Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Bra ställen i Stockholm!

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Bra ställen i Stockholm!

    Tjennare!

    Någon som har bra förslag på bra platser för FPV körning? Letar lite efter gamla övergivna lokaler eller fabriker.

    Där man kan köra lite inomhus med sin 250 utan vara rädd för att krocka med något.

    Man har ju sett många filmer på youtube där folk flyger i övergivna lokaler och hus. Men kan man hitta något sådant i Stockholms regionen?

    Eller någon som vet andra bra smultronställen att flyga sin Racing 250 ?

    Och är det någon som vill ut och flyga ihop och dela lite tips och trix så är de välkommet!

    // Ny i FPV världen

  2. #2

    Standard

    Snart är det höst, så jag skulle också vara intresserad av något inomhus ställe !
    Jag bor i Haninge och har flugit Multicopter i ca 6 mån.
    Vart bor ni ?

    Ps:
    P-garage på konstiga tider känns ganska avlägset ?

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    P-garage känns som att det skulle kunna finnas bilar som står där. Själv skulle jag absolut inte uppskatta flygning om jag hade min bil parkerad där så grundtipset är väl att inte ens tänka tanken.
    Roger

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    P-garage känns som att det skulle kunna finnas bilar som står där. Själv skulle jag absolut inte uppskatta flygning om jag hade min bil parkerad där så grundtipset är väl att inte ens tänka tanken.
    Roger
    Instämmer !
    Tanken kom ifrån Youtube, det det körs friskt i tomma P-garage (typ ikea/heron city o dyl)
    Men man ska också tänka på att det finns en sprinkler fara också, även om P-garaget är tomt !

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Man ser tyvärr mycket dumheter på Youtube... Om P-garagen är tomma så lär det väl knappast vara öppet så att allmänheten har tillgång - och OM så kan det ju faktiskt dyka upp bilar
    Generellt så är det nog lite problematiskt med snabba multisar (typ 250) inomhus i idrottshallar o likn - både för faran att skada de som finns i hallen och brandrisken vid en rejäl smäll. Det är nämligen mycket hårdare inomhus än på de flesta platser utomhus. Och inte bara brandfaran - dagens golv i inomhushallarna är inte billiga att åtgärda om det skulle bli skador på dom.
    Vid vårt inomhusflyg förra säsongen provade vi med begränsning av ack-kapacitet för att försöka förhindra allvarligare olyckor. Vi tillät 1S1200, 2S600 resp 3S400 men det är möjligt att vi sänker gränsen lite till kommande säsong. F n ingen viktgräns utan vi ville försöka hålla det så enkelt och lättkontrollerat som möjligt. En quadcopter är trots allt mer eller mindre en flygande cirkelsåg med 4 klingor - och det är ofta rätt trångt inomhus. Små, lätta quaddar är helt OK men 250-quaddar vill vi inte ha bland alla som flyger inomhus.
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •