Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Multiplex Funcub

  1. #21

    Reg.datum
    jan 2016
    Inlägg
    35
    Jobb
    IT / System konsult
    Klubb
    FaluRFK

    Standard

    dela på vingen är i min åsikt bara krågel, jag skruvar av vingen istället för att slippa trassel med servo kabel till skevroder å flaps..

  2. #22

    Reg.datum
    jan 2016
    Inlägg
    35
    Jobb
    IT / System konsult
    Klubb
    FaluRFK

    Standard

    FunCub:en är mitt första flyg (båtar annars här), så jag har inget att jämföra med, men jag upplever den som väldigt lätt flugen oavsätt om det går långsamt på motor, glider utan motor eller full muff... sett på Tuben en tjomme som 3D flyger med FunCub, dock har han troligen herrejösste motor å rejäl pitch på proppen för att han är i luften på en meter max..

  3. #23

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    481
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard

    Kul att du hittade hit!

    "Reddevilsquad"-killen som tokkör med sin FunCub, om det är honom du menar, har byggt den superlätt, inga klistermärken, en lätt motor (Eflite Park 480 tror jag) lättare eget motorfäste bl.a. och inga bitar för bogsering mm som sitter på på RR. Servona är HXT900 så de är iofs vanliga 9g dock och motsvarar NanoS.
    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

  4. #24

    Reg.datum
    jan 2016
    Inlägg
    35
    Jobb
    IT / System konsult
    Klubb
    FaluRFK

    Standard

    motorfästet som kommer med är ju två plastbitar som är ca 2cm x 8cm, impad om han kan göra något lättare än det.

  5. #25
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 664
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wdac Visa inlägg
    motorfästet som kommer med är ju två plastbitar som är ca 2cm x 8cm, impad om han kan göra något lättare än det.
    Motorfästet är bytt till metall på flera av Multiplex modeller, kan även ha skett samma på Funcub då det är samma fäste. Och metall går att borra i. Det gamla av plast är nog lite mer våghalsigt att borra lätthål i.
    fredrik

  6. #26

    Reg.datum
    jan 2016
    Inlägg
    35
    Jobb
    IT / System konsult
    Klubb
    FaluRFK

    Standard

    nu pratar vi nog om lite olika saker, motorplattan är fö rmin del också i metall å från början hyffast urborrad, med motorfäste som jag menade var i planet, att det är i plast.. dock har jag sett på RCG att folk har motormount osv i form av hobbyply i "motor rummet och cockpit" något sådant har jag inte, men jag har förstärkt insidan av planet med 1.5mm hobbyply, har ju gått i backen några gånger så, min FC börjar bli lite trubbig :P
    men nu kom det ordentligt med snö så snön kanske räddar planet lite mer än tidigare när man klantar sig nästa gång

  7. #27

    Reg.datum
    jan 2016
    Inlägg
    35
    Jobb
    IT / System konsult
    Klubb
    FaluRFK

    Standard

    yepp så här går det när man är otålig som en 5 åring, trotts att man är 34år :P
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0339.jpg 
Visningar:	96 
Storlek:	29,1 KB 
Id:	56495   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0338.jpg 
Visningar:	82 
Storlek:	36,8 KB 
Id:	56494  

  8. #28
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    bare lung. du er ikke den første og ikke den sidste som ikke kunne vente og derfor brugte en del penge på propeller og lim. Det er det man kalder indlæringsfasen. og bare så du er forberedt -det er ikke det sidste fly du har smadret.

    Om det får nogle rynker på nasen så kan de jevnes ganske bra med varmtvatten og en klud. Akurat som man skolder en gris ved slagtning.

  9. #29

    Reg.datum
    jan 2016
    Inlägg
    35
    Jobb
    IT / System konsult
    Klubb
    FaluRFK

    Standard

    hahaha gott
    än så länge har flygandet inte kostat så mycket tycker jag jag brukar pressa mina RC båtar rätt gött å när de blir en vurpa i 100+ kmt så är de itne alltid glasfibret håller å då sjunker det en båt för 5000-6000:- SEK :P

    fick hem mina nya propellrar till mitt nya båtbygge idag också från OffshoreElectrics.com
    håller på med pluggen fortfarande men hinner klart till våren iaf
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0342.jpg 
Visningar:	109 
Storlek:	27,1 KB 
Id:	56498   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0253 (1).jpg 
Visningar:	80 
Storlek:	60,8 KB 
Id:	56500   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0225.jpg 
Visningar:	99 
Storlek:	75,0 KB 
Id:	56499  

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •