Reklam

 
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 66

Ämne: Posta era flygfilmer

  1. #1

    Standard Posta era flygfilmer

    Tänkte det vore kul att samla flygfilmer i en tråd. Jag börjar med en recap på några av årets flygningar... och krascher.


  2. #2

    Standard

    Kul film. Kände igen en del ställen
    Skall bara skruva ihop en liten hexa.......

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr. Rosso Visa inlägg
    Tänkte det vore kul att samla flygfilmer i en tråd. Jag börjar med en recap på några av årets flygningar... och krascher.

    Trevlig video och grattis till en snabb utveckling. Är själv nybörjare på fpv och multirotor. Tyvärr fastnade jag lite för mycket i själva byggandet istället för att fokusera på flygningen. Har redan pensionerat två 250 byggen utan att egentligen fångat någon video. Här kommer dock en video med den senaste 250 racern. Håller redan på med nästa bygge ...

    Mvh/Leif

    PS Är inte helt nöjd med mobius och kommer därför att testa Polaroid Cube+ till nästa bygge/video. DS


  4. #4

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Skön film och bra fluget!

  5. #5

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 3dfxspin Visa inlägg
    Trevlig video och grattis till en snabb utveckling. Är själv nybörjare på fpv och multirotor. Tyvärr fastnade jag lite för mycket i själva byggandet istället för att fokusera på flygningen. Har redan pensionerat två 250 byggen utan att egentligen fångat någon video. Här kommer dock en video med den senaste 250 racern. Håller redan på med nästa bygge ...

    Mvh/Leif

    PS Är inte helt nöjd med mobius och kommer därför att testa Polaroid Cube+ till nästa bygge/video. DS

    Kul film och riktigt roligt med quad race.
    Men med tanke på allt skit som gått att läsa under sommaren med div "drönar incidenter" så kanske du skall fundera på var du flyger.
    Knappast 3 km till korset på Malmens flygplats kanske inte uppskattas av alla.
    //Lasse

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lassebetong Visa inlägg
    Kul film och riktigt roligt med quad race.
    Men med tanke på allt skit som gått att läsa under sommaren med div "drönar incidenter" så kanske du skall fundera på var du flyger.
    Knappast 3 km till korset på Malmens flygplats kanske inte uppskattas av alla.
    Tack och tack för omtanken. Är medveten om detta och om någon undrar ringde jag till tornet pss som när vi flyger på Sjögestadsfältet.

    Mvh/Leif

  7. #7

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 3dfxspin Visa inlägg
    Tack och tack för omtanken. Är medveten om detta och om någon undrar ringde jag till tornet pss som när vi flyger på Sjögestadsfältet.

    Mvh/Leif
    Då är allt frid o fröjd.
    //Lasse

  8. #8

  9. #9

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Känns som att åka bergochdalbana, härligt!

  10. #10

    Standard

    Snyggt! Enligt beskrivningen så flög du med en egen prototyp där. Kan vi få se en bild på quadden?

  11. #11

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    480
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard

    felpost
    Senast redigerat av KristofferR den 2016-03-31 klockan 18:58. Anledning: felpost
    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Snyggt! Enligt beskrivningen så flög du med en egen prototyp där. Kan vi få se en bild på quadden?
    Tack Flög med denna:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Pod_racer.jpg 
Visningar:	140 
Storlek:	134,3 KB 
Id:	57900

    Självgjorda plast plattor, sen använde jag 4mm kolfiber armar från min gamla n-armed ram. Det blev en 195mm x ram, likt shriken. Nu är den dock nerplockad då en av plattorna sprack i en krasch.

  13. #13

    Standard

    Tänkte att ta och bidra med en video
    Det är min första och tänkte bara att det var lite kul att experimentera lite!
    https://www.youtube.com/watch?v=TlD5H4xOGzk

  14. #14

    Standard

    Snyggt Folky! Friskt vågat att flyga igenom målen där i slutet

  15. #15

    Standard

    Lite träning med gates!


  16. #16
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    https://youtu.be/J6YJXyCZvb4?t=33s


    Jag och en kompis på flygklubben, försöker jaga och filma hans hembyggda tvåmotoriga foamplan som han flyger FPV, det dyker upp då och då under klippet, dock var kameravinklarna lite olika så jag fångade honom inte på camen lika bra som i FPVlänken,

    RAW footage, så man hör motorerna!

  17. #17

    Standard

    Jag bidrar med lite klipp för dom som sitter på jobbet o önskar att de var ute o flög. Har hört rykten att video kvalitet blir bättre på youtube om man slår på annonsering - ber om ursäkt för det men det måste testas för jag är lite irriterad på att få mina klipp slaktade med pixlar stora som knytnävar.

    Första klippet är från lite tuning på min DAL 220 copter - den har haft mycket problem med mjukvaran. Bland annat orsakade BLheli en massa vibrationer med release 14.4 och den har haft konstanta problem med att stanna snyggt efter flips o rolls när man gör dom någorlunda snabbt. Här är jag ute o blackbox tunar lite för att få det bättre - jag har en Fossils stuff gravity maskin som flyger helt utmärkt men min DAL 220 verkar ha lite tonårstrots.


    Här är vi ute o tunar igen - ingen framgång direkt. Jag glömmer sätta på airmode och i första manövern syns rätt tydligt vad som händer när man försöker att rolla med väldigt låg gas.


    Den flyger inte bra - nästa steg är att testa med Betaflight 2.7 och multishot 14.5 - det ser rätt lovande ut efter lite line of sight på tomten - det är så jobbigt med maskiner som krånglar....

  18. #18
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Härliga ställen :-) längtar ut, väntar på spareparts:-(

  19. #19

    Standard

    Första flygningen med min nya racequad


    Dock är den inte tunad och de små oscilleringarna berodde på att FC:n var monterad stumt, nu har jag dubbelhäftande foamtejp istället och det tog bort mycket av oscilleringarna.

  20. #20

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Glattnos Visa inlägg
    Första flygningen med min nya racequad


    Dock är den inte tunad och de små oscilleringarna berodde på att FC:n var monterad stumt, nu har jag dubbelhäftande foamtejp istället och det tog bort mycket av oscilleringarna.
    Va inte missnöjd lite får dom skaka o du gick rakt ner i proppwashen under lång tid, bättre det än sladdrigt. Du såg kanske hur min gick... verkar vara grym vertikal prestanda på den, vad flyger du för motorer o proppar?

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •