Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Reparationsfråga

  1. #1

    Standard Reparationsfråga

    Hej
    Har haft en phantom 3 något halvår.Fick desvärre skicka den på reperation.Undrar om några andra här har samma drönare som jag o lämnat in för rep.En mardröms firma med nollkoll ,fick inte ens tillbaka allt jag
    skickat med,batteri o sdkort.
    Repartionen på Dji i Holland som slutförde reparationen gjorde sitt jobb snabbt men lämnade in den slutet av oktober o fick den tillbaka nu.Det visade sig att företaget här i Sverige hade emottagit den o lagt den på en hylla o glömt bort den.
    Inte heller svarade de på mejl o deras kontaktformulär.
    Efter de ifrågasatte att jag ville ha tillbaka batteri i sdkort,tackade jag för mej o bytte leverantör med en gång.
    Måste erkänna att man känner sig lurad o hoppas ingen annan skickar något till företaget.
    En av Sveriges största leverantör och ändå så dålig stil.Var o besökte en ny leverantör i
    Mölndal,strax utanför Gbg,de verkade riktigt seriösa.Skulle va kul o veta var ni skickar era drönare ?
    mvh Björn

  2. #2
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bjorn2457 Visa inlägg
    Hej
    Har haft en phantom 3 något halvår.Fick desvärre skicka den på reperation.Undrar om några andra här har samma drönare som jag o lämnat in för rep.En mardröms firma med nollkoll ,fick inte ens tillbaka allt jag
    skickat med,batteri o sdkort.
    Repartionen på Dji i Holland som slutförde reparationen gjorde sitt jobb snabbt men lämnade in den slutet av oktober o fick den tillbaka nu.Det visade sig att företaget här i Sverige hade emottagit den o lagt den på en hylla o glömt bort den.
    Inte heller svarade de på mejl o deras kontaktformulär.
    Efter de ifrågasatte att jag ville ha tillbaka batteri i sdkort,tackade jag för mej o bytte leverantör med en gång.
    Måste erkänna att man känner sig lurad o hoppas ingen annan skickar något till företaget.
    En av Sveriges största leverantör och ändå så dålig stil.Var o besökte en ny leverantör i
    Mölndal,strax utanför Gbg,de verkade riktigt seriösa.Skulle va kul o veta var ni skickar era drönare ?
    mvh Björn
    Vad var namnet på firman som ej gjorde sitt jobb ?

    Jag skulle blivit eld och lågorn och kört dit förmodligen... vad betalade du för din multikopter ny?

    Mvh Gustaf

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Skulle tro att de flesta som skriver här sköter reparationerna själva.
    Roger

  4. #4
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Garantihantering av DJI är ungefär samma som med laptopar och mobiltelefoner, tillbehör hanteras inte bra, ofta saker saknas, data garanteras inte och det skickas världen över till verkstäder som är si och så känns det som.

    Jag försöker ta saker direkt med verkstäderna istället för att blanda in mellanhänder/återförsäljare för att få rakaste vägen och dubbelkolla vad för saker de behöver med, laddare, batterier eller andra saker till serviceverkstäder.

    Har ingen DJI själv, men hanterat en del serviceverkstäder för datorer och mobiler och det är i princip ingen skillnad i hanteringen mellan verkstad och återförsäljare.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  5. #5

    Standard

    Hej,härligt att några svarade,jag kan tyvär inte säga vilket företag det gäller pga att ev bli dragen i nån rättegång.
    kan säga så mkt att den ligger inte i mina trakter.Håller med att det är så man går i taket att bli ifrågasatt så.Att företaget som reparerat säljer nya maskiner till folk.Jag är företagare själv o bara tanken på att ha så dåliga rutiner som detta företaget har,är helt sanslöst.Jo de blåste mej på batteri o sdkort,värde c:a 1700:-.
    Lite tråkigt

  6. #6
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bjorn2457 Visa inlägg
    Hej,härligt att några svarade,jag kan tyvär inte säga vilket företag det gäller pga att ev bli dragen i nån rättegång.
    kan säga så mkt att den ligger inte i mina trakter.Håller med att det är så man går i taket att bli ifrågasatt så.Att företaget som reparerat säljer nya maskiner till folk.Jag är företagare själv o bara tanken på att ha så dåliga rutiner som detta företaget har,är helt sanslöst.Jo de blåste mej på batteri o sdkort,värde c:a 1700:-.
    Lite tråkigt
    Fy tusan!
    Om man köper en DJI maskin så vill man ofta skippa det mesta och bara flyga fpv direkt utan problem och det betalar man ordentligt för!!
    Då skall kundservicen givetvis spegla detta !
    Tycker du ska hänga ut företaget kanske inte direkt men indirekt..
    Och jag förstår givetvis handlarna också, många kraschar sin kopter och försöker sig på "fabriksfel" med enorma kostnader för handlaren, i Uppsala slutade en butik sälja RC - PRYLAR endast pga detta faktum och han säljer bara byggsatser numera.. (ej rc)

    Ditt fall låter oerhört frustrerande och applåder till dig att du inte gjort något dumt utan visar stil och tålamod. Se till att försöka ge företaget på nöten genom de rätta kanalerna bara!

    Mvh Gustaf (hoppas du flyger din DJI idag och att du numer är glad åt den)

  7. #7

    Standard

    Hej Gustav
    jo den är i luften,har testat o flyga vid två minus,i solsken.Nu är man på banan igen!

  8. #8
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bjorn2457 Visa inlägg
    Hej Gustav
    jo den är i luften,har testat o flyga vid två minus,i solsken.Nu är man på banan igen!
    Härligt!!!
    Det är ju huvudsaken i alla fall!
    Lycka till!
    Mvh Gustaf

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •