Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: En tyst minut

  1. #1
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard En tyst minut

    Min kollega och bästa vän Perre fick sin diagnos förra veckan efter magnetröntgen den 11 november 2015. Det konstaterades att han hade en stor och aggressiv hjärntumör. Fyra dagar senare, söndagen den 15 november 2015, dog han i ambulansen på väg till akutoperation
    Perre var född samma år som jag (1967) och han blev alltså endast 48 år gammal. Vi hann flyga 10 år tillsammans och han efterlämnar fru och två flickor (en i åk 9 och en i gymnasiet).
    Perre var gymnasielärare (engelska och svenska) i samma gymnasium där jag undervisar i musik. Hans favoritartist var Bob Dylan. I tisdags hade vi minnesstund i gymnasiet och då visade jag ett collage med filmklipp som jag hade gjort från våra gemensamma flygningar.
    Jag minns speciellt då han med sin motorseglare flög under Replotbron (inte FPV) och dockan som han döpte till "Gertrude Fokker" som körde kvartsskala Cuben med riktiga spakrörelser och huvudvridningar.
    Filmen jag visade på minnesstunden har jag i min OneDrive: https://onedrive.live.com/redir?resi...nt=video%2cmp4

  2. #2
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Beklagar verkligen, och för min del blev det 5 tysta minuter med den vackra filmen.

    Må vara väldigt lite tröst, men även jag som inte kände Pierre kände igen Gertrude Fokker och Cuben, så medan han var i liv har han även rört vid mitt liv och jag tror otalig många andra med.

    Vila i frid.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  3. #3

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 583
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Beklagar verkligen bortgången av en kär vän.
    Jag kände inte heller Perre, men försöker förstå hur det känns.
    Lev vidare med alla minnen, nu flyger han i modellflyghimmeln...
    Retroholic!

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Johan,
    Kan bara instämma i övriga inlägg. Mycket jobbigt för familjen men även du själv lär påverkas mycket. Vet av egen erfarenhet eftersom en av mina närmaste kompisar plötsligt avled för några år sedan och det blev ett stort tomrum efter honom - ett tomrum som jag fortfarande känner av men trots allt lärt mig leva med.
    Och som Thomas säger - lev vidare med alla fina minnen ! Det är nåt som inte kan tas ifrån oss.
    Roger

  5. #5

    Standard

    Vansinnigt sorgligt när någon rycks bort sådär. Kan bara beklaga och känna tacksamhet för att jag fortfarande har samtliga både flygkompisar och familjemedlemmar i livet. Fin film du hade gjort till hans minne.

  6. #6
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Väldigt tråkigt att höra.
    Jag kände inte honom, men han verkar ha varit något av det finaste man kan vara, en riktigt bra flygkompis.

    Det blir säkert tungt att fortsätta utan honom, men tänk tillbaka på alla fina stunder ni har haft när det känns som svårast.
    /\/\vh // /\/\r J.

  7. #7

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Beklagar sorgen Johan.
    Låt oss njuta, skratta och när så behövs... gråta till minnena som lever för evigt!

    Mvh,
    Niklas

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •