Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Goggles....

  1. #1

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard Goggles....

    ... är väl synd att kalla det, men är detta något att ha??

    http://www.ebay.com/itm/Quanum-Goggl...IAAOSwkZhWRPON
    Retroholic!

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Dessa - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...itor_Kit_.html - har jag kikat i (ej flugit med) en liten stund och de är väl inte de bästa jag testat men i mina ögon trots allt användbara. Men det är "V2" så jag vet inte om det är samma som i din länk.
    Roger

  3. #3

    Standard

    Jag har Quanum goggles V1 som i första länken och V2 som i andra länken. De första är helt ok men stora nackdelen är spännbandet runt huvudet, de sitter rätt löst och börjar man montera på VTx och batter börjar vikten dra iväg och då måste man fixa bättre spänne och band, helst över huvudet. Alternativt ha grejerna på marken eller annat ställe och bara sladd till Goggles.

    V2 har en helt annan neopren hållare med band över huvudet och sitter mycket bättre och funkar att ha VTx och lipo i utan problem. Sen har de ju större skärm med bättre upplösning med men det praktiska är den stora skillnaden tycker jag och det är lätt värt merkostnaden.

  4. #4


    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    149
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Håller med. Kör på V2.

  5. #5
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Vad kul att ni gillar dem! Det är min första fpvsetup jag håller på att beställa och jag tänkte använda quanum v2 efter rätt bra reviews! Är det svårt att få till rätt passform samt dessa linser man får med, är det lätt att få ordning på dem så de inte glider runt och hamnar ur fokus ?
    Är det tungt för nacken?
    Vilka lösningar har ni för att driva era quanum och V RX?

    Mvh Gustaf

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •