Reklam

 
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 66

Ämne: Posta era flygfilmer

  1. #21

    Standard

    Jag kör med Cobra 2204 2300KV och DAL T5045 propellrar. Jag kör på 4s på filmen men den går bra på 3s också

  2. #22

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Här är en film med min Vortex 250. 4s och DAL TJ5045.
    Jag har en motor som borde bytas men har inte orkat göra det än, säkert kommer en del skakningar från den.
    https://youtu.be/gK8h8rUkU84

  3. #23

    Standard

    Min maskin går på 2 år gamla sunnysky 2204 o 4s 1500mah batterier 65c - flyger oftast DAL 5045 V2 bullnose proppar. Den är ganska lätt o väger in på 564g med batteri o gopro - har beställt dom nya DYS motorerna o då blir den lite tyngre men vi får hoppas att den blir starkare.

    Ska flyga den idag på 5040 triblade o multishot o vi får väl se om det fungerar bättre för mig - vågar inte sätta på ballare proppar på dessa gamla 3s motorer. Min dator är stumt monterad men jag har inga höga vibrationer enligt blackbox o mindre på denna maskin än min Fossil som är 6 tums proppar.

  4. #24
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Jag kör samma proppar och 5045BN från DAL upplever jag har MER punch än 5040 tribladarna, dock ger de senare bra punch OCH hyfsad batteriekonomi!
    Jag tror att bra trebladare 5040 är perfekt för din setup, de är svåra att ha sönder också! De jag köpte iaf snyggt i orange..

    Mvh Gustaf


    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Jag kör samma proppar och 5045BN från DAL upplever jag har MER punch än 5040 tribladarna, dock ger de senare bra punch OCH hyfsad batteriekonomi!
    Jag tror att bra trebladare 5040 är perfekt för din setup, de är svåra att ha sönder också! De jag köpte iaf snyggt i orange..

    Mvh Gustaf


    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk
    Jo jag testade dom... jag är nöjd med hur de svänger men attans vad långsamt det kändes att både puncha o flyga rakt fram. Tyvärr löstes inte mitt problem men jag fortsätter att kämpa. Hade jag inte fått ramen av min dotter skulle den nog ligga i soptunnan för länge sen.

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk

  6. #26
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av streber76 Visa inlägg
    Jo jag testade dom... jag är nöjd med hur de svänger men attans vad långsamt det kändes att både puncha o flyga rakt fram. Tyvärr löstes inte mitt problem men jag fortsätter att kämpa. Hade jag inte fått ramen av min dotter skulle den nog ligga i soptunnan för länge sen.

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk
    Ja jag har kört trebladarna på 3 och 4s och de ger en väldigt skön känsla i rollaxeln och vid kraftiga yaw-manövrar, köpte ett gäng olika proppar och gjorde följande noteringar
    (På 3 och 4s på en zmr250 med emax 2204-2300kv-motorerna)
    Jag bytte först till smala glasfibernylon 6040r från hårdplast 6045r som var lite stressade med tanken att få lite mer flygtid men skillnaden var knapp på 3s.

    Satte på dessa 5040-treblad i hårdplast och fick samma flygtider om inte liite mer än 2blad 6040 och 6045r, det kändes som jag hade mer "vingyta" , känns också när jag ska sjunka/dyka, att trebladarna kräver mindre trottel för att sjunka än de tidigare.

    Körde på nu 5045BN från DAL (alla tidigare var gemfans) och de ger mer punch definitivt, speciellt på 4s, nästa proppinköp blir trebladsbullnose 5040r el likn eftersom escerna eller motorerna inte får nån värmebildning på nån av dessa konfigurationerna vid 4s!

    Det är riktigt roligt att leka med proppar och de olika karaktärerna, nu vill jag sätta BN på min eztrainer också! Det är ju en motorseglare så BN-propp bör ju vara givet

    Ditt problem var att en motor var lite trasig? Dessa 2204-motorer är riktigt billiga nu!

    Mvh Gustaf

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  7. #27
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Haha, när jag sätter ":" och "-or" efter blir det smileys märker jag nu bara så ni vet, sorry ot

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  8. #28

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Prova DAL TJ5045, trebladiga men inte BN, drar mindre ström så de ger bättre flygtid och en ettrigare känsla, jag gillar dem bättre än 5045BN.

  9. #29
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ted_B Visa inlägg
    Prova DAL TJ5045, trebladiga men inte BN, drar mindre ström så de ger bättre flygtid och en ettrigare känsla, jag gillar dem bättre än 5045BN.
    5045? Ska beställa proppar då jag pajat mina trebladare, jag beställer nog både 5040BN och 5045-vanliga, gillar också DAL-proppar, det tog riktigt mycket ansträngning att paja de propparna!

    Jag tror som du säger att 5045 blir bra, den extra 0.5 i vridning ger nog bättre punch även om jag ej tyckte den var dålig på 5040-treblad iof kör jag mest på 4s nu och då har typ alla proppar bra punch (förutom de 5x3-slowfly-proppar jag fick med, tror de skulle desintegrera direkt..)

    Jag ser inte så många köra med 4blad? Blir eleffektiviteten så lidande att det inte är värt att köra det ? Det kliar i fingrarna att prova iaf!

    Mvh Gustaf

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  10. #30

    Standard

    När du har flugit mycket o maskinen är inställd rätt så kommer du tycka det är långsamt. Lite som med bilkörning när man satt i körskolan o tyckte 50 på landsväg kändes fort. Man vänjer sig vid hastighet.

    Rotor riot på Youtube har ett klipp där de berättar skillnaderna om olika proppar. Tror också att tjejerna tri kan vara en bra proppar för mig som en kompromiss. Har nya dys se2205 motorer på väg o rotor Labs nya chaos edition batterier som lovar mycket. Det jag misstänker är att motorerna kommer att öka sitt varv eftersom de är så mycket starkare.

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk

  11. #31

    Standard

    Inte för att vara petig men denna tråd har blivit lite off-topic, "Posta era flygfilmer" är ju rubriken. Här skulle jag vilja att det i huvudsak dyker upp filmer och kommentarer kring filmerna.

    Absolut inte för att vara petig men lite för många trådar övergår till diskussion om setups, propellrar, motorer mm Jag är själv med och drar åt "fel" håll ibland men jag försöker bättra mig

  12. #32

  13. #33

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Glattnos Visa inlägg
    Fräck video med häftiga perspektiv !

  14. #34

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Inte jag som flyger men önskar det vore det:
    https://youtu.be/qWjldmes-9w

    Hur är det möjligt att flyga sådär? Det känns helt galet att det går att göra det.

  15. #35

    Standard

    Jag blir galen på dom där rollarna och looparna... men fasen det där var nog ett av det värre jag sett i FPV-racing-väg!!!
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  16. #36
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Glattnos Visa inlägg
    Snyggt jobbat!!! Jäklar nu har du fått en bra tune på din kopter, vet ej om inspelade materialet är från en kamera med vibbdämpning men det ser oscillationsfritt och väldigt inlåst ut! Du är bättre pilot än din vän är crossförare
    Skitkul ställe! Lätt att hitta om man kraschar!

    Motorerna har också det där ljudet man söker när Integral ställs korrekt mot P-och D
    Kan ju din setup, om jag skulle gissa så har du rätt höga P? Typ 7+ i roll och 8+ i pitch gissar jag? Du har även fått ned D till under 23 nånstans?

    Jag är glad att det går så bra för dig och din utveckling som pilot är ju häpnadsväckande snabb! Det ser ut som du liksom jag börjar lite lugnt och känner av videolänken och sedan går det snabbare och snabbare till den punkten då man får adrenalin och en ev krasch försvinner från tankarna - prio blir istället att fortsätta pusha koptern ännu snabbare..ohh härliga gåshud..
    Mvh Gustaf

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  17. #37

    Standard

    Killenheladagen: Ja man kör ju ganska lätt ifrån en cross eftersom man inte behöver köra i alla gropar med coptern ^^ Kameran sitter monterad i ett fäste utan någon stabilisering, det ger dock en viss vibrationsdämpning för att undvika "jello"-effekt.
    Jag kommer inte ihåg riktigt vilka pids jag hade men roll var typ P4.7 I0.038 D11 tror jag, har för mig att det är Mr Steeles PIDS som jag lagt in.

    Jag är själv lite förvånad att det går så fort att bli bättre på att flyga quad. När jag gjorde den där filmen har jag alltså flugit i ca 4 månader.
    Det första jag gjorde när jag skulle köra på crossbanan var att försöka köra ett helt varv vilket resulterade i en krasch vid förlorad radiokontakt bakom en kulle ^^

  18. #38

    Standard

    Det är skitkul att se era filmer o era framgångar o även motgångar (som vi alla har ibland). Min gopro session sitter helt stumt den med - inklämd mellan 2 kolfiber plattor som skydd, sen så tunar man copter runt att få bra bild utan vibrationer eller jello o då brukar den även flyga bra.

    Länkar in på när jag o min bror är ute o tunar (som vanligt) på ett rc flygfält i mycket hårda kastvindar - nu är maskinen på väg till att börja fungera acceptabelt. Min blackbox avslöjade att I termen på yaw slog i taket o coptern tappade en arm i hårda svängar där mycket yaw används, lite bounce på flip o rolls är kvar men det ordnar sig nog när resten faller på plats... maken till en mer svårtunad copter har jag inte sätt...


  19. #39
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Glattnos Visa inlägg
    Killenheladagen: Ja man kör ju ganska lätt ifrån en cross eftersom man inte behöver köra i alla gropar med coptern ^^ Kameran sitter monterad i ett fäste utan någon stabilisering, det ger dock en viss vibrationsdämpning för att undvika "jello"-effekt.
    Jag kommer inte ihåg riktigt vilka pids jag hade men roll var typ P4.7 I0.038 D11 tror jag, har för mig att det är Mr Steeles PIDS som jag lagt in.

    Jag är själv lite förvånad att det går så fort att bli bättre på att flyga quad. När jag gjorde den där filmen har jag alltså flugit i ca 4 månader.
    Det första jag gjorde när jag skulle köra på crossbanan var att försöka köra ett helt varv vilket resulterade i en krasch vid förlorad radiokontakt bakom en kulle ^^
    Skönt att det inte bara är jag som tappar länken, jag har problem med räckvidd på mitt nya 600mw-system - jag får nästan aldrig lite snöig bild utan förlorar den helt en halvsekund eller ibland mer, var på flygfältet idag med den (långt från alla routers och wifi) och jag fick som oväntade avbrott, när jag flög lågt och fort (så nära att jag hade haft täckning utan antenn på vrx troligen) så var det 100%ig bild men jag kom inte längre än min gamla 200mwVTX (nu 600mw, toppmonterad rhcp ImmersionRC spiros på vtx och RMRC-Raceband 40ch vrx, högsta punkten på quaden är spiron, med råge, gav bra resultat på gamla vtxen )
    Förut körde jag vänsterpolarisering, nu höger, det kan bara inte ha nåt m saken att göra!?!
    Iofsmvar gubbarna mkt respektlösa idag på klubben, jag var den enda som flög men de startade sina kärror och gasade utan att fråga mig vilka frekvenser jag nyttjade vilket är kutym på klubben, när en bensinare vrålademigåmg fick jag mycket kraftiga störningar, trodde jsg skulle krascha - lyckades flyga mig ner i blindo dock!
    Har förberett en connector för att bygga en riktad helical-antenn imorgon, har allt hemma och det ser rätt ut, är det någon som har en diversitYVRX till salu? Vill ha en riktad och en omni - det lär råda bot på detta.

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  20. #40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •