Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35

Ämne: Prylmarknaden

  1. #1

    Standard Prylmarknaden

    Vet att jag inte är ensam men tänkte iaf lyfta frågan.

    Är det inte dags för Sub-forum i prylmarknaden så att det blir lite lättare att hitta saker man specifikt söker?

    Tex
    "Säljes:
    Flygmodeller
    Elektronik
    Radio/mottagare
    verktyg"

    etc?

  2. #2

    Standard

    Bra initiativ!

    Kom med förslag typ detta:

    Prylmarknad Säljes
    - Flyg
    - Segelflyg
    - Bil
    - Båt / Segelbåt
    - Radio
    - FPV Kamera/Video/VTX
    - FPV Multirotor
    - FPV Flyg

    Prylmarknad Köpes
    - Flyg
    - Segelflyg
    - Bil
    - Båt / Segelbåt
    - Radio
    - FPV Kamera/Video/VTX
    - FPV Multirotor
    - FPV Flyg
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  3. #3
    Matsas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    617
    Jobb
    UH-Tekniker på Holmen Paper
    Klubb
    Spinn, Söderköping

    Standard


    Låter som en utmärkt id'e.

    Matsa...
    I hangaren:
    TopFlite Giant Zero Saito R3-60cc * TopFlite Giant P51 Mustang DLE-55cc
    * TopRC F4U Corsair Moki-S 180 "pågående bygge" *

  4. #4

    Standard

    Ser mycket bra ut!
    Dock så bör en "övrigt" etc finnas med, mycket kringutrustning som propellerbalanserare, laddare, kablar, propellrar etc etc etc som skall in någonstans.

  5. #5
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    det har jeg tænkt på længe. Jeg synes det er et stort savn her. Ta en tit på det danske forum og opdelingen der. Den synes jeg er bra.

    http://modelflyveforum.dk/forum/k%C3%B8b-og-salg

  6. #6

    Standard

    Ja jag är medlem på många forum och det ser oftast lite annorlunda ut med uppbyggnaden av sälj/köp-delen. Så får hoppas att någon forumsansvarig ser denna tråd =)

  7. #7
    Matsas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    617
    Jobb
    UH-Tekniker på Holmen Paper
    Klubb
    Spinn, Söderköping

    Standard

    DrHanke har sett din tråd och är ForumKapten

    Matsa...

    Citat Ursprungligen postat av Landin81 Visa inlägg
    Ja jag är medlem på många forum och det ser oftast lite annorlunda ut med uppbyggnaden av sälj/köp-delen. Så får hoppas att någon forumsansvarig ser denna tråd =)

  8. #8

    Standard

    Svårt sånt här med val av huvudkategori när man ska sälja nåt.

    BORTSKÄNKES/BYTES <--- behövs denna? Bortskänker man nåt kan man väl lägga det under säljes och bytes kan man nämna ändå för det hamnar oftast dubbla annonser under säljes och bytes.

    Förslag:

    SÄLJES (relaterat om man så vill)
    - Flyg
    - Helikopter
    - Multirotor
    - Bil
    - Båt
    - Övrigt

    Samma på köpes
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #9

    Standard

    SÄLJES (relaterat om man så vill)
    - Flyg
    - Helikopter
    - Multirotor
    - Bil
    - Båt
    - FPV utr
    - Övrigt

    Slängde med FPV utrustningen där, är ju en del sånt som säljs så är väl lika bra att ha med en sådan kategori oxå. Mycket kameror, vtx´s, osd´s, skärmar, glasögon mm mm mm som säljs =)

    Tack Matsa

  10. #10

    Standard

    Bra förslag allihopa, jag ska titta hur några andra har gjort å återkommer med ett förslag...

    Vad säger ni separerad köp sälj eller allt under samma ?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Landin81 Visa inlägg
    Ja jag är medlem på många forum och det ser oftast lite annorlunda ut med uppbyggnaden av sälj/köp-delen. Så får hoppas att någon forumsansvarig ser denna tråd =)
    Missade å skriva det Landin81, jag har hand om forumet
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  12. #12


    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    123
    Klubb
    Eslövs MFK, RFK Gripen,

    Standard

    Gärna gemensamt Köp/Sälj i respektive kategori för min del.

  13. #13

    Standard

    Vad gäller att slå ihop säljes och köpes:

    På Motorportalens RC-forum (RC Åland) så har vi allt i samma vad gäller säljes och köpes för att man ska se köpes när folk vill ha något. Många ser bara säljes och hoppar över köpes. När man behöver nåt så är det ju trevligt om man får tag på grejer ocskå, lite så var tänket då med att ha säljes och köpes i samma. Men det är försås bra om man skriver SÄLJES eller KÖPES före. Och att någon plockar bort det som sålts/fixats eller flyttar det till en "såld/fixad"-forumdel (bra om man vill få tag på nån sällsynt som nån kanske köpt tidigare).
    http://forum.motorportalen.net/viewforum.php?f=31
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  14. #14

    Standard

    Har sett flera forum med samma grej, allt hänger på hur mycket köpes och säljes det postas per vecka, blir det för mycket blir det grötigt. Har även sett olika varianter där man har en grön ikon framför alla säljestrådar och röda framför alla köpes, verkar oxå funka bra.

  15. #15

    Standard

    Har inte förstått varför det skall finnas - Bil, - Båt / Segelbåt.
    Detta är väl Svenska RC-Flygförbundet.
    Det finns väl egna forum för Bil & Båt.

  16. #16

    Standard

    På samma sätt som man har "off-topic" delen där man kan prata om vad som helst. Det här är ett forum för folk som har samma intresse, och i det intresset finns allt möjligt som handlar om RC

  17. #17
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Lite off-topic, men varför inte ta bort "flyg" ur RCFF och på det sättet välkomna alla grenar inom RC-kontroll, jag själv är intresserad av allt, bara det går att styra trådlöst.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  18. #18


    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    123
    Klubb
    Eslövs MFK, RFK Gripen,

    Standard

    [QUOTE=Kenneth E;401910]Lite off-topic, men varför inte ta bort "flyg" ur RCFFQUOTE]

    Första tanken, Är du rent Goo Eller. Men va f.. där ligger ju något i det. (helt utan att ha tänkt igenom det, arb belastning för styrelse osv)

  19. #19

    Standard

    Finns renodlade forum för RC-bil (tex www.rsb.se), och renodlade forum för RC-helikopter (tex www.rcheli.se och www.helisweden.se) och för båt har jag inte så bra koll och multirotor är lite här och där. Ett flygforum kanske borde vara ett flygforum...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  20. #20

    Standard

    Jag tycker att det är bra som det är i prylmarknaden, uppdelningen med multirotor/fpv och vanligt flyg räcker. Om uppdelningen hade försvunnit så hade det passat mig utmärkt, men jag förstår att många inte är intresserade av allt som flyger och att vissa har riktigt ont av att se multirotorer och FPV. Så det är nog bäst att lämna det som det är.

    Om någon försöker sälja en radiostyrd båt, bil eller en statisk modell så tänker inte jag klaga.

    Jag håller med om att bytes/bortskänkes gärna får försvinna. Det fungerar mycket bättre att skriva i en säljesannons. Om jag skulle skänkt bort en modell så skulle jag lagt den under säljes ändå för jag tror inte att någon läser bytes/bortskänkes delen...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •