Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Arducopter fc

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard Arducopter fc

    Lär ställa flera frågor så skapar en ren tråd om hela fcn.

    Har ställt in fixat o trixxat i några timmar nu... i programmet mission planner finns de en funktion motor test. Den startar ej upp någon utav mina 6 motorer när jag trycker på en åt gången,jag har givetvist batteriet inkopplat.

    Testade armera den o drar upp throttle spaken o den börjar spinna upp motorerna vid ca 40% gaspådrag, är detta normalt? Jag har kalibrerat sändaren med alla spakar.

  2. #2

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    T-motor 2814-11 kv:710
    Afro esc 30A Simon K

    är de som sitter till flygkontrollern... 50% gaspådrag så börjar dom varva upp lite ...

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    har meckat om o installerat om allt här... den spinner på 4 utav sex motorer nu när jag armerar den ... i motor test har jag 6 motorer och den spinner på alla när man klickar på alla där... .vad har jag missat/gjort fel ?

  4. #4

    Standard

    Standardsvaret på denna fråga är om du har kalibrerat ESC-erna.
    Det innebär att man talar om för ESC-erna inom vilket spann lägsta och högsta gaspådrag ligger.

    På många FC kan man även ställa vilken nivå ESC-"pådraget" ska ligga på vid armering.

  5. #5

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    Mm löste det igår genom kalibrera om escarna med min o max värden för throttle input

  6. #6

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    sitter o kikar lite på failsafe funktionen i arducopter ....

    https://www.youtube.com/watch?v=nmrT8vKkUoM

    jag har med en turnigy 9x radio precis som i videon. en likadan mottagare med.
    men skillnaden här är ... när jag stänger av min sändare.... så går inte throttle ner på 0 i mission planner... har jag 50 % throttle när jag stänger av sändaren så stannar den där i mission planner tills jag startar sändaren igen ....

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •