Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Risk med att använda de röda JST-kontakterna med 3S-batterier eller stora 2S (20-30C)

  1. #21

    Standard

    Jag har byggt några FT modeller med Mattons cellpannå och inte upplevt några problem med vikten, jag kör med 3S 2200mAh 25C med XT60....
    Motorerna är något billigt XXD 1400kv från Banggood med lika billiga 30A ESC....
    Vanliga 9gr plast servon...
    Eftersom jag råkade ha både cellpannå och samma board som FT använder köpt från USA gjorde jag en kontroll vägning och kan konstatera att 1 kvm cellpannå väger 480gr och en kvm FT-board väger 387gr, så visst deras material är lättare...
    Båda materialen är fö. 5 mm tjocka.
    larsmn: frågan är vilket smältlim och hur mycket du använder, jag förstod att du använde någon låg-temp variant och att du inte fick det att fungera bra?
    Jag kör limpistol från Claes i sjön (11mm stav med sladd) och limstavar från Swedol och det fungerar väldigt bra, även på dom längre delarna så som vingar.

    /Jonas

  2. #22

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard

    FinnbyF,

    Har Dremels pistol och lim från Bauhaus, en packe på ca 30 stift. Har även använt de som kom med Dremelen och ingen skillnad. Kan bara limma ca 30 cm åt gången, vilket inte funkar med de FT modeller jag gjort.

    Förresten, hur för du över ritningen från deras templates till pannån. Har skrivit ut deras delade ritningar, tapat och klippt ut delarna, men det är "messy".

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av larsmn Visa inlägg
    FinnbyF,

    Har Dremels pistol och lim från Bauhaus, en packe på ca 30 stift. Har även använt de som kom med Dremelen och ingen skillnad. Kan bara limma ca 30 cm åt gången, vilket inte funkar med de FT modeller jag gjort.

    Förresten, hur för du över ritningen från deras templates till pannån. Har skrivit ut deras delade ritningar, tapat och klippt ut delarna, men det är "messy".
    Jag skriver ut deras hela ritningar med Adobe reader på A4 i läget för plansch utskrift, sen klipper / skär jag efter skärmarkeringarna och tejpar ihop hela ritningen ett ett eller två stora blad.
    Det blir oftast 12 eller 16 A4 i 3X4 eller 4X4 utlägg per ritningssida.
    Efter det klipper jag ut varje del, lägger ut delarna på cellpannå och ritar av med blyerts och sen skär jag ut allt med brytbladskniv.

    /Jonas

  4. #24

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard

    Samma här, men jag kör grov tuschpenna runt urklippen, fast in emellan blir passningen sk.t. Synd att de inte har en europeisk återförsäljare.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •