Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Cc3d wizard librepilot spakar rör sig ej!

  1. #1
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard Cc3d wizard librepilot spakar rör sig ej!

    Hej! .som rubriken lyder går allt väl m librepilot tills "transmitter" wizard då man skall röra spakarna, INGEN av kanalerna sänder data till librepilot det är som TX saknas!
    spektrum microRX kopplad till cc3d - kort via usb. Försökte först i OP men den sa fel version el likn så nu kan inte TX ställas in? Vad gör vi för fel!

    !Snälla hjälp! Mvh Gustaf

  2. #2

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Har du en fungerande Rx nu?
    Men "kopplad till cc3d - kort via usb." ??? Rx kopplar man inte till USB.
    /A

  3. #3
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av andWho Visa inlägg
    Har du en fungerande Rx nu?
    Men "kopplad till cc3d - kort via usb." ??? Rx kopplar man inte till USB.
    /A
    Ja har nu m 4h modd bundit MICRORX som är PPM kopplad till cc3d , jag menar att efter Firmware är uppdaterad och allt är väl när transmitter wizarden körs så ber den dig röra spakarna i olika riktningar, där får jag noll inputs och kommer ej vidare!!
    , detta har gjorts med och eget batteri kopplat ! (fast givetvis först. M bara usb t cc3d m allt fungerande förutom någon som helst input från dx6an!!! !

  4. #4

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    OK, PPM. Inte kopplad till USB då hoppas jag. Finns två val i LibrePilot att koppla PPM till RC-input 3 eller 8, beroende på hur några andra features är valda. Vilken/vilka har du testat?
    Du har väl läst manualen? : https://librepilot.atlassian.net/wik...+Configuration

    Och du är säker på att MICRORX har en PPM utgång? (Vad är det för microRx ?)
    /A

  5. #5
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av andWho Visa inlägg
    OK, PPM. Inte kopplad till USB då hoppas jag. Finns två val i LibrePilot att koppla PPM till RC-input 3 eller 8, beroende på hur några andra features är valda. Vilken/vilka har du testat?
    Du har väl läst manualen? : https://librepilot.atlassian.net/wik...+Configuration

    Och du är säker på att MICRORX har en PPM utgång? (Vad är det för microRx ?)
    /A
    Det är MICRORX som man binder med en spektrum dsm2 ar6200
    Och den använder ppm enligt manual!

    Vi har testat de flesta combos men i librepilot så tas inte data från tx emot nånting -ingen kanal!

    Dock är kalibrering av kortet och allt därtill men motordirektion och ställa den horisontalt, spoola upp motorerna till lägsta läge s a s och allt detta går bra men TX wizard går åt skogen.

  6. #6

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Det var ngt nytt för mej, att AR6200 skulle ha PPM, aldrig hört talas om det tidigare. Och jag har några stycken sådana...
    Hittar inget på Spektrums sajt eller i User Guiden ang PPM heller. http://www.spektrumrc.com/Products/D...odID=SPMAR6200
    Vad är det för manual du hittat?

    Eller är det satelliten till AR6200 du yrar om som en "MICRORX"?. Den är definitivt inte PPM, den har en serieport med digitalt seriedata ut. Att kopplas till en Serie-port på FC. Vet inte hur LibrePilot ska ställas in för sådana.

    Svårt att hjälpa till med så här förvirrad info....
    /A
    Edit: Libre Pilot spektrum satellite doc: https://librepilot.atlassian.net/wik...trum+Satellite
    Senast redigerat av andWho den 2016-01-31 klockan 18:04. Anledning: Hittade LP Spektrum Sat dokumentation

  7. #7
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Ar6200 har inte det inte heller den som styr quaden, det är en separat (tillhörande ungeför)'microRX MED ppm dessa brukade säljas ihop då du inte kan binda den lilla utan den stora RX;en det är alltså 2st som jsg skrev tidigare .

    Har nu bundit skiten och nu är problemet i librepilot i stället m cc3dkortets inputs från TX vid TX WIZARD. Virtuella spakarna rör sig ej.
    Mvh Gustaf
    Citat Ursprungligen postat av andWho Visa inlägg
    Det var ngt nytt för mej, att AR6200 skulle ha PPM, aldrig hört talas om det tidigare. Och jag har några stycken sådana...
    Hittar inget på Spektrums sajt eller i User Guiden ang PPM heller. http://www.spektrumrc.com/Products/D...odID=SPMAR6200
    Vad är det för manual du hittat?

    Eller är det satelliten till AR6200 du yrar om som en "MICRORX"?. Den är definitivt inte PPM, den har en serieport med digitalt seriedata ut. Att kopplas till en Serie-port på FC. Vet inte hur LibrePilot ska ställas in för sådana.

    Svårt att hjälpa till med så här förvirrad info....
    /A
    Edit: Libre Pilot spektrum satellite doc: https://librepilot.atlassian.net/wik...trum+Satellite

  8. #8

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    OK, det ÄR en Spektrum Satellit Rx, som du väljer att kalla "microRx". Du är rätt ensam om det, ingen begriper vad du pratar om när du hittar på helt egna beteckningar.
    Varifrån har du fått att den ska ha PPM?? Eller, om jag frågar så här: Vad menar DU med PPM? Något eget det också??
    Suck. Jag ger upp.
    /A

  9. #9
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av andWho Visa inlägg
    OK, det ÄR en Spektrum Satellit Rx, som du väljer att kalla "microRx". Du är rätt ensam om det, ingen begriper vad du pratar om när du hittar på helt egna beteckningar.
    Varifrån har du fått att den ska ha PPM?? Eller, om jag frågar så här: Vad menar DU med PPM? Något eget det också??
    Suck. Jag ger upp.
    /A
    Pussar du dina barn med den munnen?


    Ja snälla , ge upp, speciellt attityden du kör med framför skärmen, detta hade du inte sagt face2face till mig min vän.


    De flesta enligt min inbox förstår i alla fall det mesta jag skriver och de är mkt hjälpsamma , så ge upp PLZ!
    , låt mig vara ifred och ge dina råd till nån som gillar att bli idiotförklarad.

    /Gustaf
    Senast redigerat av Killenheladagen den 2016-02-01 klockan 07:21.

  10. #10
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av andWho Visa inlägg
    Har du en fungerande Rx nu?
    Men "kopplad till cc3d - kort via usb." ??? Rx kopplar man inte till USB.
    /A
    Nej jag vet det, skrev att dator är ansluten t kortet via usb. Framgår om man faktiskt läser tråden/posten men som sagt jag ser helst ingen vidare kommunikation från dig i denna tråd, kör det via PM istället .

  11. #11

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    "...microRX kopplad till cc3d - kort via usb." Var ser du dator där?
    Som man frågar får man svar, heter det visst också.
    Med Attityd
    /A

  12. #12


    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    149
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Om det är en spektrum satellit vi pratar om så är det inte PPM men det finns en valigt förekommande uppfattning att det är det, en som jag själv också haft.

    Kopplar själv min satellit så här Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2016-02-01 16.32.39.jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	86,5 KB 
Id:	56851Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2016-02-01 16.40.18.jpg 
Visningar:	58 
Storlek:	65,7 KB 
Id:	56852
    Jag har flexport ställt på DSM i OP. Libre har jag ingen aning om.
    Ska du binda med OP får du gå in under system>settings>HWsetting och ställa DSMxBind som 9. spara. och dra sen ur usb och koppla in batteriet.

  13. #13
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av andWho Visa inlägg
    "...microRX kopplad till cc3d - kort via usb." Var ser du dator där?
    Som man frågar får man svar, heter det visst också.
    Med Attityd
    /A
    Jaså? Du kunde inte ge dig? Skärp dig och väx upp du beter dig som en testostinn artonåring på krogen första gången....

    Och bara för det finns ett ordspråk för det betyder det inte att det är sant....sluta skriv i min tråd nu

  14. #14
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av andWho Visa inlägg
    "...microRX kopplad till cc3d - kort via usb." Var ser du dator där?
    Som man frågar får man svar, heter det visst också.
    Med Attityd
    /A
    Och du! Om det var du som ringde min fru precis och var hotfull så är det polisanmält plus att jag fick ert hemnr och de senaste 40 samtal spelas in i mitt cloud. Var vänlig kontakta inte mig eller min familj igen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •