Reklam

 
Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: SYMA och (toyquads) info

  1. #1
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard SYMA och (toyquads) info

    Hej!
    Innan jag var mogen i hobbyn så köpte jag en en syma X8w (ser precis ut som en dji phantom, oskiljbara) därav kan man bli lurad att köpa en sådan då den lovar "FPV" via wifi (dum ide).

    Tog hem den, skruvade på landställ och propguards och ut o flyga (2s2000 25c medföljer och "skall räcka ca 14min vilket det gör, ibland längre) men på maiden så blev jag skiträdd då den tycktes tappa all el nån sekund och föll som en sten för att sedan (en sek efter)slå på igen och räddas vid fullgas, detta hände 3ggr under denna flygning och jag höll mig lågt men touchade marken ett par ggr.

    Vid en senare flygning hände det igen och den krossade syman; men som tur är (en dålig aspekt egentligen men räddade mig denna gång) så överförde quadens wifi vad som hänt direkt till min smartphone och jag hade alltså videobevis för att det ej var piloterror och jag fick efter en del argumentation en ny!
    Kul men den fick stå efter maiden då jag var rädd att den led av samma fel vilket det visade soig att den gjorde!

    Antennen i TX är endast en felriktad några centimeter lång kabel och i farkostens Rx (på huvudkortet) var riktad horisontellt och liggandes över styrkortet, ändrade detta till vertikal riktning
    Efter några tubvideor beslöt jag mig för att försöka lösa resten...

    Öppnade TX och lödde på en vanlig 2.4-antennconnector och den största antenn jag hade (tack Sune) och syman öppnades och mottagarantenn riktades korrekt. Den är provflugen dock bara inomhus så om räckvidden ökat och problemet är borta återstår att se såfort vädret tillåter.

    Jag rekommenderar ingen att köpa denna quad som vill ha en trevlig upplevelse (inte ens för i0

    70dollar på banggood)

    Nu sitter en ilook på också under på egenbyggd gimbal som sänder på 5.8 och med den och proppguards har jag vid närapå fullt batteri 300g~ thrust över men det räcker för att öka höjd men det är inte så mycket; min lilla 250 har lika mycket om inte mer lyftkraft över (per motor).

    Moddad TX;


    Återkommer med resultat.
    Mvh Gustaf
    Senast redigerat av Killenheladagen den 2016-02-10 klockan 08:05.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •