Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Warbird!

  1. #1

    Standard Warbird!

    Tjena! Jag tänkte avancera lite med flygningen och försöka ge mig på en krigsfågel. Jag har kikat runt lite och dom mest lockande modellerna är följande.
    1. http://www.autopartner.se/flygplan/f...ankie-1440mm-s

    2. http://www.autopartner.se/flygplan/f...np-epo-fms-bla

    Jag har tidigare haft Supercub LP, en wacco dubbedeckare, något amfibie plan som jag inte minns namnet på och nu senast en P-51 Micro. är det värt att ge sig på en Warbird lite större? eller borde jag fortsätta träna på andra modeller. jag behärskar krasher väldigt effektivt, men har också koll på var jag har kärran i luften och inför landning

    Tack på förhand / Robin

  2. #2
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    fms sine fly flyver veldig bra. Det største problem som har været med dem er landingsstellet. Man må lande langt og mygt.
    Deres fly har også haft en tendens til at være undermotorisert, men dette kan avhjælpes ved en extra celle på batteriet.
    De er stryg tålige og tåler normalt en reel skitlanding. Jeg knuste en sukkerbede med min t-28 men flyet tog så og sige ingen skade. En lille sprek i plastkåben og et spræk i det fremre feste til vingen. Alt i alt 30 med lim og så var den på vingerne igen. Du skulle nok have brugt længere tid og mere lim på beden.

  3. #3

    Standard

    Okej, Jag tror att dom har uppgraderat motor samt esc i Mustang V8, så den skulle nog vara lite kraftfullare än dom gamla modellerna. Men tror du att det kan vara en bra nästa modell och sedan ge mig in i warbird? målet är tillslut att skaffa mig en B-25.

  4. #4
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    Jeg ser det er samme motor som sitter i min T-28.
    Om det kan være næste skrit ved jeg ikke. Warbirds reagere exact som du ber dem om og de gør det NU. De er meget mere kendslige for fejl. Fms koster jo en del, men hvad med at prøve parkzone sin t-28 som også er en wardbird og opføre sig som dem. den er lidt billigere og kendt for at være en god flyver. Noget av prisen på fms sine modeller kommer av all det ekstra stas som er skide fint og lækkert men ikke giver et bedre fly.
    Flyver godt det gør de, men jeg ville nok vælge et uten all det der ekstra. Det giver også mere at holder styr på under flyvning. Og det er stortset nå flyet står på bakken at dette extra stas synes.

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Kan bara hålla med om att Parkzone T-28 är en alldeles utmärkt flygmaskin som helt saknar egna hyss - och det är annat än man kan säga om många andra Warbirds. Det enda tråkiga (?) är väl att den inte har infällbara ställ men å andra sidan är inte ställen känsliga utan fungerar istället i ur och skur.
    FMS Corsairen (1430 mm) fungerar också väldigt bra men som för alla FMS-kärror - se till att du får senaste revisionen för dom förbättrar en hel del successivt - bl a ställen, servona och kraftigare fartreglage. Läs tråden på RC Groups om resp FMS-modell så lär du se vad som är "senaste versionen" och hur man identifierar denna. Har en kompis med en (tidig) FMS Corsair och han flyger friskt med den och efter bl a byte till senare version av ställ så fungerar även den väldigt fint - och flyger härligt.
    Men som första Warbird håller jag en slant på Parkzone T-28. Men köp gärna den röd/vita för den grå/blå är inte så lätt att se i luften.
    Roger

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Kan bara hålla med om att Parkzone T-28 är en alldeles utmärkt flygmaskin som helt saknar egna hyss - och det är annat än man kan säga om många andra Warbirds. Det enda tråkiga (?) är väl att den inte har infällbara ställ men å andra sidan är inte ställen känsliga utan fungerar istället i ur och skur.
    FMS Corsairen (1430 mm) fungerar också väldigt bra men som för alla FMS-kärror - se till att du får senaste revisionen för dom förbättrar en hel del successivt - bl a ställen, servona och kraftigare fartreglage. Läs tråden på RC Groups om resp FMS-modell så lär du se vad som är "senaste versionen" och hur man identifierar denna. Har en kompis med en (tidig) FMS Corsair och han flyger friskt med den och efter bl a byte till senare version av ställ så fungerar även den väldigt fint - och flyger härligt.
    Men som första Warbird håller jag en slant på Parkzone T-28. Men köp gärna den röd/vita för den grå/blå är inte så lätt att se i luften.
    Roger
    Första warbirden var ju min Parkzone P-51d Den största anledningen till varför jag vill ha antingen Corsair eller Mustangen är ju för att det är favvo planen! jag ska ta och läsa till mig på rc groups och kika runt lite. jag såg även att Eflite skall komma ut med en Corsair, den skulle ju vara perfekt då jag har en DX9. Är det lättare att flyga dom lite större modellerna än dom små Warbirdsen?

  7. #7
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    Var din første en pkz p51d. Ja da har du alt hat den bedste. Du få aldrig nogen du bliver lige så glad for

  8. #8


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Fast FMS Corsairen är också en väldigt trevlig kärra av det jag sett.. Men som jag redan sagt - se till att få den senaste "revisionen".
    Roger

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Ju större modell desto bättre flyger de!
    Men 1400-1500mm spännvidd är ju fortfarande ganska litet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •