Reklam

 
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 66

Ämne: Posta era flygfilmer

  1. #41

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av streber76 Visa inlägg
    Länkar in på när jag o min bror är ute o tunar (som vanligt) på ett rc flygfält i mycket hårda kastvindar - nu är maskinen på väg till att börja fungera acceptabelt. Min blackbox avslöjade att I termen på yaw slog i taket o coptern tappade en arm i hårda svängar där mycket yaw används, lite bounce på flip o rolls är kvar men det ordnar sig nog när resten faller på plats... maken till en mer svårtunad copter har jag inte sätt...
    Det där ser nästan exakt ut som det sätt min Zmr 250 med OP flyger på. Vad tänker du prova för att få till det lite bättre, vad behöver ändras?
    "I-termen på yaw slog i taket", betyder det att du har för högt I eller vad menas?

  2. #42

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ted_B Visa inlägg
    Det där ser nästan exakt ut som det sätt min Zmr 250 med OP flyger på. Vad tänker du prova för att få till det lite bättre, vad behöver ändras?
    "I-termen på yaw slog i taket", betyder det att du har för högt I eller vad menas?
    Nä det betyder att den gick så högt att den inte kan gå högre. I blackbox ser man att den höjs o sen är ligger den helt rakt med 250 i värde. P termen tar då över o skuttar upp en bra bit men det är antagligen försent då. När koptern är stabiliserad sänks I under maxvärdet o den flyger normalt. Jag testade att höja den o det kändes som det gick bättre faktiskt dock hände det nån enstaka gång ändå men min gopro gick sönder så jag har ingen film. Flyger jag den på mw32 när den fanns så funkade allt perfekt konstig nog, jag gillade inte känslan i den dock så därför tror jag det e pid relaterat problem.



    Sent from my SM-G920F using Tapatalk

  3. #43
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av streber76 Visa inlägg
    Nä det betyder att den gick så högt att den inte kan gå högre. I blackbox ser man att den höjs o sen är ligger den helt rakt med 250 i värde. P termen tar då över o skuttar upp en bra bit men det är antagligen försent då. När koptern är stabiliserad sänks I under maxvärdet o den flyger normalt. Jag testade att höja den o det kändes som det gick bättre faktiskt dock hände det nån enstaka gång ändå men min gopro gick sönder så jag har ingen film. Flyger jag den på mw32 när den fanns så funkade allt perfekt konstig nog, jag gillade inte känslan i den dock så därför tror jag det e pid relaterat problem.



    Sent from my SM-G920F using Tapatalk
    När du skriver "när koptern är stabiliserad" menar du då i autolevel-läge? Det rekommenderas ej att ha Integral alls i attitudeläge i librepilot m cc3d - coptercontrol.

    Vad händer om du sätter i"advanced" dubbla I -värden i förhållande till P-värde?

    Börja lågt, typ 0.00245 i P och 0.00498 Integral, default Derivative (20-28) i roll och pitch, testflyg, öka P och I för pitch efter behag och fortsätt därifrån.
    Du kan använda TxPiD? Isåfall bör det gå smärtfritt, om det är helt omöjligt att få en bra tune så sätt accen underst om det går på din ram, detta kan göra koptern mer lätttunad (och ibland svårare tyvärr, beroende på var tyngdpunkten sitter)

    Lycka till, vet hur jävligt det är med en feltunad kopter och hur frustrerande det blir att pendla mellan laddare, fält och laptop!!
    Mvh Gustaf

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  4. #44

    Standard

    Nä flyger aldrig med autolevel - när jag skriver stabiliserad så menar jag att den gör som spaken säger o inte hittar på egna saker som att tumla runt eller att nån arm tappar eller liknande. Jag flyger på senaste betaflight o har inga problem att tuna kopters normalt.

    Eftersom detta är en tråd om filmer så kommer en här på en maskin med BF 2.80, multishot som rullar på en cc3d på 2khz, den koptern har tyngpunkten helt hel jämfört med min DAL maskin som jag har problemet med.





    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    När du skriver "när koptern är stabiliserad" menar du då i autolevel-läge? Det rekommenderas ej att ha Integral alls i attitudeläge i librepilot m cc3d - coptercontrol.

    Vad händer om du sätter i"advanced" dubbla I -värden i förhållande till P-värde?

    Börja lågt, typ 0.00245 i P och 0.00498 Integral, default Derivative (20-28) i roll och pitch, testflyg, öka P och I för pitch efter behag och fortsätt därifrån.
    Du kan använda TxPiD? Isåfall bör det gå smärtfritt, om det är helt omöjligt att få en bra tune så sätt accen underst om det går på din ram, detta kan göra koptern mer lätttunad (och ibland svårare tyvärr, beroende på var tyngdpunkten sitter)

    Lycka till, vet hur jävligt det är med en feltunad kopter och hur frustrerande det blir att pendla mellan laddare, fält och laptop!!
    Mvh Gustaf

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  5. #45
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av streber76 Visa inlägg
    Nä flyger aldrig med autolevel - när jag skriver stabiliserad så menar jag att den gör som spaken säger o inte hittar på egna saker som att tumla runt eller att nån arm tappar eller liknande. Jag flyger på senaste betaflight o har inga problem att tuna kopters normalt.

    Eftersom detta är en tråd om filmer så kommer en här på en maskin med BF 2.80, multishot som rullar på en cc3d på 2khz, den koptern har tyngpunkten helt hel jämfört med min DAL maskin som jag har problemet med.
    Hej! OK!
    Vad jobbigt, har råkat ut för samma problem förr, använder du Pwm, (c)PPM eller sbus?
    Så den hittar på egna saker i luften? Skulle vara intressant för dig att se hur den beter sig i autolevel-läge? Det kanske kan skvallra mer om vad som är galet, bounce-back och wobbel känns ju som Pid, förmodligen är fel men om jag uppfattar rätt är detta kanske inte problemet?
    Om du är väl bekant med pidtuning och ej lyckas få till det kansle du har nåt annat fel nånstans? Var det cc3d du körde? Du har inget extrakort du kan prova?
    Jag har ett cc3d över ifall det är intressant?

    Mvh Gustaf
    Eftersom detta ÄR en tråd om fillmer så vill jag kommentera filmen, snyggt fluget!! Härliga omgivningar att quadda loss i


    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  6. #46

    Standard

    Här kommer en kort film när jag försökte flyga runt ett ute-gym. Ber om ursäkt för musiken, men jag glömde dra ner volymen innan jag laddade upp klippet. Så jag valde bara någon sorts melodi från Youtube för att "täcka" över större delen av bruset.
    https://www.youtube.com/watch?v=9eFbUN2eqYs

  7. #47

    Standard

    Det är för sent - jag hörde den

    Önskar att jag vågade flyga igenom så små hål nu men jag erkänner - jag är rädd att pajja min maskin.

    Lägger upp en ny på lite testflygning - vädret var väl lite så där men jag hade bytt styrdator till SP3 från CC3D - båda kör betaflight i 2kzh med multishot och samma pids - och flyger identiskt vilket var skönt. Slipper strömsätta med batteri nu iaf när jag ska byta inställningar.


  8. #48

  9. #49
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Glattnos Visa inlägg
    Hahaha, vilket snöpligt slut, snygg lekplats! Ser hur du gör flera mycket svårare passager och några riktigt snygga manövrar (eller räddningar? sen är det en liiten buske som stoppar all framfart....4cm högre och du hade klippt den iställer..lol

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  10. #50

    Standard

    Åkte på roadtrip längst med östkusten förra veckan och hittade tre riktigt fina flygställen


  11. #51

    Standard

    Snyggt fluget alla! Sitter här i ett tält nära en perfekt plats o flyga på o mina kopters är i bakluckan på bilen...men det regnar.



    Småbarnsföräldrar får flyga sent när dagen slit är avklarat så videon är mörk på vissa skärmar i motsol.

  12. #52

    Standard

    Hej,

    Har flugit en hel del i sommar men varit dålig på att ladda upp filmer. Nåväl, här kommer en kort film från utprovning av ännu en hemmagjord "air gate". Mer info finns här: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2708158


  13. #53

    Standard

    Häftigt - ser väldigt smart ut - hur upplever du att man ser dessa gates om man skulle komma i full fart med en 5 tummare?

    Jag har använt gamla tältpinnar till gates som jag lagt på en strumpa med tyg över men dom är lite hårda att smälla.

    Just det - man måste posta en film för att skriva här enl. internet polisen



    Citat Ursprungligen postat av 3dfxspin Visa inlägg
    Hej,

    Har flugit en hel del i sommar men varit dålig på att ladda upp filmer. Nåväl, här kommer en kort film från utprovning av ännu en hemmagjord "air gate". ....

  14. #54

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av streber76 Visa inlägg
    Häftigt - ser väldigt smart ut - hur upplever du att man ser dessa gates om man skulle komma i full fart med en 5 tummare?
    Som väldigt små (på håll). I praktiken är de dock tillräckligt stora om man har en tillräckligt lång "siktsträcka" innan passering. Det fiffiga är dock att det enkelt går bygga varianter i godtycklig storlek. Min avsikt var att bygga en gate med fästen för "lap timer" mottagare som inte direkt är utsatta vid misstag (dvs montera mottagarna på pinnarna).


    Citat Ursprungligen postat av streber76 Visa inlägg
    Just det - man måste posta en film för att skriva här enl. internet polisen
    Bra "häng" ovanför tallarna !

  15. #55

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    414
    Klubb
    Jönköpings Radioflygklubb

    Standard

    Hej, Jag har börjat träna FPV race på Granö vid "baksidan" av Jönköpings radioflygklubbs nya fält. Filmat med GoPro Hero Session på en Vortex 285. Det krävs mycket mer träning för att kunna köra full fart med 4 celler!

    Senast redigerat av IngemarTh den 2016-07-26 klockan 19:38.

  16. #56

    Standard

    Ser bra ut, om ett par månader blåser du igenom dom i 100 knyck

    Nu är inte jag en expert men märker att du tenderar att smälla till saker med sidan. Om du höjer kameran en gnutta så att maskinen alltid flyger framåt lite när horisonten är rak så behöver du bara styra, nu rätar du upp den så horisonten blir rak och styr antagligen därför att du undermedvetet vill ha allt rakt. Vad som händer då är att den glider istället åt sidan eftersom du inte har nått bett från propparna som tvingar dig framåt. För mig iaf kändes det lättare när man alltid flög framåt och inte gled runt så mycket.

    På din session har du ett fantastiskt läge - superview som finns i 30 och 48 bildrutor i sekunden som jag varmt kan rekommendera.

    Citat Ursprungligen postat av IngemarTh Visa inlägg
    Hej, Jag har börjat träna FPV race på Granö vid "baksidan" av Jönköpings radioflygklubbs nya fält. Filmat med GoPro Hero Session på en Vortex 285. Det krävs mycket mer träning för att kunna köra full fart med 4 celler!

  17. #57

    Standard

    Kul med fler filmer i tråden!

    Citat Ursprungligen postat av streber76 Visa inlägg
    Just det - man måste posta en film för att skriva här enl. internet polisen
    Grym flygning och coolt ställe! Vart är det?

    Här kommer lite raceträning genom ett skogsparti blandad med lite freestyle.

    Senast redigerat av Mr. Rosso den 2016-07-28 klockan 00:52.

  18. #58

    Standard

    Shit vad fort det går - håller på att lära mig åka sådär men det e ett tag kvar, har en tendens att skjuta upp i höjden för maskinen har så sjukt mycket kraft att det är avårt att hålla den på nån meters höjd.

    Stället är i Brottby, Vallentuna - var där precis innan jag skulle ut på semestern o då hade dom placerat ut djuren där igen. Ett skitbra ställe o jag postar vart det är om o när vi har kommit överens med ägaren, skulle vara trevligt att kunna sätta ut lite gates där.





    Citat Ursprungligen postat av Mr. Rosso Visa inlägg
    Kul med fler filmer i tråden!



    Grym flygning och coolt ställe! Vart är det?

    Här kommer lite raceträning genom ett skogsparti blandad med lite freestyle.

  19. #59

    Standard

    Tänkte det var dags att bidra med ett litet filmklipp. En snutt från när jag försöker köra lite quadracing.
    Det jag flyger är en QAV-R clone med Emax 2204 som jag kör på 3S. När jag blir står ska jag också börja köra på 4S.
    Övrig setup är: SP-racing f3 med Betaflight 2.9.0, ESC Littlebee 20A, DAL 5045B

  20. #60

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av streber76 Visa inlägg
    Stället är i Brottby, Vallentuna
    Okej, Lite långt ifrån göteborg :P


    Nu har jag testa på 5s, och nog är det kul alltid!


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •