Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Hjälp :( Lyckas inte konfigurera

  1. #1

    Standard Hjälp :( Lyckas inte konfigurera

    Tjopp! Har en Eachine 250 med CC3D. Skaffade en Storm S603 Rx till den och försöker koppla ihop med min Spektrum DX6i. Rx har jag kopplat via PPM till FC:n. Vad jag kan se så går bindningen bra, men när jag försöker köra transmitter-guiden i OpenPilot får jag ingenting

    Nån som har nåt tips?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	op.png 
Visningar:	61 
Storlek:	22,2 KB 
Id:	56110Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20151213_210615724_iOS.jpg 
Visningar:	76 
Storlek:	112,2 KB 
Id:	56111Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20151213_152324262_iOS.jpg 
Visningar:	60 
Storlek:	93,0 KB 
Id:	56112

  2. #2

    Standard

    Jag använder visserligen Naze32 och Cleanflight och i programvaran där så lär man välja om det är så att man ska koppla in mottagaren med ppm (3 sladdar).

  3. #3

    Standard

    Jag har valt PPM+NoOneShot i konfigen. Jag har sett någon koppla in PPM:en på pinne 8. Kanske kan vara värt ett försök?

  4. #4

    Standard

    Mnäh, blev inte bättre av det :/ Har testat snurra igång motorerna från OP och det funkar iaf så det känns som att det är nåt som halkar mellan Rx och FC. Eller så har jag inte alls lyckats binda. Gnöh...

  5. #5

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Har du batteriet ikopplat när du kör wizarden?

  6. #6

  7. #7

    Standard

    Byt till pwm o testa någon kanal. Mät om du har anslutning om det inte funkar. Har för mig det är rätt kopplat men det var länge sen jag körde op. Rekommenderar cleanfligt o Beta flight om du flyger rate.

  8. #8

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stompp Visa inlägg
    Jag har valt PPM+NoOneShot i konfigen. Jag har sett någon koppla in PPM:en på pinne 8. Kanske kan vara värt ett försök?
    Japp jag har för mig om att man får ta ut ppm signalen på 8:an
    //Lasse

  9. #9

    Standard

    Verkar som att pinne är beroende på val av konfig i OP, får labba lite vidare och även testa PWM.

  10. #10

    Standard

    Jag fick inte min cc3d att funka någe vidare med PPM. Inte i Open pilot iaf. I Cleanflight gick det bättre, men bytte till en bättre FC istället, och nu funkar det utan problem.

  11. #11

    Standard

    Hmm, låter som att nåt är snett antingen i min Rx eller att jag inte alls lyckats binda. Får kolla lite på det i helgen. Vilken pinne ska PPM in i på flexiporten?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •