Jag såg på ett par filmer med UMX ask-21 mini nu den har ju 4ch , 1ch är release vid gummistart och bogserstart och skev, sida samt höjd. Såg även nån rolig motorpod med fallskärm som såg hyfsat lätt ut att göra själv....
Nackdelarna är att den ser lite vek ut men den verkar rätt kul, en begagnad spektrum-radio kan ju inte vara alltför dyrt med tanke på vad en ny kostar.
Jag lägger dock det på nåt jag gör i sommar att köpa den om jag gör det.
Närmaste inköpen är nog en bättre laddare och efter det såg jag ett bra fpvkit på autopartner som jag vill ha, stör 1.2 - 2.4ghz ut varandra? Om jag använder en 800mw 1.2ghz TX rätt placerad med omni-antenn på tx/rx antar jag att videolänken får bättre räckvidd än mitt futaba-system (S-FHSS 2.4ghz "fullrange " diversity antenner på TX futaba t8j och RX?
Finns det nån variometer man kan ansluta mot VTX för använda fpv-rigg att skicka ljudsignalerna till en öronlur eller liknande ? Hur skulle en sådan setup se ut?
Jag ämnar att börja segelflyga FPV och tänker göra en speciell canopy för fpv och ha en för Los på Heron, kommer börja med att köpa ett system för att senare kunna flyga lite säkrare med OSD och ev flightcontrollersystem men det får komma sen, får se till att allt är genomtänkt så jag kan ansluta de senare, tips här?

Mvh Gustaf