Reklam

 
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Liten ap rigg

  1. #1

    Standard Liten ap rigg

    Hej! Söker en mindre quadcopter ram för foto och film. Har en tbs nu men den är så opraktisk när man ska åka skidor t.ex. Vill ha något mellan 300-400mm skulle jag tro. Mindre tror jag blir för liten om jag ska bära en gimbal med Gopro. Blackout 330 kollade jag på. Såg en på forumet här, är den något o ha? Blir den väldigt påverkad av vind eller klarar den sig tillräckligt bra? Vill kunna köra ned quaden i en normalstor ryggsäck.

    Med vänlig hälsning, Max

  2. #2

    Standard

    Tittat på xugong men den är så dyr för bara ramen lixom... Några tips?

  3. #3

    Standard

    Jag skulle nog valt Blackout 330 om man nu skulle kunna ha med den i en ryggsäck då den är lite avlång.
    Till den kan du ha 6x4.5 props sen välja det styrkort (system) man vill ha mm.

    Det var väl med Gopro gimbal till den på forumet har jag för mig?.

    Jag flyger med Blackout:s mindre quadar och det är bra kvalitet.

    Länk till "minihquad" som äger Blackout: http://www.minihquad.com

    Länk till Blackout 330: http://www.minihquad.com/frames/blackout-330-frame
    Där står det också rekommendationer vad man kan ha för utrustning till den.
    Senast redigerat av Hunter den 2015-11-18 klockan 13:11.

  4. #4
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Kika på RC Explorer Tri lösningar, valfri bomlängd, en clean plate, vikbar
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  5. #5

    Standard

    Byggvideo på RCExplorer Tricopter V3:



    Smidigt när den är fällbar.

  6. #6

    Standard

    Finns även Flip 360 som är fällbar och sen sätta en gimbal på den.

    http://uavtechreview.com/Flip360Review.htm

  7. #7

    Standard

    Tänkte köra med nazan tricopter blir knepigt då. Hittade lite hopfällbara frames på hk men är skeptisk till dess kvalitet och om de verkligen är så praktiska som de uppger sig för att vara. Ska googla runt lite till under dagen

  8. #8
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Tricopter med Davids mjukvara är Naze awesome. Hans tri bygger på naze, har till och med en ram med inbyggd Naze. Jag kör mini-tri och copy/paste hans mjukvara och settings rakt av och den flyger awesome.

    Jag har denna http://rcexplorer.se/product/minitricopter-kit/
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Det finns inga maskiner i 250-300mm med gimbal för finfilmning att köpa färdiga direkt.
    Jag och polarn har byggt en egen men det är en hexakopter 290mm-ram med gimbal för gopro och även då är man begränsad till 7-8min flygtid. Gimbalen i sig med kameran lägger inte bara på extra vikt, den drar en hel del ström också.

    Tyvärr är en Y6-ram ganska otymplig att ha med i packning men de går att göra ihopfällbara precis som tri-copter.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Zallisen Visa inlägg
    Det finns inga maskiner i 250-300mm med gimbal för finfilmning att köpa färdiga direkt.
    Jag och polarn har byggt en egen men det är en hexakopter 290mm-ram med gimbal för gopro och även då är man begränsad till 7-8min flygtid. Gimbalen i sig med kameran lägger inte bara på extra vikt, den drar en hel del ström också.

    Tyvärr är en Y6-ram ganska otymplig att ha med i packning men de går att göra ihopfällbara precis som tri-copter.
    förstår! 10min flygtid förväntar jag mig ungefär. 330-400 tror jag skulle massa bättre. En tricopter skulle fungera men har en hemma och är inte helt nöjd med den. Precitionsflygning känns mer pålitligt med en quad. Kanske har fel? Det är min uppfattning so far iallafall. Kanske värt och köpa en apm och köra tricoptern från den?

  11. #11

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Jag har en idee att försöka göra en uppföljare med mer flygtid genom att köra lite större motorer och batteri men det blir nog fortfarande fysiskt svår tatt få bra flygtid med så små maskiner om man dessutom ska ha gimbal.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  12. #12

    Standard

    Om man vill flyga med en gimbal och bortser från en RCExplorer tricopter så måste det ju bli bäst med en klassisk X quad, gimbalen hänger ju ändå under så du har inte nytta av en lång kropp som tar upp plats som man istället kan använda till propellrar. Om man tittar på den gamla DJI F330 ramen så gick det ju att flyga med 8" propellrar på den så det är ett rejält lyft upp i effektivitet. Det måste ju finnas något ihopfällbart i den storleken? Som en referens så är väl en Phantom i 350 storlek och flyger med upp till 9" propeller?

    Jag tycker att 2208 motorer gärna blir lite varma om man hänger på en kamera och ett tungt batteri så att det blir lite längre flygtid. Det är kanske inte så mycket att oroa sig för med tanke på vad de små 250 quaddarna tål med 2204 motorer!

    Men en RCExplorer Tricopter med gimbal istället för kameraplattformen är nog ett mycket bra alternativ, den går ju att göra i precis den storlek du själv vill.

    Jörgen

  13. #13

    Standard

    Får nog köra på en tricopter och korta ned armarna lite så att den passar i ryggsäcken! En gimbal därfram får jag 3dprinta så löser det sig

  14. #14

    Standard

    ImmersionRC Xugong måste passad dig perfekt

  15. #15

    Standard

    Känns som att den är den optimala quaden för mig. Otroligt kluven vilken det blir. Hittar inga begagnade xugong ramar tyvärr. 2000 kr för en ram känns lite tveksamt... Kanske bara jag som är snål

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •