Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Vortex problem med radion

  1. #1

    Standard Vortex problem med radion

    Alltså jag har stora problem med min vortex. Ena stunden funkar radion och nästa gång funkar den inte. För att få ingång radion måste jag flasha om cleanflight... Vilken ver. Använder ni som har vortex?... Jag har ändrat endpointsen till 1000-2000. Och när väl rx funkar då kommer jag inte in i menyn om jag inte ändrar yaw trimmen till höger.

    Jag använder mig av den nya frsky x4r med en cpmm konverter och en taranis plus radio.

  2. #2

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Hur nära 1000 och 2000 ligger du då?
    Det verkar som om man måste ligga väldigt nära de värdena för att det ska funka.

  3. #3

    Standard

    Jag ligger exakt på det med alla kanaler..Försökt att få igång den i ca 4 timmar, fungerar inte alls längre, kvittar vad jag gör. Jag har flashat om till olika Fw och cleanflight. Jag har provat med 2 st mottagare jag har flashat om sändare och mottagare. Inget hjälper

  4. #4

    Standard

    Sbus till CPPM converter?

    Jag har haft lite problem med sbus från en X8R, den sätter en Naza Lite i failsafe läge eftersom det kommer skräp på mode kanalen då och då. Har du något annat som du kan koppla in och läsa Sbus signalen och CPPM signalen på?

    Jörgen

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Sbus till CPPM converter?

    Jag har haft lite problem med sbus från en X8R, den sätter en Naza Lite i failsafe läge eftersom det kommer skräp på mode kanalen då och då. Har du något annat som du kan koppla in och läsa Sbus signalen och CPPM signalen på?

    Jörgen
    Japp frsky sbus to cppm konverter. Den funkar till min andra quad med betaflight kan man koppla in den och se signalen kanske?

  6. #6

    Standard

    Ja, att flytta den här mottagaren och cppm convertern till den andra quaden är nog ett bra första steg.

    Jörgen

  7. #7

    Standard

    Vad är det för styrkort? Har du möjlighet att köra sbus direkt så rekommenderar jag det. Vad menar du med att du inte kommer in i menyn? Vilken meny?

  8. #8

    Standard

    Immersion RC Vortex har ett inbyggt styrkort som kör Cleanflight, det finns OSDn har ett menystystem för att göra inställningar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •