Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 39 av 39

Ämne: Multirotorbygge

  1. #21

    Standard

    Försöker få allt att passa in. Har skaffat en liten 3D printad upphängning som gör att FC är upphängd i 4 gummisnoddar. Skall även ge signalkablarna varsin ferritring.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	117 
Storlek:	89,5 KB 
Id:	57404  
    "What I cannot create, I do not understand"
    -Richard Feynman

  2. #22
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boystoys Visa inlägg
    Försöker få allt att passa in. Har skaffat en liten 3D printad upphängning som gör att FC är upphängd i 4 gummisnoddar. Skall även ge signalkablarna varsin ferritring.
    Hej! Tänker du hänga fcn i gummisnodd??? Inte slaka snoddar antar jag utan spända så den inte kan röra sig en mm? Betänk också att gummi slits med tiden och går sönder efter X Tid, skulle det inte vara bättre med nåt beständigare och hållfastare? Jsg tänker om du är uppe högt och nån/några gummisnoddar släpper är du rätt körd?

    Men du kanske tänkte montera annorlunda än jag fantiserar i huvudet?
    Lycka till med ditt monster!
    -mvh Gustaf
    Citat Ursprungligen postat av Boystoys Visa inlägg
    Idag kom batterier (8000mAh, 6S, 35C) samt proppar (16x5.5 APC). Satte återigen QAV400 där som jämförelse. Sen tycks våren ha anlänt vilket passar bra då provflygningen närmar sig.
    Bifogad fil 57328

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Hej! Tänker du hänga fcn i gummisnodd??? Inte slaka snoddar antar jag utan spända så den inte kan röra sig en mm? Betänk också att gummi slits med tiden och går sönder efter X Tid, skulle det inte vara bättre med nåt beständigare och hållfastare? Jsg tänker om du är uppe högt och nån/några gummisnoddar släpper är du rätt körd?

    Men du kanske tänkte montera annorlunda än jag fantiserar i huvudet?
    Lycka till med ditt monster!
    -mvh Gustaf
    Haha! Nej, ingen fara. Tänker inte hänga den i lösa snoddar. Om du kikar på bilden ovan ser du den röda grejen. Först en basplatta med ytterligare en platta som är upphängd i fyra gummibussningar på vilken FC är fäst. Enkelt och mycket effektivt.
    "What I cannot create, I do not understand"
    -Richard Feynman

  4. #24
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boystoys Visa inlägg
    Haha! Nej, ingen fara. Tänker inte hänga den i lösa snoddar. Om du kikar på bilden ovan ser du den röda grejen. Först en basplatta med ytterligare en platta som är upphängd i fyra gummibussningar på vilken FC är fäst. Enkelt och mycket effektivt.
    Hej!
    Trodde du tänkte använda lösa snoddar som nån balansgrej för din FC och tänkte att du var galen, tänk hur mycket folk den hade mördat om FCN var monterad så?? Den hade flugit runt stan i jakt på små barn och flygplan givetvis att slica upp med propparna ! Undrar om rate hade fungerat ändå? ..

    Såg bilden sen och förstod, forumet vägrar ju ladda sidor ibland.. snyggt monterat och jag antar att det sitter som fastgjutet, det är intressant om mindre vibrationer till FC på detta vis ger bättre resultat i luften? Har du experimenterat med det?
    Ex så sitter på min 350-maskin cc3dkortet på ramen upphöjd med nylonskruvar och dylikt - du vet det vanliga över Pdb.
    En del vibrationer kommer givetvis till FC och jag undrar om det är bra eller dåligt? FC:n, fungerar den inte bättre med lite av de naturliga vibbarna från rotorerna?

    En tanke bara..med ganska ringa erfarenhet av FC:s förutom cc3d och LibrePilot - där är jag numer efter ca 30h pillande rätt duktig.

    Mvh Gustaf

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Hej!
    Trodde du tänkte använda lösa snoddar som nån balansgrej för din FC och tänkte att du var galen, tänk hur mycket folk den hade mördat om FCN var monterad så?? Den hade flugit runt stan i jakt på små barn och flygplan givetvis att slica upp med propparna ! Undrar om rate hade fungerat ändå? ..

    Såg bilden sen och förstod, forumet vägrar ju ladda sidor ibland.. snyggt monterat och jag antar att det sitter som fastgjutet, det är intressant om mindre vibrationer till FC på detta vis ger bättre resultat i luften? Har du experimenterat med det?
    Ex så sitter på min 350-maskin cc3dkortet på ramen upphöjd med nylonskruvar och dylikt - du vet det vanliga över Pdb.
    En del vibrationer kommer givetvis till FC och jag undrar om det är bra eller dåligt? FC:n, fungerar den inte bättre med lite av de naturliga vibbarna från rotorerna?

    En tanke bara..med ganska ringa erfarenhet av FC:s förutom cc3d och LibrePilot - där är jag numer efter ca 30h pillande rätt duktig.

    Mvh Gustaf
    Hej igen

    bifogar en länk här som bättre visar anordningen.
    http://www.getfpv.com/rangevideo-ant...ion-mount.html
    Har ännu ingen erfarenhet av hur det fungerar. Såg den alldeles nyligen och tyckte det såg vettigt ut samtidigt som priset var överkomligt. Skall bli kul att testa och kommer att berätta om erfarenheterna.
    "What I cannot create, I do not understand"
    -Richard Feynman

  6. #26

    Standard

    En annan grej som det kunde vara kul att höra andras åsikter om. Buntband är ju multikopterbygfarens bäste vän. Men jag har nu upptäckt fusing silicone tape som jag tycker verkar vara kanske än mer praktiskt. Tar mindre plats, kan klippas till exakt rätt storlek osv. Är det fler än jag som använder det?
    "What I cannot create, I do not understand"
    -Richard Feynman

  7. #27

    Standard

    Provflygning imorgon?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	130 
Storlek:	119,8 KB 
Id:	57521

    Har skaffat en ultrakraftig strobe som sitter på undersidan. Produktbeskrivningen hävdar att den syns på 1500 meter i dagsljus och 15 km i mörker fast det tvivlar jag på... Under de 6 yttre armarna har jag led strips. Fyra vita fram o två röda bak.
    Senast redigerat av Boystoys den 2016-03-05 klockan 19:49.
    "What I cannot create, I do not understand"
    -Richard Feynman

  8. #28
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Haha! Älskar folk som är lika tokiga i lampor som jag

    Det kommer gå upp en till sol när du skall flyga , då vet vi det iaf

  9. #29

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Haha! Älskar folk som är lika tokiga i lampor som jag

    Det kommer gå upp en till sol när du skall flyga , då vet vi det iaf
    http://www.northamericansurvivalsyst...tml?redirect=1
    Senast redigerat av Boystoys den 2016-03-15 klockan 20:21.
    "What I cannot create, I do not understand"
    -Richard Feynman

  10. #30

    Standard

    Superrea på A2 nu när A3 kommer!
    http://www.getfpv.com/flight-control...ontroller.html
    "What I cannot create, I do not understand"
    -Richard Feynman

  11. #31

    Standard

    A2 samt Mk II osd beställd. Nu jä...r!
    "What I cannot create, I do not understand"
    -Richard Feynman

  12. #32

    Standard

    Leverans! Tyvärr har frun tvingat iväg mig till sommarstugan i helgen så bygget får vänta tills nästa vecka.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	59 
Storlek:	58,8 KB 
Id:	58219  
    "What I cannot create, I do not understand"
    -Richard Feynman

  13. #33

    Standard

    Tror jag kanske behöver en kopter som kan lyfta 100 kg....
    http://us13.campaign-archive2.com/?u...&id=119d5650ca
    "What I cannot create, I do not understand"
    -Richard Feynman

  14. #34

    Standard

    Håller just nu på att montera A2an. I instruktionerna rekommenderar de att man säkrar kontakterna med smältlim. Nån som har testat det? Är det besvärligt att få bort om man behöver göra ändringar?
    "What I cannot create, I do not understand"
    -Richard Feynman

  15. #35

    Standard

    Sätta upp A2 är betydligt enklare än jag fruktade. Det mesta gjordes via paddan. Provflyg mot slutet av veckan.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	52 
Storlek:	77,6 KB 
Id:	58441
    "What I cannot create, I do not understand"
    -Richard Feynman

  16. #36

    Standard

    Smältlim tar du bort med isopropanol eller rubbing alcohol som jag för mig det heter over there. Man penslar på det o smältlimmet lossnar som en kaka utan att lämna spår.

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk

  17. #37
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boystoys Visa inlägg
    Håller just nu på att montera A2an. I instruktionerna rekommenderar de att man säkrar kontakterna med smältlim. Nån som har testat det? Är det besvärligt att få bort om man behöver göra ändringar?
    Jag gör så med kretsar som skall vara beständiga, säkrar även "rörliga" kablar så med en klick så det inte sliter i lödningar, t ex en connector kan man säkra med en en klick över, jag brukar värma upp den lite om det skall bytas sedan.

    Mvh Gustaf

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  18. #38

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av streber76 Visa inlägg
    Smältlim tar du bort med isopropanol eller rubbing alcohol som jag för mig det heter over there. Man penslar på det o smältlimmet lossnar som en kaka utan att lämna spår.

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk
    tack!
    "What I cannot create, I do not understand"
    -Richard Feynman

  19. #39

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Jag gör så med kretsar som skall vara beständiga, säkrar även "rörliga" kablar så med en klick så det inte sliter i lödningar, t ex en connector kan man säkra med en en klick över, jag brukar värma upp den lite om det skall bytas sedan.

    Mvh Gustaf

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk
    Bra tips! Tack
    "What I cannot create, I do not understand"
    -Richard Feynman

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •