Reklam

Resultat 1 till 15 av 15

mne: Vad fr kontaktyp p Hubsan X4 samt varfr inga 1S multibatterie-sladdar?

larsmns avatar
    Reg.datum
    Jul 2015
    Inlgg
    258
    Jobb
    Deltids-pensionr, info-sk-arkitekt
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

Standard Vad fr kontaktyp p Hubsan X4 samt varfr inga 1S multibatterie-sladdar?

Har en Hubsan X4 och ett antal 1S 380 mAh samt en liten enkel 300 kr inomhus funflyer med ett 1S 180mAh batteri som laddas i planet. Tnkte utnyttja 380mAh-batterierna, men behver en hona som passar minikontakten p batterierna. Har sett att flera micro-quaddar kr samma 1S batterier.

Men vad r det fr kontakt och vem har sdana. Vill inte klippa snder ena laddaren, fr laddning med tv st. r nstan acceptabelt, medan med en laddare en fullkomlig pina.

Dessutom, varfr har ingen av de svenska hubsansljarna multikablar fr att ladda flera batterier frn en riktig laddare???? Med alla 10.000-tals micro-quaddar borde det finnas en lokal marknad utan att g till Banggood.

Standard

En snabb Googling: Losi Micro-T.

I din sits s hade jag satsat p Banggood, varfr orka leta runt nr de finns dr nstan gratis?

larsmns avatar
    Reg.datum
    Jul 2015
    Inlgg
    258
    Jobb
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

Standard

Tackar, du har haft bttre skbeskrivning n jag hade. Problemet med Banggood/HobbyKing etc r att det ofta tar 2-3 veckor fr leverans. Nu kan jag ska p Elfa och kanske ha det p mn-tis.

Standard

"hubsan connector" och sen sktrff #2, svrare var det inte!

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Trnare
    Klubb
    sker efter klubb el sllskap

Standard

Kp en till laddare? De r skitbilliga!
    Grattis frresten ! Hubsan X4 r den roligaste mest hllbara microquad jag lekt med! Har en sjlv och den imponerar verkligen ! P kvllen nr led:en syns bra kte jag p vrldens uppvind s den tog hjd enormt fort! Jag tippar p att den var 120m+ hgt och totalt kanske 3-400m frn mig dr jag stod- sg bara ljusen p den men lyckades med snabbflygning i cirklar reda ut orienteringen och komma tillbaka och landa i handen.

larsmns avatar
    Reg.datum
    Jul 2015
    Inlgg
    258
    Jobb
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

Standard

Blev faktiskt tv laddare, tidsmssigt snabbaste lsningen.

Hller med om att de r kul, fast nr man kommer ver trdtopparna och det blser mer n 6-8 m/s, s gr det fort utfr. Saknar att det r FPV p min samt att kameran pekar lite fr mycket nedt, s den ser ner i marken nr man kr framt. Lite synd att LED:en inte syns s bra nedt nr man r ver 10-15 m, fr nr den r 40 m bort, s r det svrt att se t vilket hll nosen pekar.

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 394
    Jobb
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av larsmn Visa inlgg
    Blev faktiskt tv laddare, tidsmssigt snabbaste lsningen.

Hller med om att de r kul, fast nr man kommer ver trdtopparna och det blser mer n 6-8 m/s, s gr det fort utfr. Saknar att det r FPV p min samt att kameran pekar lite fr mycket nedt, s den ser ner i marken nr man kr framt. Lite synd att LED:en inte syns s bra nedt nr man r ver 10-15 m, fr nr den r 40 m bort, s r det svrt att se t vilket hll nosen pekar.
    Det r d du stter p expertmode och flyger framt fort som tusan d ser du fort hur du r orienterad ! Glm ej att den tl betong mycket bra!

Standard

Har fr mig att den kontakten heter Micro JST, jag har en 2f2f F.A.H micro quad. Micro JST p orginal, det jag gjorde var att jag byggde en sele fr 4 batterier med vanliga JST kontakter... samt crimpade p JST p bde quaden och mina 4 batterier. Said and done s kan jag ladda batterierna med min LiPo multi laddare!

larsmns avatar
    Reg.datum
    Jul 2015
    Inlgg
    258
    Jobb
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

Standard

Hubsan har JST p planen, men inte p de sm quaddarna. Denna r plattare och bredare. Finns flera andra fabrikat som kr denna, det r lite underligt att svenska butiker inte har selar fr att ladda flera batterier frn en riktig LiPo-laddare. Fr att ha 4-5 batterier underlttar.

Hade testkpt en 500 mAh frn Hobbex, ihop med laddarna, tyvrr var den 2 mm fr bred. Annars hade varit kul att se hur lng tid 500 mAh gett.

karstenas avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Inlgg
    345
    Jobb
    Nringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

Standard

Citat Ursprungligen postat av larsmn Visa inlgg
    Hubsan har JST p planen, men inte p de sm quaddarna. Denna r plattare och bredare. Finns flera andra fabrikat som kr denna, det r lite underligt att svenska butiker inte har selar fr att ladda flera batterier frn en riktig LiPo-laddare. Fr att ha 4-5 batterier underlttar.

Hade testkpt en 500 mAh frn Hobbex, ihop med laddarna, tyvrr var den 2 mm fr bred. Annars hade varit kul att se hur lng tid 500 mAh gett.
    du kan bruge de samme som til blade mqx. de er p 600 de vejer 8g og dit orginale ca 5g. s det skulle give noget ekstra. S er der lige det lille men, for du m skifte stik. Men har du et ddt gammel s skulle det ikke vre noget problem at lodde sammen ledningerne.

larsmns avatar
    Reg.datum
    Jul 2015
    Inlgg
    258
    Jobb
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

Standard

Tack fr det tipset, tre gram extra br inte vara ngot problem. Har ftt ett dligt batteri, hller i 1.5 min, s kandidat till kontaktdonator finns.

karstenas avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Inlgg
    345
    Jobb
    Nringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

larsmns avatar
    Reg.datum
    Jul 2015
    Inlgg
    258
    Jobb
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

Standard

Lite lng leverans bara, behvde och fick grejerna tidigare i veckan.

Det r drfr det r synd att svenska ntbutiker ignorerar oss med dessa batterier (och reservdelar till produkterna). Fr enligt en tidningsartikel refererad p annat hll hr (SMFF hoppar p tget?), s hade enbart Elgiganten sld 6.000 quaddar. Om vi rknar ihop alla slda smquaddar hos alla sljare, Teknikmagasinet, Hobbex etc s mste det handla om ver 30.000 quaddar med denna typ av batterier de sista tv ren. Om 2.000 kper ett harnesk och 4-5 extra batterier.....

S, vad fr butiker ignorerar 30.000 eftermarknadskunder? I bilindustrin, dr jag tidigare var, dr var eftermarknad den lnsamma delen, inte att slja bilen. Volvo, Mercedes, BMW, Audi, Toyota, alla tjnar de ca 50-70% av sina inkomster p eftermarknaden. Dvs, kanske inte Toyota ;-).

Detta r ngot fr bde RCFF och SMFF att tnka p, tminstone 2-3.000 potentiella medlemmar att vrva.

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 394
    Jobb
    Klubb

Standard

Tyvrr r inte alla intelligenta och duktiga affrsmn ...

larsmns avatar
    Reg.datum
    Jul 2015
    Inlgg
    258
    Jobb
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

Standard

Att alla RC-butiker inte kan ha den ambitionen r nog helt klart, de klarar inte lagerhllningen eller bygga volymerna, men Teknikmag. och Hobbex borde. r ju deras naturliga nisch, RC-branchens Kjell&Co. Kjell lever ju frmst p eftermarknad och jag tror den r rtt stor ven fr Hobbex.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •