Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 46

Ämne: rcflyg.se

  1. #21

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Jag har problemet på två datorer hemma nu, den egna datorn är min egen och hemma (testade ju även min andra stationära hemma och där funkar heller inte rcflyg.se och på den har jag inte använt rcflyg.se på säkert över ett år, den datorn är bara en backup/reservdator). Och så den tredje datorn i ett helt annat nätverk som inte är hemma där blev det samma problem nyss efter att jag skrev några inlägg från den datorn.

    Så nu är det nog inte en slump att det bara blev på en dator. Nu är det samma problem på 3 datorer i 2 olika nätverk.
    2st Win 7 +IE 11, och en XP med IE 8(var det nog på den, har stängt av den datorn nu).

    Än så länge funkar det från den fjärde datorn, den jag skriver på nu.

    /Bo

  2. #22

    haskells avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    237
    Jobb
    'En fri man'
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Hej,
    har samma problem ibland(Telia adsl på en linje som är delad), det kan ta många timmar innan jag över huvud
    taget kan använda internet, trots att Telia ser att internet är tillgängligt i routern, dock begränsad tillgång.
    Nu var det ett tag sedan detta hände men det återkommer nu och då. Väntar att vi skall få fiber här ute på landet,
    Uppsala Stadsnät, de bygger ut så det knakar och det verkar som varenda avkrok får tillgång till fiber(dock ej gratis).
    Den som väntar på något gott väntar ju som bekant alldeles för länge

  3. #23

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Jag har testat på tre olika webläsare, och det verkar som om prefixet www. måste föregå rcflyg.se. Skumt... Varför??
    Retroholic!

  4. #24
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Det är inte alls konstigt. Hos förra värden (hosten) var namnet www.rcflyg.se och rcflyg.se registrerat. Idag är bara namnet www.rcflyg.se registrerat. Dessutom har den virtuella servern hos hostingen bara namnet www.rcflyg.se

    kolla själv med ping, nslookup, whois och dig, eller låt netcraft kolla noggrannare
    http://toolbar.netcraft.com/site_rep.../www.rcflyg.se
    fredrik

  5. #25

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Jag är ganska säker nu att problemet har samband med att man skall skicka eller svara på inlägg, eller när man väljer knappen "Gå till avancerad" (t ex för att lägga till en bild i ett svar). Det senare hände igår och hela webbläsaren hänger sig och sen går det inte att komma in på www.rcflyg.se på flera timmar.
    P g av detta att jag aldrig vet hur utgången blir när jag postar nåt här så måste jag kopiera det jag skriver i inlägget innan jag skickar ifall webläsaren sen hänger sig, annars är det adjöss med texten. Ibland glömmer jag det.
    Så länge jag bara kikar runt på olika inlägg har det aldrig spårat ur.

    /Bo

  6. #26


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Skriver ju en hel del inlägg men har inte samma problem som du, Bo.
    Roger

  7. #27

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bem Visa inlägg
    Jag är ganska säker nu att problemet har samband med att man skall skicka eller svara på inlägg, eller när man väljer knappen "Gå till avancerad" (t ex för att lägga till en bild i ett svar). Det senare hände igår och hela webbläsaren hänger sig och sen går det inte att komma in på www.rcflyg.se på flera timmar.
    P g av detta att jag aldrig vet hur utgången blir när jag postar nåt här så måste jag kopiera det jag skriver i inlägget innan jag skickar ifall webläsaren sen hänger sig, annars är det adjöss med texten. Ibland glömmer jag det.
    Så länge jag bara kikar runt på olika inlägg har det aldrig spårat ur.

    /Bo
    Lika för mig också, ballar oftast ur när man ska svara på inlägg, skittråkigt när man skrivit något längre inlägg och allt bara försvinner för att det låser sig.
    Det händer bara på den här siten också, har inte haft det här problemet någon annanstans.

  8. #28


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Ni som har så uppenbara problem - vad kör ni för operativsystem, vilken Web-läsare och på vilket sätt (och via vilken operatör) är ni uppkopplade mot Internet ? Som jag redan sagt så upplever jag personligen aldrig detta.
    Min normala surf-uppkoppling består av:
    * Chromebook med senaste versionen av Chrome OS
    * Chrome Web-läsare av likaså senaste versionen
    * Bredbandsbolaget ADSL 24/3
    * Bredbandsbolagets DNS-servrar
    Roger

  9. #29

    Standard

    Jag har oxå problem ibland att komma in, och bara på rcflyg.se

  10. #30
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Prova att ta bort cookies & cache för www.rcflyg.se. Sen behöver du logga in igen. Det kan vara en bugg i forumprogramvaran. Man använder (idag i alla fall) vBullentin 4.2.2, och av den gamla 4.x varianten är det den senaste stabila. vBullentin 5.x är rätt dyr.
    fredrik

  11. #31
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Idag har jag hittat problemet. Det är rätt säkert felkonfigurerad server (iptables) som är boven i dramat. Idag kan jag bara gå in med mobilen eller via google translate. Www.Rcflyg.se svarar inte alls från min ip adress. Inte ens på tcp/syn som den måste svara på (med tcp/syn/ack).
    fredrik

  12. #32
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Utan www funkar inte som sagt. Ett steg bakåt. Var samma sak med vaxjorc.se. Webmastern "löste" problemet genom att helt sonika säga att adressen är www.xxxx och inte xxxx. Kassören handlade och gjorde någonting med koden så nu funkar det utan www också. :-)
    Superhero

  13. #33
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Www har inget att göra med problemet. Mot www.rcflyg.se som är registrerat som namn i dns så svarar inte servern alls idag. Innan jag skickar något annat så skickar jag syn på tcp-lager. Servern ska svara syn/ack.
    fredrik

  14. #34


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Har inte haft några problem med denna sajt idag - och jag kör Bredbandsbolagets ADSL-tjänst.
    Roger

  15. #35

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    Www har inget att göra med problemet. Mot www.rcflyg.se som är registrerat som namn i dns så svarar inte servern alls idag. Innan jag skickar något annat så skickar jag syn på tcp-lager. Servern ska svara syn/ack.
    Har du en PCAP på det ? Skulle vara till hjälp!
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  16. #36

    Standard

    Hej har kunnat logga in och även få upp sidan utan problem. Har Telia adsl. Skrev ett svar men det försvann, men sidan går än, andra svaret nu.

  17. #37
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Har du en PCAP på det ? Skulle vara till hjälp!
    https://www.dropbox.com/s/4nqgs2mxh8...6.139.cap?dl=0

    Ni får prata med hostingfirman. Jag tror det började med en chrom anonym flik där inloggning misslyckades. Ni bör ha kortare bantime i fail2ban. Det är trots allt ett forum där fler än jag kan glömma sitt lösenord. Jag är forfarande bannad efter 24h.
    fredrik

  18. #38
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    Www har inget att göra med problemet. Mot www.rcflyg.se som är registrerat som namn i dns så svarar inte servern alls idag. Innan jag skickar något annat så skickar jag syn på tcp-lager. Servern ska svara syn/ack.
    Då är det ett annat problem för utan www så kommer jag sedan något halvår inte in på sidan.
    Superhero

  19. #39

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    https://www.dropbox.com/s/4nqgs2mxh8...6.139.cap?dl=0

    Ni får prata med hostingfirman. Jag tror det började med en chrom anonym flik där inloggning misslyckades. Ni bör ha kortare bantime i fail2ban. Det är trots allt ett forum där fler än jag kan glömma sitt lösenord. Jag är forfarande bannad efter 24h.
    Tack

    Ska kolla vad som ligger på servern i form av skydd, men jag tror inte fail2ban ligger på den å andra sidan borde den inte ta forumlogin utan SSH och motsv på servern men ska som sagt kolla det.

    Ev kan det finnas ett annat problem med nyare Chrome men måste kolla djupare på det.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  20. #40

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Då är det ett annat problem för utan www så kommer jag sedan något halvår inte in på sidan.
    Japp det är lite olika fel och inte bara ett enda... rcflyg.se var när vi lade på IPv6 adressen så hände nått i DNS zonen, jag kan inte ändra det utan det står "error access rights" typ så det är på g att fixas det också.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •