Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25

Ämne: Dsm2 dx6i bind till ar6200

  1. #1
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard Dsm2 dx6i bind till ar6200

    Hej!
    Fick med en spektrum rx t mitt quadbyte men det verkar vara nåt fel på den? Den binder intr; det är bara en döende orange lampa som svagt lyser...provat i olika setups - inget fungerar vad göra,
    Jag var så nöjd då jag var en rx kort men fick med em i mitt byte...

  2. #2
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Nu har jag fått den att blinka orange (rx) men går fortfarande ej att binda - t o m provat m 4.8RXbatteri och bindplugg i y kabel!

  3. #3
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    Prøv at kople til en satelit i porten beregnet til det.
    Gå et godt stykke væk fra modtageren før du prøver at binde. Gå 3-5m væk fra den. Kople den op som du ville gøre dersom den sat i et fly. Altså til en esc og et 2-3s på denne.


    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Nu har jag fått den att blinka orange (rx) men går fortfarande ej att binda - t o m provat m 4.8RXbatteri och bindplugg i y kabel!

  4. #4
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av karstena Visa inlägg
    Prøv at kople til en satelit i porten beregnet til det.
    Gå et godt stykke væk fra modtageren før du prøver at binde. Gå 3-5m væk fra den. Kople den op som du ville gøre dersom den sat i et fly. Altså til en esc og et 2-3s på denne.
    Provat allt ovan! PLUS ca 10 andra tubmetoder...går ej,, upplever det som att rx tröttnar på att vänta på bindsignal från TX och stänger av efter ca 12s

    Nu har min quads spektrumMicrorx tappat länken till dx6:an och behöver fungerande spektrum Rx att koppla för att binda den igen.

    Funderar på att sälja hela skiten, bud?
    Mvh Gustaf

  5. #5

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Prova att skapa ett nytt tomt modellminne.
    Sedan i med bindplug och esc.
    Koppla till batteri.
    Backa några meter.
    Slå på radion med bindknappen intryckt.

    Det ska funka annars är något trasigt.

  6. #6
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Det var det första jag gjorde.....

  7. #7

    Standard

    Hmm, är det en ny (2015, EU) DX6i?
    Dom stödjer inte DSM2...
    /Jonas

  8. #8
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    den nye dx6 hedder ikke dx6i. Derfor må det være den gamle som støtter dsm2

    Citat Ursprungligen postat av FinnbyFraggel Visa inlägg
    Hmm, är det en ny (2015, EU) DX6i?
    Dom stödjer inte DSM2...
    /Jonas

  9. #9

    Standard

    DX6i säljs väl fortfarande som instegsmodell eller är det bara överblivna gamla sändare som säljs? DSM2 är inte tillåtet i nya sändare. Så det finns eventuellt utrymme för att det kan vara felet.

  10. #10

    Robnors avatar
    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    31
    Jobb
    Pension
    Klubb
    MRFS

    Standard

    Hej!
    Jag köpte en DX6I från Modelcraft I Malmö Augusti 2015.
    I manualen står det tydligt att den enbart stöder DSMX.
    Även I setupmenyerna är valet mellan DSM2 och DSMX bortplockat.

  11. #11
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Min stöder dsm2 endast!

  12. #12

    Standard

    DX6i tillverkades ett tag innan DSMX kom så det finns ju givetvis några äldre som inte stödjer DSMX också.

    Det verkar inte bättre än att något är trasigt, du behöver hitta någon med både en mottagare och en sändare så att ni kan prova vilken av dina prylar som är trasig.

    Du provar väl med ett servo för att se om mottagaren fungerar efter bindningen?

  13. #13
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    DX6i tillverkades ett tag innan DSMX kom så det finns ju givetvis några äldre som inte stödjer DSMX också.

    Det verkar inte bättre än att något är trasigt, du behöver hitta någon med både en mottagare och en sändare så att ni kan prova vilken av dina prylar som är trasig.

    Du provar väl med ett servo för att se om mottagaren fungerar efter bindningen?
    Konstigt jag skrev ett svar på detta !
    Problem löst genom polare ! Han kopplade ihop ar6200:an med quaden RX och då gick de att.binda med egentillverkad conmector från Ar6200 t MICRORX:en !

    Nu är dock problemet att i librepilot DÅ OP ej fungerade - bråk om Firmware, i librepilot går allt väl , kalibrering, ställa lågRPM osv men när TX wizard skall kalibrera TX:en med cc3dkortet (spakeörelser efter insrruktion på skärm) så händer ingenting på datorn när vi rör spakar /switchar , Ingen kanal och den fungerade innan cc3dboard-FW-updaten, ville ställa ett maximalt stabiliserat läge för fpvflygning

    Och vi testar servo i ar6200:an men svårt i quaden rx!
    (Kan flyga quad LOS bra men FPV är lite svårare)
    Hursomhelst är detta nu problemet! !!
    Mvh och tack för hjälp !

  14. #14
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Nu har vi löst detta problem också! Dock har jag nu svårt att ställa in ett 'ultrastabiliserat' flygläge men sitter och försöker lära mig ...!

  15. #15
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Bumpar! .

    Nu flyger quaden verkar det som men nu till ett til stort problem.

    Hade ju svårt att binda satelliten m ar6200 spektrum dsm2 men lyckades till sist.
    Jag kan dock inte binda själva 6200:an separat (använder bara satteliten) ej heller en dsm2 lemonrx kan jag binda? Vad gör jag för fel?

    Sätter el från esc eller separat 4.8-nimh m bindplugg i, startar sändare m trainer inhållen - den piper och det står "bind" men den binder aldrig! Har haft servo i samtidigt en del gångerna för att se att den verkligen inte binder.
    Dock bör den ju kunna det då det gick att binda ar6200 och satteliten m samma TX (spektrum DX6I dsm2)
    Snälla hjälp har ett plan som står på marken för jag ej kan binda det m spektrumradion!!!!!

  16. #16

    Standard

    Kan ha fel men måste inte satten vara med när du binder ar6100,samt ha den I kopplad för att sedan fungera? Har för mig att det bara går att köra satten utan mottagare och inte tvärtom, prova att gå några meter ifrån när du binder.

  17. #17
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ralle Visa inlägg
    Kan ha fel men måste inte satten vara med när du binder ar6100,samt ha den I kopplad för att sedan fungera? Har för mig att det bara går att köra satten utan mottagare och inte tvärtom, prova att gå några meter ifrån när du binder.
    Nu fick jag LEMONRX bunden så problem återigen löst, vet ej var för det fungerade detta försök? Jaja servon rör sig och motorn går så easytrainern lever igen
    Fick flaperons fungera på dx6an och allt annat jag ville ha också , nätt och jämnt

  18. #18

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    480
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Nu fick jag LEMONRX bunden så problem återigen löst, vet ej var för det fungerade detta försök? Jaja servon rör sig och motorn går så easytrainern lever igen
    Fick flaperons fungera på dx6an och allt annat jag ville ha också , nätt och jämnt
    Skönt att den binder!

    Jag fick tipset att ha sändaren och mottagaren en bit ifrån varandra - tror jag hade armarna utsträckta ungefär, 1,5 m kanske. Jag har en vid-sidan-om-setup när jag gör bindande med en strömbrytare mm så det blir lite smidigare med av/på mm.

    Lemon-arna band alltid direkt men min Blade heli krävde typ fullmåne, salt i en ring och gärna en shaman som läste besvärjelser under tiden.
    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

  19. #19
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av KristofferR Visa inlägg
    Skönt att den binder!

    Jag fick tipset att ha sändaren och mottagaren en bit ifrån varandra - tror jag hade armarna utsträckta ungefär, 1,5 m kanske. Jag har en vid-sidan-om-setup när jag gör bindande med en strömbrytare mm så det blir lite smidigare med av/på mm.

    Lemon-arna band alltid direkt men min Blade heli krävde typ fullmåne, salt i en ring och gärna en shaman som läste besvärjelser under tiden.
    Hahaha! Ja så känns ar6200 att binda - mystiska ritualer och schamaner, resor till Peru och ayahuasca. ..då kan du binda den.

    Det jag ej har förståelse för är att ar6200 och dess satellit, såldes det som ett paket vanligtvis? Båda enheterna är ju en "RX" vad jag förstår? Varför kan man inte använda ar6200:an separat ? !eller kan man?
    Nu fick jag den där lemonrx billigt och bra och fungerar väl så det gör inget längre at ar6200:an ligger men Frågan är; är det möjligt att använda den utan satteliten ?

    Tacka vet jag futaba, tryck en knapp på rx och slå på TX - klart.
    Som jag misstänkte om spektrum är det inte så jäkla genomtänkt eller kvalitetstänk, tänker nog sätta på en futaba RX på 250-fpv-quaden ändå bara för att få använda rätt TX.

    Så kan spektrumradion och easytrainern jobba ihop...ensamma. som låneflyg.
    Mvh Gustaf

  20. #20

    Standard

    Ar6200 och ar6210, samma mottagare fast med dsmx och dsmx, de såldes/säljs som en enhet med sattelit, sattelites tänkta funktion är väl att utöka mottagningen då man kan sätta den lite varstans, tror det är så att den stora mottagaren inte klarar sig utan sattelites, fördelen med spektrum och dess satelliter är väl som störst när du kör FBL gyro i helikopter, då du kör in alla servo kablar ect i gyrot, sen sätter du bara en till två sattelites i gyrot, på så vis slipper du en "extra" mottagare mellan servon och gyro, lite samma som futaba sbus,

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •