Reklam

Resultat 1 till 9 av 9

mne: Frsker frst Acro+ mode i OP

Standard Frsker frst Acro+ mode i OP

Hittar ingen pedagogisk info om vad Acro+ lget gr. Det str att den r som rate vid sm utslag men ju strre spakrrelse desto mer frsvinner stabiliseringen. Men med min kunskap s trodde jag att all stabilisering var borta i rate-mode. Ngon som kan frklara p ett pedagogiskt stt vad det r som jag missat?

Standard

Kanske som i Naze32 som har ett lge jag tror hette Horizon. Allts Stabilize i centrum och acro i ndlgena och steglst dremellan. ?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Standard

Njae det lter mer som ett lge som heter rattitude p OP.

Standard

Rate mode r ett MYCKET stabiliserat lge, nr det r rtt instllt s lser det ju farkosten i vinkeln den har nr du slpper spakarna. Allts helt stabilt. Men uttrycket har ftt en dubbel mening genom de "sjlvstabiliserande" lgena, vilka fr quadcoptern att lgga sig horisontellt.

Nr du ger ett utslag i Rate mode s kommenderar du en vilkelfrndring i grader per sekund, du sger allts till hur snabbt den skall rotera. P flybarless helikoptrar som enbart har Rate mode s kan du ibland kommendera dem att snurra s snabbt de kan istllet fr med ett vist antal grader per sekund nr du drar spaken till ndlget.

Det r givetvis svrt att lsa p en multicopter som ofta r lite assymetrisk, men kan det vara ngot lge fr att frska f den att snurra s fort den kan utan att tappa kontrollen ver de andra axlarna?

Reg.datum
    Nov 2007
    Inlgg
    414
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb Linkping

Standard

Acro+ r egentligen bara lite extra expo. Boris frklarar:
    http://www.rcgroups.com/forums/showp...ostcount=11713
    /A

Reg.datum
    Dec 2013
    Inlgg
    335
    Jobb
    CNC-operatr p Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

Standard

"Acro+ is a flight mode that mixes Rate with manual actuator outputs. It allows the pilot to go from very modest rates to full on madness. It does this by bypassing the gyro for rotation during stronger stick deflections and applies manual output signals to the ESCs. This mixture is adjustable as a "Factor" value.
    Acro+ settings can be found on the basic and advanced tabs in stablization section."
    Inte riktigt samma som en massa expo.

Standard

S skillnaden rent flygmssigt verkar vara att om en yttre kraft som vinden flyttar den kommer den inte jobba emot nr man har stora spakrrelser? Plus att den kommer jobba s fort den kan i ndlgena?

Reg.datum
    Dec 2013
    Inlgg
    335
    Jobb
    CNC-operatr p Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

Standard

Hur fort den roterar beror p hur hgt du stller acro+faktorn, jag tror den str p 40 som utgngslge, det ska motsvara ca 450 grader/sekund.Frdelen med acro+ r att du kan ha rates som knns bra och inte fr knsliga fr spakrrelser vid "normal" flygning men vid fullt utslag s kan den rotera vldigt fort om man vill det.

Man kan sklart rotera sakta ven om man anvnder acro+.

Reg.datum
    Jun 2013
    Inlgg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hkaklubben - Halmstad

Standard

Acro+ r frmst till fr FPV-flygning dr det knns allra bst, man vill kunna flyga lugnt och stabilt men samtidigt gra snabba manvrar vid kruvtagningar eller flip/roll nr man knner fr det.
    Dock knns det rentav ckligt att ens frska flyga med i line of sight acro, d ska man hlla sig till vanligt rate mode.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •