Hej!

Jag ska följande månad installera en fpvbrygga på min Heron och har dubbla canopys (bild) och i de har man massa outnyttjad plats som synes och tanken är att byta canopy för LOS - flygning och FPV.
Jag vet att VTX:en skall kylas och ska vara så långt från 2.4ghz RX som möjligt så uppe i/på canopyn på kardborre verkar rimligt.
"Bryggan" gör jag av ett samsung-baksideskal (lätt och hållfast) där jag vill att all utrustning skall vara men jsg vill helst ha utrustningen i glasbubblan av aerodynamiska skäl förutom kameran som får ha nåt teleskop upp genom canopyn, för kylning kan jag väl skära ur flänsar riktade mot VTX ?

Med all utrustning som visserligen är lätt kommer förstöra CG helt och jag undrar om bästa sätt att korrigera detta är att köra separat batteri för både RX och VTX (el bara VTX) och placera det bakom vingen för CG jag har massa 2s800mah som ev kan fungera för det?

Hur skulle ni ha gjort? För minimal åverkan på flygprofilen och vikten.
Jag vill ha den på brygga så jag kan flytta setupen till andra kärrorna och sen en CP-HELI - spännande att köra heli fpv !

Mvh Gustaf



Blir nog ett 5.8-system trots allt har hört bra saker om immersions 600mw VTX samt att komponenterna är mindre än 1.2ghz -sakerna. Jag behöver ju inte så god "objektpenetration" då jag skall soara högt fpv är tanken.