Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Isolering till Canister i flygkropp?

  1. #1
    MagnusStrömqvists avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Inlägg
    392
    Jobb
    Teknisk säljare
    Klubb
    Höka Halmstad

    Standard Isolering till Canister i flygkropp?

    Hej, till en normal 50cc kärra med utrymme i kroppen, vad använder ni för att isolera "tunneln" mot värmen från canistern?
    Jag har tätat och förstärkt uppåt så att det är lufttätt, och öppning finns bak för att få luftgenomsläpp, vidare har jag kolfiberhållare med värmebeständiga gummidetaljer mitt på cannistern ungefär. Har även där canistern ligger mot trä (längst bak och i fronten över landningsställsförstärkningen lagt en värmebeständig textil som klara kontinuerligt 400 grader.
    Räcker det eller är det något jag missat?
    Tips på andra material? Fästpunkter?

    Lite halvnojjig med flera hundra grader under en bensinplasttank och mottagare😖

    Med vänlig hälsning, Magnus
    Köpa/byta? Hör av dig
    Motor: 90” DH Gipsy Moth, OS gf40
    86” TopFlite P47 Razorback, Saito 60r3
    104” Krill Extra 330 Valach 120cc B2
    El prop: 60” Fokker D7, 74” Pilot Edge
    FMS 70” Mustang, EF Vanquish, UCanDo
    Jet: Carf Ultra Lightning Behotec JB220
    Tomahawk Viper Hawk T100R
    Edf Havoc Xe 80mm, Me262 2x70mm
    Radio: Futaba 32MZ,18SZ,10Jx2, 6J

  2. #2
    Guzztens avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlägg
    185
    Jobb
    Färdtjänschaufför, Blekinge
    Klubb
    Sölvesborg MFK, MFK Snobben

    Standard

    Jag har inget, utom luftflödet i min 100cc Sbach. Har funkat i över 500 starter....

  3. #3

    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    944
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Det finns väl ingen som isolerar där??
    Det skall ju vara fullt luftflöde igenom tunneln.
    Känn på balsan på ovansidan efter landningen...är den varm?
    Knappast.
    Skulle den mot förmodan vara varm så kan du ju öka lufthålen.
    Bensin är nog svår att antända av indirekt värme? Jag har kokat bensin i en gräsklippartank då ljuddämparen lade sig mot den.

    // Mats W

  4. #4
    MagnusStrömqvists avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Inlägg
    392
    Jobb
    Teknisk säljare
    Klubb
    Höka Halmstad

    Standard

    Låter bra. Då skall det vara lugnt��
    Köpa/byta? Hör av dig
    Motor: 90” DH Gipsy Moth, OS gf40
    86” TopFlite P47 Razorback, Saito 60r3
    104” Krill Extra 330 Valach 120cc B2
    El prop: 60” Fokker D7, 74” Pilot Edge
    FMS 70” Mustang, EF Vanquish, UCanDo
    Jet: Carf Ultra Lightning Behotec JB220
    Tomahawk Viper Hawk T100R
    Edf Havoc Xe 80mm, Me262 2x70mm
    Radio: Futaba 32MZ,18SZ,10Jx2, 6J

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •