Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Binda spektrum dx6 dsm2

  1. #21


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

  2. #22
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Bumpar denna!
    Tack för länkarna McRegor!
    Dock inga riktiga svar utan mest spekuleringar i huruvida Firmware tillåter ar6200 att binda och arbeta ensam eller ej! Men vad för applikationer har man tänkt sig med en sådan i mina ögon då en dubbelRX dvs satelliten och stora enheten ihop - ska då alla 4 antenner jobba som diversity-antenner ? Eller ska man ha ar6200:an bara för att binda satelliten?!?
    Som sagt är det inte ett problem längre då jag fick köpa en billig lemonRX som band fint men det skulle vara kul att veta?

  3. #23

    Standard

    Prova ta satteliten å plugga in denna i ar6200 och bind med ett nytt modellminne då får du ju svaret, funkar den då, då är det ej möjligt att binda utan sat, bind sedan tillbaka med modellminnet du hade den på innan.
    Efter det kan du ju prova om ar6200 funkar utan, med nått servo eller annat

  4. #24

    Standard

    Provad precis att binda en 6210 dsmx utan sat med min dx7 G2 och det funkade fint, sen om det skillnad på 6210 och 6200 dsm2 kan jag inte svara på, har inte grejer att prova med

  5. #25

    Standard

    En form av svar fanns om jag inte minns fel in trådarna som Roger länkade till. Beroende på vilken mjukvara som ligger i AR6200 så kan man binda utan satellit medan vissa andra kräver satellit. Så om du inte kan binda utan satellit så har du nog en av de som kräver satellit.

    När det gäller andra mottagare så har jag provat dessa tidigare, AR6210 fungerar med och utan satellit, AR8000 kräver satellit och har den obehagliga egenheten att den inte startar om man tar bort satelliten. Så om du har kass strömförsörjning så att mottagaren startar om då och då samtidigt som du har en glappig kabel till satelliten så kan du räkna med en crash. AR9020 kommer jag tyvärr inte ihåg vad den krävde för att binda, men den klarar sig bra om en av de två satelliterna är ansluten vid omstart.

  6. #26
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    En form av svar fanns om jag inte minns fel in trådarna som Roger länkade till. Beroende på vilken mjukvara som ligger i AR6200 så kan man binda utan satellit medan vissa andra kräver satellit. Så om du inte kan binda utan satellit så har du nog en av de som kräver satellit.

    När det gäller andra mottagare så har jag provat dessa tidigare, AR6210 fungerar med och utan satellit, AR8000 kräver satellit och har den obehagliga egenheten att den inte startar om man tar bort satelliten. Så om du har kass strömförsörjning så att mottagaren startar om då och då samtidigt som du har en glappig kabel till satelliten så kan du räkna med en crash. AR9020 kommer jag tyvärr inte ihåg vad den krävde för att binda, men den klarar sig bra om en av de två satelliterna är ansluten vid omstart.
    Precis! slutledningen var att det lite hängde på FW, förstår fortfarande inte alls hur de tänkt produkten skall användas om ar6200:an inte skall och kan användas som standalone-enhet s a s men det spelar inte någon roll längre för mig, kommer nog dessutom byta spektrumsatelliten mot en futabaRX och köra s.bus då spektrumradion känns gammal, sliten och trött.

    Vet någon hur det ligger till med turnigy TX ? Kör de frsky eller spektrum eller nåt eget?
    Mvh Gustaf

  7. #27
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ralle Visa inlägg
    Prova ta satteliten å plugga in denna i ar6200 och bind med ett nytt modellminne då får du ju svaret, funkar den då, då är det ej möjligt att binda utan sat, bind sedan tillbaka med modellminnet du hade den på innan.
    Efter det kan du ju prova om ar6200 funkar utan, med nått servo eller annat
    Provat, går ej!

  8. #28
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    Nå kunne jeg ikke lade det ligge længer. Jeg måtte prøve, og ja det går an at binde en ar6200 uden at bruge satelitten.
    Jeg bandt med min dx9. Helt problemfrit. ca 1m avstand mellom modtager og sender.

  9. #29
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av karstena Visa inlägg
    Nå kunne jeg ikke lade det ligge længer. Jeg måtte prøve, og ja det går an at binde en ar6200 uden at bruge satelitten.
    Jeg bandt med min dx9. Helt problemfrit. ca 1m avstand mellom modtager og sender.
    Jaså? Men då är det säkert som länkarna påstod att Firmwaren på den bestämmer huruvida man kan göra det eller ej bevisligen eftersom du har precis samma antar jag(dsm2)?.
    Mvh Gustaf

  10. #30
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    jo da dsm2 og den binde bra både med og uden sat.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •