Reklam

Sidan 2 av 2 FrstaFrsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

mne: Gyro nr ailerons r p 2ch

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    727
    Klubb
    stersunds modellflyg klubb

Standard

Pichler.de har ett Gyro som har exakt samma funktioner som Multiplexgyrot MEN, Pichlers har 2 utgngar fr skevrodret, Gyrot finns p stersunds Modell hobby, sl en signal till Kenneth s hjlper han dig.

MVH K-
    MVH Kjell-ke Skoog
    Ordfrande RCFF 2017/2019

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Trnare
    Klubb
    sker efter klubb el sllskap

Standard

Citat Ursprungligen postat av K- Visa inlgg
    Pichler.de har ett Gyro som har exakt samma funktioner som Multiplexgyrot MEN, Pichlers har 2 utgngar fr skevrodret, Gyrot finns p stersunds Modell hobby, sl en signal till Kenneth s hjlper han dig.

MVH K-
    Tack! D kan jag ju kpa det beg billiga kds 820 och stta p ena aileronkanalen s lnge tills jag bestller pichlersgyrot och d smller jag p kds:en p roder eller hjd, frmodligen hjd..

Frga: jag har nu mixat en AILE - RUDR p en switch, nr gyrot r installerat och mixen r aktiv kommer d rodret att rra sig nr aileronen kompenserar? Br detta hjlpa eller stjlpa? Har gyro - instllning i TX.

Frga 2: Nr jag fick radion fick jag en 8ch och en likadan fast 6ch som var defekt sade han, den band till tx men servon rrde sig ej, hade pyssel nyss och provade koppla in den (futaba fullrange diversity R2006GS) i min bixlerkopia och den fungerade felfritt!!!!!
    S nu kan jag slnga rtf radion och anvnda futaban till den med!

Frgan r nu; som bekant har fms easytrainer polyhedralvinge och om jag kopplar gyro p roderkanalen s borde det vl stabilisera bttre t o m n att kra p ailerons? I o m att roderutslag bankar planet? Tnker jag rtt nu?

Ska bli riktigt kul att testa flaperons p easytrainern! Ailerons sitter rtt lngt in p vingarna och tror jag fr riktigt bra flaps-effekt samt spoilereffekt nr jag skruvar t andra hllet! Fr att inte tala om att ha 3 rates att flyga med!

Hur beter sig en seglare med gyro p elevator nr den tappar lyft och brjar stalla? Och hur gr den nr varmluft puttar p? Erfarenheter ngon? Mvh Gustaf

Standard

Faller som en sten, stiger som en raket. Stt gyrot p skev endast, s har du mer kontrol.

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Trnare
    Klubb
    sker efter klubb el sllskap

Standard

Citat Ursprungligen postat av kenneth.eriksson.94 Visa inlgg
    Faller som en sten, stiger som en raket. Stt gyrot p skev endast, s har du mer kontrol.
    Alright d gr jag s att jag stter det p vnster aileron endast varefter jag kopplar in Y-sladden och stller in gyrot med bgge skeven och ser hur stor skillnaden r och om det fungerar tillrckligt vl med gyro p ena skev /flaperonen .
    Kompletterar senare om jag gillar det med det gyrot nn rekommenderade som klarade separata skevkanaler och stter kds:en p easytrainern eller stter den helt enkelt p roderkanalen p Glidern.

Gyro p roderkanalen motverkar onskade rrelser i "yaw" - axeln kan man sga det? S resultatet (med kombinerade gyro p skev samtidigt) blir att den trackar rakare?

vad tusan hnder om man slopesoarar med rodergyro? Lr inte ha headlock p d iaf! ?

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •