Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Traxxas rustler "retro"

  1. #1

    Standard Traxxas rustler "retro"

    Tja! Möjlitvis väldigt fel forum men testar ändå!
    Fick en rc bil av min pappa som han köpte för 12 år sen då jag hade en likadan, den är helt ny bara körts en gång av min pappa och en gång av mig på en parkering, helt repfri och problem fri och skulle vilja kolla om någon vet värdet på denna fin fina rc bil 😃
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	uploadfromtaptalk1448458804294.jpg 
Visningar:	126 
Storlek:	232,5 KB 
Id:	55818Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	uploadfromtaptalk1448458816745.jpg 
Visningar:	118 
Storlek:	53,1 KB 
Id:	55819

  2. #2

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    480
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard

    Arhh! Jag skrev ett långt svar som försvann.

    Det blir ett kort.

    Bilar från 80-talet har ett samlarvärde. I toppskick ett högt värde om det är en eftertraktad modell. Jag har sett en Tamiya Audi Quattro för 5000-6000kr - obyggd i kartong. Intresse finns: Kyosho och Tamiya har börjat släppa nyutgåvor av klassiska bilar. T.ex Scorpion och Hornet. De var iofs aldrig fantastiskt bra jämfört med dagens bilar. Kanske blir de bättre med moderna borstlösa grejer.

    Jag tror även "finmärken" som Associated eller andra kan vara eftertraktade.

    Då måste de vara i toppskick för att ge några pengar.

    En Traxxas från 2000-2005 tippar jag har begränsat samlarvärde idag, delvis finns inte kundunderlaget än (nostalgiska 40+ gubbar) och delvis är det nog så att den är för "vanlig". En tidig Rustler kan säkert vara intressant för någon. Men det är ju ett relativt nytt företag med lite rolig karaktär så kanske någon US-figur samlar på dem.

    Ett bra sätt är att kolla på eBay!

    https://sv.wikipedia.org/wiki/Traxxas
    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

  3. #3

    Standard

    Tack för svar 😊 inte tänkt att sälja den men var nyfiken på priset 😊 hittat en annan använd som var rätt hårt körd såg det ut som för 4000.

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    480
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard

    Lite kul timing på det här ämnet faktiskt.

    Min sjuåring började prata RC-bil. Hon har pratat om det ett tag, sen kom nån av grannarna med en 1/8 eller 1/10 elbuggy och brände runt i hästhagen utanför och då tog det fart igen.

    Hustrun bad mig kolla runt lite idag. Jag ligger ju 20 år efter utvecklingen men det tog inte lång tid att "zooma in" på en tänkbar färdigbil som håller sig i området "riktig hobbypryl" men inte är onödigt dyr eller tävlingsmässig.

    De minsta 1/18 var bara att glömma, de såg roliga ut men redan en grusplan verkar vara för mycket så nån slags "truggy" verkar bra.

    Rustlern verkar ju passa kravbilden perfekt, dvs en helt Ok design, stryktålig, aningens gammal teknik. Däremot sålts i mängder, funnits i många år och med enormt utbud av eftermarknadsdelar och även bra tillgång till Traxxas reservdelar online och över disk här i Göteborg. När jag körde RC hade vi en Tamiya och en Kyosho och det var väldigt mycket köpande av delar på Frölunda Lek & Hobby hela tiden och då känns det inte så kul att vänta på nån plastbit som skall skickas runt halva jordklotet.

    Runt 2200kr verkar en Rustler RTR gå på idag kanske lite lägre om man internettar ett tag.

    http://goteborg.reservdelsrc.com/tra...hz-rtr/15420-0


    Borstmotor är ju lite trist då man får kortare körtid men farten räcker nog till.

    En liten review som är några år gammal. Den verkar ju tåla en del också.
    https://www.youtube.com/watch?v=WgsY3AY8v1A
    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •