Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Ipad fråga till Phantom 3

  1. #1

    Standard Ipad fråga till Phantom 3

    Jag funderar kanske på att köpa en Phantom 3 professional.
    Tänkte kanske skaffa en Ipad 2 mini då att ha som skärm.
    Men det jag funderar på är vilken storlek man ska ha? 32gb borde väl räcka? sen har jag läst att den behöver ha gps, är detta till follow me läget och planera flygrutter? behövs det ett abonnemang till den då?

  2. #2

    Standard

    Läst även att det lätt blir sprickor i det gamla skalet, hur är det med det nya skalet, blir det sprickbildningar på det också? behöver man förstärka det nya skalet för att säkra upp?

  3. #3

    Standard

    P3an är nog så sofistikerad idag så de jag vet om som flyger med den (som flugit tidigare modeller) bara flyger o flyger o flyger utan problem. Går att låta starta själv och landa själv.

    Det började med problem när den inskaffades direkt de kom ut, uppgraderingar kom på löpande band.

    För Follow me så använder den nog plattans GPS ja, annars kan den inte berätta var den är.

    För att planera flygrutter ska du nog inte behöva GPS i plattan, det är P3ans GPS som placeras på kartan.

    Abonnemang för att använda GPS.... hur va det nu med iPads och GPS? Va det en riktig GPS i dem? I så fall nej.

    32GB i surfplattan? Varför behöver man det? Jag vet ej. Inte ska väl appen Pilot behöva det? Eller spelar manin på iPadens minne? SPelar man inte in på minneskortet i kameran på P3an? Undrar bara....
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Använd en Samsungplatta istället jag läste i tester att den är mer kompatibel med programvaran plus att du slipper iTunes och kan använda memorycard (tab-plattan med 7,2 skärm och simkort-plats) och den har riktig GPS! Och stoppar du i ett kontantkort i den (comviq 145kr fria samtal en månad eller 45/vecka) så har du en telefon och en trådlös router +gps !
    De flesta payappar till Android går dessutom att ladda ned enkelt från piratebay och installera enkelt enkelt!

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    P3an är nog så sofistikerad idag så de jag vet om som flyger med den (som flugit tidigare modeller) bara flyger o flyger o flyger utan problem. Går att låta starta själv och landa själv.

    Det började med problem när den inskaffades direkt de kom ut, uppgraderingar kom på löpande band.

    För Follow me så använder den nog plattans GPS ja, annars kan den inte berätta var den är.

    För att planera flygrutter ska du nog inte behöva GPS i plattan, det är P3ans GPS som placeras på kartan.

    Abonnemang för att använda GPS.... hur va det nu med iPads och GPS? Va det en riktig GPS i dem? I så fall nej.

    32GB i surfplattan? Varför behöver man det? Jag vet ej. Inte ska väl appen Pilot behöva det? Eller spelar manin på iPadens minne? SPelar man inte in på minneskortet i kameran på P3an? Undrar bara....
    Ok, men för att få upp kartan på plattan behövs det väl ett abonnemang? jag har noll koll på hur dom funkar. Tänker bara så att jag inte köper en p3p och en platta sen visar det sig att jag behöver internetuppkoppling på den för allt ska funka ute på fältet. Minnet på den tänkte jag vad som räcker ifall jag vill redigera film eller spara lite film på den.

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Använd en Samsungplatta istället jag läste i tester att den är mer kompatibel med programvaran plus att du slipper iTunes och kan använda memorycard (tab-plattan med 7,2 skärm och simkort-plats) och den har riktig GPS! Och stoppar du i ett kontantkort i den (comviq 145kr fria samtal en månad eller 45/vecka) så har du en telefon och en trådlös router +gps !
    De flesta payappar till Android går dessutom att ladda ned enkelt från piratebay och installera enkelt enkelt!
    Ok, funkar den bra till Mac dator? har märkt att det kan strula ordentligt om man blandar märken. Gps som behövs till follow me, då krävs uppkoppling av plattan?

  7. #7

    Standard

    Vad menas det med att det inte är en "riktig" gps i ipads? verkar ju vara den vanligaste platan till p3 och den verkar ju funka och många rekommenderar den.
    Som sagt jag har ingen koll på hur dom funkar eller vad som krävs, ett under att jag kan starta datorn.

  8. #8
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av danjac Visa inlägg
    Ok, funkar den bra till Mac dator? har märkt att det kan strula ordentligt om man blandar märken. Gps som behövs till follow me, då krävs uppkoppling av plattan?
    Hej! Vet ej,
    Jag har inte arbetat med Appledator och Samsungplatta, bara PC, dock är samsung så användarvänliga och kompatibla med allt att jag inte kan tänka mig annat!
    Och GPS,en är en "riktig" GPS som fungerar utan GSM/3G/4G uppkoppling OBS! Jag menar nu "tab" modellerna som har runt 7,2tum och inte den större plattan - den har inte simkort-plats och det är väldigt bekvämt att ha det också då den får väldigt mycket olika tillämpningar m ett kontantkort I! (jag har en gammal samsung tab 3 som fortfarande fungerar hur bra som helst med flera dagar batteritid som jag använder att surfa och läsa böcker hemma och som TV och surfplatta i båten, när min telefon gick sönder använde jag den t o m som mobil i 3v, lite stor men fungerade )

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Hej! Vet ej,
    Jag har inte arbetat med Appledator och Samsungplatta, bara PC, dock är samsung så användarvänliga och kompatibla med allt att jag inte kan tänka mig annat!
    Och GPS,en är en "riktig" GPS som fungerar utan GSM/3G/4G uppkoppling OBS! Jag menar nu "tab" modellerna som har runt 7,2tum och inte den större plattan - den har inte simkort-plats och det är väldigt bekvämt att ha det också då den får väldigt mycket olika tillämpningar m ett kontantkort I! (jag har en gammal samsung tab 3 som fortfarande fungerar hur bra som helst med flera dagar batteritid som jag använder att surfa och läsa böcker hemma och som TV och surfplatta i båten, när min telefon gick sönder använde jag den t o m som mobil i 3v, lite stor men fungerade )
    tackar för hjälpen! ska läsa på mer och sen får jag se om jag skaffar en p3p

  10. #10

    Standard

    Någon som vet hur P3P är i jämförelse med tex Yuneec Typhoon med nya kameran?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  11. #11

    Standard

    Kan inget annat än rekomendera P3P har haft min i 2 månader nu tillsammans med andra gen ipad mini dock utan simkort i ipaden så för att få kartorna måste jag dela ut wifi från mobilen till ipaden
    När jag får tillfälle så kommer jag att byta till en nyare ipad mini med simkort för att göra det enklare

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •