Tjena, joakim heter ja o köpte mitt första flyg igår, till och med 4 st med en uppsjö med grejor till vilket jag knapp vet vad det är.
Fick även med en äldre hitec och en futaba ff7 sändare och har även en frsky taranis.
Jag har inte någon direkt aning om vad det är eller hur det fungerar men kände mig sugen på att testa så alla tips osv är välkomna,
Det ena planet är ca 1500 i vingbredd och ska ha en laser 150 motor i vilket säljaren sa var en bra motor som aldrig är använd,
Det andra vart en trainer med en magnum 40 motor i o de andra två var inte helt ihopbyggda(ett balsa plan o en f16)

Då det ena planet heter trainer så antar jag att det är det plan jag ska börja med men jag har ev fått en simulator med om säljaren skickar den
Jag har aldrig kört metanol men har flugit helikopter inomhus och även lite quadcopter.
Så vart ska jag börja och hur får jag igång ett plan och vad bör planet ha för att det ska vara säkert att flyga osv och finns det någon/några klubbar man kan ansluta sig till här i Jönköping området där dem kanske kan testflyga mina plan o ställa in dem eller något i den stilen

Har hållt på ett bra tag med 1/5 bilar o även tävlat, men är mest insatt på trimning och moddning av motorer.
Mvh Jocke