Reklam

Resultat 1 till 7 av 7

mne: Frsta flygningen gick sdr! Behver lite tips och trix!

Standard Frsta flygningen gick sdr! Behver lite tips och trix!

Idag var de frsta dagen med min Racing quad tnkte jag skulle brja med att kra utan FPV kitet och lra mig denna nya quad! Jklar de var ngot helt annat n vad jag r van vid, Har en DJI 2 och en 3 men det r ju en barnlek att flyga dem gemfrt med denna racing quad!

Jag satte den i backen en gng efter 2 min (Den r ju s jkla rapp) S var de bara p med nya props och upp igen. D gick de bttre jag satte inte den i backen men har svrt att f ordning p att orientera mig utan kamera lnken. Funderar p om jag ska stta lampor fram o bak s de r enklare att se vad som r bak och fram?

Men egentligen r min frga om de finns ngon hr som knner till en bra "skola" eller ngon privatperson som man kan f ngon lektion av eller om ngon vill flja med en ut och flyga lite och ge en tips och trix?

Jag bor i Stockholm p grdet men grna runt om kring stockholm fr att jag kan ju ta mig utanfr stan vilket ocks oftast r bst nr det gller flygning!

Just nu s kollar jag massa bloggar fr tips och trix samt youtube videos fr att f lite mer trning! Kpte mig ven en hudson fr att trna p orienteringen!

Tacksam fr svar, tips, ideer och trix!

Hr r min quad om ngon r intresserad av det!
    Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	DSC_0381.jpg 
Visningar:	139 
Storlek:	79,4 KB 
Id:	56962

Standard

Det beror p hur duktig du vill bli p att flyga utan FPV, men brja med att hovra framfr dig med nosen i alla riktningar, frst med nosen frn dig, sedan med nosen t hger och vnster och slutligen nosen mot dig. Det r svrt nog med en helikopter men p en quad kan du snart g vidare till att rra dig runt i en cirkel eller 8 istllet. Hela tiden med nosen kvar i samma riktning. Drefter s brjar du flyga i lngsamma cirklar och ttor med nosen i flygriktningen.

Standard

De lter som bra frslag, har kommit en bit p vgen med just det dr! De r nr jag kommer lngre ifrn mig sjlv som jag har svrt med orienteringen men kanske blir bttre med mer trning!

Reg.datum
    Oct 2010
    Inlgg
    452
    Jobb
    Ingenjr
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mjezperrr Visa inlgg
    De lter som bra frslag, har kommit en bit p vgen med just det dr! De r nr jag kommer lngre ifrn mig sjlv som jag har svrt med orienteringen men kanske blir bttre med mer trning!
    Kr p med det "strukturerade" ttor och snt!

Nr man flyger lngre bort r det svrare att bedma alla rrelser, man fr liksom bygga in i ryggmrgen vad "flygetyget" borde gra och styra efter det. Det trnas med frdel i simulator om det gr med quads. Annars skulle jag nstan avvakta det till du kan flyga nra utan problem.

Nr det gller struktur r det helt rtt, gr tom ett litet schema eller en plan p vad du vill kunna och bygg en stabil grund med hovra, sen stter du cirkel med nos frn, tta med nos frn sen nos t sidan etc.

Du kan vrida kroppen och sndaren med quad (heli/flyg) nr du kr nos t sidan, d bygger du in i hjrnan hur du skall spaka eftersom huvudet r kvar. Har sett flygare som har ryggen mot planet och tittar ver axeln, det funkar verkligen och man lr sig!

(Jag upptckte sjlv hromveckan att jag r bttre p att svnga vnster n hger - det r ltt att man fr fallenhet fr ngot och sen tappar trnandet p det andra!
    Kr flygplan, med eldrift eller p hang.

Standard

Citat Ursprungligen postat av KristofferR Visa inlgg
    Du kan vrida kroppen och sndaren med quad (heli/flyg) nr du kr nos t sidan, d bygger du in i hjrnan hur du skall spaka eftersom huvudet r kvar. Har sett flygare som har ryggen mot planet och tittar ver axeln, det funkar verkligen och man lr sig!

(Jag upptckte sjlv hromveckan att jag r bttre p att svnga vnster n hger - det r ltt att man fr fallenhet fr ngot och sen tappar trnandet p det andra!
    Den lter riktigt bra som trning! Kr som fanken med min Hudson p jobbet och hemma nu fr att lra mig (tror snart tjejen slnger ut mig

Men ska absolut brja testa med min 250 nu nr de brjar bli lite fint vder och trna med allt ni sagt! Man vill ju inte vara den som orsaker en olycka och ge mer "negativ" kritik till quadcopters!

Standard

Det r viktigt att flyga ttor bde frn sig och mot sig. Det r enorm skillnad och det r mycket svrt att hlla jmn genom hela svngen t bda hllen. ven nr man ftt in det i ryggmrgen ngorlunda s tycker jag att det rcker att kra frn-ttor i ett batteri fr att det sedan skall knnas obehagligt att kra mot-ttor p nsta pack.

Lngsam cirkel t bda hllen r en av de bttre vningarna, det r vldigt svrt.

Det hr gller framfr allt helikopter, men mycket av det r applicerbart p multirotor ocks.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlgg
    Det r viktigt att flyga ttor bde frn sig och mot sig. Det r enorm skillnad och det r mycket svrt att hlla jmn genom hela svngen t bda hllen. ven nr man ftt in det i ryggmrgen ngorlunda s tycker jag att det rcker att kra frn-ttor i ett batteri fr att det sedan skall knnas obehagligt att kra mot-ttor p nsta pack.

Lngsam cirkel t bda hllen r en av de bttre vningarna, det r vldigt svrt.

Det hr gller framfr allt helikopter, men mycket av det r applicerbart p multirotor ocks.
    Ja efter test flygingen i helgen s kommer jag lgga mycket tid p trning nu!

ttorna r lite knepigga nu i brjan mste jag sga men 4 batterier om dagen p hudson och de ska nog bli bra till sommaren

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •