Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Dä kom ett paket..

  1. #1

    Cool Dä kom ett paket..

    Kom en julklapp från skånehobby ..
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3375.jpg 
Visningar:	169 
Storlek:	51,3 KB 
Id:	56167

    kunde inte vänta te julafton!..

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3377.jpg 
Visningar:	246 
Storlek:	108,7 KB 
Id:	56168Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3380.jpg 
Visningar:	259 
Storlek:	76,7 KB 
Id:	56169
    Nya vortex 250 pro.

    efter lite meckande med "Subtrim" futaba har 1520us som mittläge men det ville inte vortexen va med på!. driftade både hit o dit.. subtrimma till 1500us som dom vill..

    O voaila!! flyger som en dröm..
    tredje batteriet o Ummagwds pre tune nr9.


    //Patrik.

  2. #2

    Standard

    Kul att se andra från Karlstadsområdet flyga! Väntar på de sista delarna för att få ihop min 250

  3. #3

    Reg.datum
    dec 2015
    Inlägg
    40
    Jobb
    Lärarstuderande, (teknik gymnasienivå)

    Standard

    Man blir lite avis Kör fartreglagen star wars musik fortfarande?

  4. #4

    Standard

    pakmel: kul o höra att fler flyger minis i karlstad.
    vi börjar o bli ett par stycken nu o jag har testad o göra lite airgates som funkat väldigt bra o håller samma mått o har samma teknik som internationell gates i funktiom o storlek.vi kommer köra lite banor till våren på en väldigt bra plats där denna film är ifrån.. vet inte om vi setts någonstans?,kände inte igen ditt namn.. men minnet har ju varit bättre..
    har du bil?. alltid kul o va fler som flyger.. skicka mig ett pm så kan du få mitt telnr om du vill komma ut när vi flyger framöver. eller bara kolla läget.


    John: Jajemen Starwars music it is!..
    helt klart mitt bästa quaddköp ever,man ångrar sig INTE.inget knökande med nån tuning alls,(även om nu betaflight tunar sig själv bättre än någonsin) vortexen är ju bara o flyga o lägga tid på träning direkt istället.. love it!


    //Patrik.

  5. #5

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Kul Patrik.
    Har bara fått testa den större Vortexen och den flyger riktigt fint.
    //Lasse

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tragi702 Visa inlägg
    pakmel: kul o höra att fler flyger minis i karlstad.
    vi börjar o bli ett par stycken nu o jag har testad o göra lite airgates som funkat väldigt bra o håller samma mått o har samma teknik som internationell gates i funktiom o storlek.vi kommer köra lite banor till våren på en väldigt bra plats där denna film är ifrån.. vet inte om vi setts någonstans?,kände inte igen ditt namn.. men minnet har ju varit bättre..
    har du bil?. alltid kul o va fler som flyger.. skicka mig ett pm så kan du få mitt telnr om du vill komma ut när vi flyger framöver. eller bara kolla läget.
    Ja det är kul, har inte fått kontakt med någon innan och har inte tagit mig ut till flygklubben heller så inte kunnat sondera hur många som håller på med det :P
    Men kul att det finns några stycken då ju, jag tror inte vi setts, inte i RC sammanhang iaf :P Hänger gärna med ut och flyger någon dag eller tittar på när ni/du flyger, lär ta några veckor innan jag fått hem alla delar till min. Och jag har bil så inga problem att ta sig någonstans
    Platsen du flyger på ser väldigt bra ut
    Slänger över mitt nummer i PM

    /Jimmie
    Senast redigerat av Pakmel den 2015-12-31 klockan 17:35.

  7. #7

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Den ser ut att flyga riktigt bra!
    Jag har en hemma som jag inte hunnit flyga än men snart så
    Har du provat några andra pro tunes än den i videon, hur flyger den då?
    Vilket batteri använder du?

  8. #8

    Standard

    Har inte testat 285an själv Lasse men polarn har en o den flyger ju som sagt väldigt bra oxo.valde 250in mestadels för att armarna sitter fast i Alla lägen,för det har hänt att man hälsar på nån gren ibland..
    bara o trycka på beställknappen Lasse.. kommer inte o ångra dig..

    Ted_B:
    jag kör med multistar 4s 1400mah accar men det räcker med 1300 om man vill ha kortare acc då 250in är lite kort i rumpan för mottagaren.det är lite tajt men går som jag har det nu.ska göra nån 3d printdel för mottagaren så den kan sticka ut bakåt från plattan.
    flygtiden på 1400 är 6-7min om man står på hyggligt men jämn flygning.. vilket är nästan 2min mer än mina andra 250 kvaddar vid samma typ av flygning soppasnål men finns Dröösvis med kraft ..

    har bara testat den protune som är på filmen än så länge,mest för att den var för just den motorn o den propeller som sitter på från fabrik.


    pm:a över numret Pakmel så kan jag smsa dig nästa gång vi åker ut. Platsen är Sätter på hammarö..


    //Patrik..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •