Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hjälp med Walkera ilook camera.

  1. #1

    Standard Hjälp med Walkera ilook camera.

    Hej... Jag har en Walkera qr x350 pro med en ilook kamera med en Devo f7. Men nu har jag förlorat bilden i displayen har bytt ut antennen på Walkeran. Jag har tyvärr gjort några små hårdare landningar. Kan det vara så att kamera är så känslig för stötar? Bara att köpa en ny kamera?

    Tack för all hjälp.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Har du kontrollerat om kameran kan spela in på det inbyggda SD-kortet?

  3. #3

    Standard

    Tack för svaret.

    Men jag glömde att skriva det i meddelandet. Displayen fungerar som den ska men bilden från kameran är som en dålig bild som på en gammal tv grå/svart flimmer.

    Tack.

  4. #4
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Jag har en sådan till salu om du är intresserad?

  5. #5
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av persson99 Visa inlägg
    Tack för svaret.

    Men jag glömde att skriva det i meddelandet. Displayen fungerar som den ska men bilden från kameran är som en dålig bild som på en gammal tv grå/svart flimmer.

    Tack.
    Hej !
    Om du kraschat fpv och antennen slogs ut så kameran sände signal "utan" antenn kan videosändaren ha skadats men det känns spontant som du inte bör få bild alls då? Kanske själva kameran är skadad, försök spela in nån minut och kolla om det är samma som "live-feeden" om det är det så är det ev så tråkigt att den fick en smäll för mycket?
    Om du kan och den är körd ändå kan du ju öppna upp den och se om det är nåt du kan laga ?
    Annars som sagt har jag en nästan helt ny sådan till salu - bud eller byte!
    Den kommer med en 22g 5V BEC m filter och en egentillverkad drivlina m två JST i parallell till en strömbrytare --- till BEC och kameran. Mao du kan ta ström till den varifrån (och hur) du vill...
    Fast din quad har väl denna kamera som standard och den elkopplingen kan du också göra, du får med en full påse sladdar av olika art!
    Hoppas det löser sig!

    Mvh Gustaf

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •