Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Quad problem

  1. #1

    Standard Quad problem

    Hej
    Nygammal i RC värden, bygger en Quad250 Naze32 acro/ radio Hitec7
    lyckas inte att armera radion och quaden, i Cleanflight ser allt ok ut,
    alla spakrörelser fungerar. Avkopplad från datorn kan jag inte få motorerna att gå, har följt de instruktioner jag kan hitta på olika forum, men icke.
    Någon som kan hjälpa mig vad gör jag för fel??

  2. #2

    Standard

    Har du valt på vilket sätt du ska armera?

  3. #3

    Standard

    Har testat via brytare på radion, även testat vänster spak enl. Naze manual. Känns som det ligger en spärr någonstas i Nazen
    Borde fungera innan man lägger in en armering eller.?
    Känns som man behöver vara lite data snille numera för RC, mycket programmeringar

  4. #4


    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    149
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Prova sänka gasen.

  5. #5

    Standard

    Vet inte hur det är med Naze men med cc3d måste man ju gå in och välja armering aktivt pga säkerheten

  6. #6

    Standard

    Hej ,nybörjare på detta,men i mitt fall så snurrade en av motorerna åt fel håll och två kanaler gick inte till ändläge samt att en kanal behövdes reverseras........

  7. #7

    Standard

    Får du esc start ljud? Kan du starta motorerna via programmets motor test? Går inte det så är det något inkopplingsfel som tex felvända ESC kontakter. Passa på att kolla så dina motorer snurrar åt rätt håll o rätt motor aktiveras och vilket värde de snurrar jämt o fint på - skriver du in det i min throttle så de inte tvekar när du startar maskinen.

    Se till att samtliga gimbal kanaler har minimum på 1000us o max 2000us - mid på 1500. Använd radions subtrim (inte vanliga trims) för att se till att detta fungerar. Den armar när radions throttle är på can 1000us o roder 2000us - eller så armar du på ett reglage men det kommer inte att funka om värdena är utanför säkerhets marginalen, detta missar många på.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •