Detta är en diskussionstråd kring styrning av Hobbykings värmare för sändarpåse.
Det började med att jag gjorde detta projektet nångång Mars 2015 och det blev bra.
Ett halvår senare ser jag resten av kretskorten ligga där och tänker att jag kan väl
sälja de om nån är intresserad. Intresset var rätt stort och alla kretskorten är
paxade/sålda.

Så fritt fram för diskussion på detta ämnet. Vi behöver inte begränsa oss till just
min styrning utan lite vidare kring Hobbykings värmare.

Kör på!

Här är min sälj annons fölr att få en start.
Jag har några förbättrade styrningar till Hobbykings värmare för sändarpåse över.
Det var ett projekt jag gjorde förra vintern när jag använda Hobbykings värmare.
Den fungerade iofs, men det var mycket VAARRRMMMTT - kalllllltttt - VAARRRRMMMMTT - kalllllttt osv.
I medel var temperaturen bra.

Det är en ren ersättning av orginal kretskort, Löda loss sladdar och potentiometer (den återanvänds). Löda sladdar och pot på rätt plats på det nya kretskortet. Anslut den nya temperaturgivaren dikt an på en värmetråd, så nära det går helst rakt på. Och vips så har du jämn och fin värme, och dessutom spänningskydd så du inte drar ur ackarna för mycket.



Jag tänkte mej 50 kr styck och då ingår att jag skickar de i brev inom landet.

Jag har haft lite lödövningar med dessa korten, lite tester med att löda ytmonterat. Helt felfria kort, inspekterade och testade. Hellre än att jag lödar av de komponenter som är värda nån krona och återanvänder så kanske någon vill ta de som de är.

På kortet sitter en Arduino-processor Atmega 328p-au. I arduino är det som en vanlig Arduino Pro Mini och går att programmera med en vanlig seriell till usb adapter som finns på ebay för en tia. Header eller hål finns på kortet så vill man ändra koden så är det fritt fram. Koden kan du få med.

Lite bilder från min sändarpåse.














/Håkan

Och som sagt så är de kretskort jag hade SLUT så jag kan inte bygga fler.