrar absolut den lättare av dessa setup:er. Sen är jag väl inte riktigt lika lyrisk som andra men en OK kärra som kan flyga från alla "underlag".
    Roger

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av adamtoo Visa inlägg
    Här kommer en Skipper entusiast!

    den bästa är helt klart denna:

    https://www.youtube.com/watch?v=omxigZ-q730
    Fin film, speciellt när molnen speglas i vattnet, mycket vackert. Är det över Luleå-älv?

  6. #26

    Standard Sladdriga stötstänger på Skipper

    Så här har jag fixat de något sladdriga stötstängerna mellan servon och skev resp höjdroder. I en 3 mm kolfiberstav borrade jag ett 1 mm hål, fick täta toppen med epoxi då kolfibern spricker lite.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3243.jpg 
Visningar:	55 
Storlek:	38,3 KB 
Id:	56080  

  7. #27

    Standard

    Det är en liten sjö i Luleå
    T-Rex 450L, RVJet, Skipper, Vortex Pro
    https://teamhotglue.wordpress.com/

  8. #28

    Standard

    Den mindre Skippern är bättre lämpad för att flygas från vatten.
    Den större XL Skippern tar in vatten och ska hållas på land eller på snö.

    Startade XL Skippern från vattnet och kände med en gång att något var på tok efter jag fick upp den.
    Tappade kontrollen i luften flera gånger och efter att jag flugit ca 4-5 minuter landade jag.
    Alla rodren står då dikt och lever sitt eget liv och mottagaren startar om sig hela tiden.
    Fartreglaget är så hett att man bränner sig på det så jag trodde den blev stekt.

    Felsökte och roderservot är boven i det hela för när jag kopplar ur det är fartreglaget bara lite varmt.
    Så fort jag kopplar i roderservot ökar värmen i fartreglaget så jag byte servo.

    Hela hålet där servot var är fullt med vatten så där av kortslutning så XL Skippern får numera hållas på torra land.
    RC Åland
    På tok för många flygande saker.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •