Drönare Quad bortflugen Kvibergs Kyrkogård Kortedala Göteborg.

Var ute och flög idag för första gången på ett tag. Hade väntat ett tag på lite delar från Kina. Glad i hågen gick jag till mitt vanliga ställe, den tomma delen av Kvibergs kyrkogård.
Jag hade passat på att uppgradera till nyaste Betaflight, och naturligtvis glömt att ställa in failsafen. Så när det var dags att landa första batteriet flög jag dåligt och tappade kontakten med quadden. Hade fortfarande FPV-signal, men kunde inte styra. Ett litet tag stod den stilla, sedan såg jag hur bilden började snurra, det blev väldigt mycket himmel och sedan var den borta.

Har en buzzer på den, men det är en såndär dum sak utan batteri och jag gissar att accen hoppade ur vid krachen.

Om någon känner för att komma förbi och göra lite överflygningar skulle jag bli himla glad. Det står en 3D-skrivare här hemma, så jag printar gärna saker som behövs som tack för hjälpen.

Drönaren i fråga är en Eachine Racer 250. Den ser ut såhär:
Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	9219458_orig.jpg 
Visningar:	254 
Storlek:	191,2 KB 
Id:	56905
Min är dock lite modifierad. Inga lampor fram. Gröna 6030-proppar fram och svarta likadana bak. Armarna fram är vita istället för svarta.

Jag tror att den har landat någonstans inom detta område. Det röda krysset visar vart jag stod.
Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Kvibergs-kyrkogard-earth.jpg 
Visningar:	323 
Storlek:	116,2 KB 
Id:	56906
Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Kvibergs-kyrkogard-maps.jpg 
Visningar:	236 
Storlek:	46,1 KB 
Id:	56907

Om ni tycker att översta raden ser lite rolig ut, så är det bara för att det eventuellt ska se lite bättre ut i sökmotor om någon har hittat den och googlar.